تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتراض گزارشگران بدون مرز به برخورد با وب‌نگاران زن ایرانی

سازمان گزارشگران بدون مرز نسبت به صدور احکام سنگین برای وب‌نگاران زن ایرانی ابراز نگرانی کرد. در بخشی از بیانیه این سازمان آمده است: "از ٢٨ فروردین تا ٤ اردیبهشت ماه، چهار وب‌نگار فمینیست
برای تلاش علنی در جهت بهبود وضعیت زنان در ایران به زندان محکوم شده اند. جرم آنان از جمله آن است که از اینترنت نیز در جهت ساماندهی جنبش زنان، ابراز نظر و خواست های خود و همچنین انتقاد از تبعض نسبت به حقوق زنان، استفاده کرده‌اند. گزارشگران بدون مرز تاسف خود را از صدور این احکام سنگین اعلام و حمایت خود را مبارزه ی فمنیسنت‌‌های ایران بر روی وب اعلام می کند".

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌افزاید: "از سوی شعبه شش دادگاه انقلاب اسلامی تهران، فریبا داودی مهاجر روزنامه‌نگار بسیاری از روزنامه‌های توقیف شده اصلاح طلب و وب‌نگار سایت‌های تغییر برای برابری و زنستان، به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" به یکسال زندان قطعی و سه سال زندان تعلیقی، سوسن طهماسبی فعال حقوق زنان و وب‌نگار صفحه انگلیسی سایت تغییر برای برابری، به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی ازطریق شرکت در تجمعات غیرقانونی" به شش ماه زندان قطعی و یک سال نیم زندان تعلیقی، نوشین احمدی خراسانی سردبیر مجلات فصل زن و جنس دوم و پروین اردلان روزنامه‌نگار پر سابقه در بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات ایرانی، از همکاران سایت‌های تغییر برای برابری و زنستان به اتهام "تبانی و اجتماع جهت بر هم زدن امنیت کشور" هر کدام به شش ماه زندان قطعی و دوسال نیم زندان تعلیقی، محکوم شده‌اند".

گزارشگران بدون مرز در پایان یادآور می شود که سایت‌های "زنستان" ، "تغییر برای برابری"، "کانون زنان ایران" و "میدان زنان" در ایران مسدود هستند.

ایران از سوی گزارشگران بدون مرز یکی "١٣ کشور دشمن اینترنت در جهان" شناخته شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)