تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"اتهام موسویان جاسوسی است"

خبرگزاری کار ایران از دستگیری حسین موسویان، عضو تیم سابق مذاکره‌‏کننده هسته‌‏ای حسن روحانی در دوره ریاست جمهوری‌ محمد خاتمی، خبر داد.


حسین موسویان

بر پایه این گزارش یک مقام قضایی نیز که نامی از وی برده نشده تایید کرده است که حسین موسویان، عضو تیم سابق مذاکره‌‏کننده هسته‌‏ای ایران بازداشت شده است.

در همین حال به نوشته روزنامه اعتماد، موسویان غروب روز دوشنبه از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شده است.

اعتماد می‌نویسد: "منابع رسمی درباره دستگیری موسویان خبری منتشر نکرده‌اند اما اخبار غیررسمی حاکی از وارد کردن اتهاماتی در رابطه با پرونده هسته‌ای به این دیپلمات ارشد سابق هسته‌ای است. موسویان در تیم هسته‌ای حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. موسویان برخی انتقادات را نسبت به رویکرد تیم جدید هسته‌ای کشور ابراز کرده بود".

از سوی دیگر خبرگزاری فارس به نقل از "یک منبع آگاه" دستگیری موسویان را تایید کرده و اتهام وی را "جاسوسی" عنوان کرده است.

فارس به نقل از این شخص می‌نویسد: "حسین موسویان دوشنبه شب به دادسرا احضار شد و پس از مراجعه و ادای توضیحات، دستگیر و در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برد".

به گفته این "منبع موثق" خبرگزاری فارس: "وی به خاطر یکسری ارتباطات با عوامل خارجی و تبادل اطلاعات با آنها دستگیر و بازداشت شده است".

به گزارش فارس و به نقل از این منبع آگاه "موسویان احتمالاً درخصوص مسائل هسته‌ای با خارجی‌ها یکسری تبادل اطلاعات داشته است و اتهام جاسوسی درباره وی مطرح باشد".

به گفته این شخص: "موسویان در حال حاضر در مرحله بازجویی قرار دارد و تحقیقات درباره او ادامه دارد. و با توجه به اینکه ایشان تحت بازجویی هستند لذا بحث آزادی وی فعلاً منتفی است".

پیش از این نیز به سیروس ناصری، یک عضو دیگر تیم مذاکره کننده حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دوره خاتمی، در پیوند با شرکت اورینتال کیش اتهامات اقتصادی زده شده بود.

نظرهای خوانندگان

1- تيتر خبر با ليد خبرهيج سنخيتي ندارد . 2 خبرميتوانست با شكل بهتري همراه با ذكر كليه منابع خبري داده شده تنظيم شود به نظر نكارنده تنظيم خبربسيار ضعيف است

-- بدون نام ، May 2, 2007 در ساعت 10:26 PM

تيترخبر با ليد ان هيج سنخيتي ندارد تنها دراخر خبر اشاره اي به موضوع جاسوسي شده است .تنظيم خبر بسيار ضعيف است كه مي توانست بااحتساب تيتر ومنابع داده شده به شكل بهتري تنظيم شود.

-- soheil ، May 2, 2007 در ساعت 10:26 PM

خدا لعنت كنه كسايي رو كه با آبروي مردم بازي مي كنن.
اين حكومت كثيف لياقت افراد دلسوزي مثل آقاي موسويان رو نداره

-- كوروش امير شاهي ، May 3, 2007 در ساعت 10:26 PM

برگ سفیدی برای این اعلام جنگ واقعی لازم بود که احتمالا صادر شده
در این موقعیت

-- حامد ، May 4, 2007 در ساعت 10:26 PM

در مملکت ما هیچ چیز سر جاش نیست.به برادر شهید تهمت جاسوسی می زنند

-- بدون نام ، May 4, 2007 در ساعت 10:26 PM

در مملکت ما هیچ چیز سر جاش نیست.به برادر شهید تهمت جاسوسی می زنند

-- تل ، May 4, 2007 در ساعت 10:26 PM

آدم اين روزها نمي دونه به كي بايد اعتماد كنه در ضمن برادر شهيد بودن مصونيت نمي آورد.

-- آرزو ، May 4, 2007 در ساعت 10:26 PM

اگه راست باشه واویلاست و اگه دروغم باشه بازم واویلاست!

-- hamid ، May 5, 2007 در ساعت 10:26 PM

بنام خدا
من از همه دلسوزان نظام میخواهم تا پایان تحقیقات در زمینه ی آقای موسویان با عدم اظهارات تند و افراطی ، از به خطر انداختن آبروی نظام و مردم جلوگیری کرده و بیگانگان و دشمنان ملت را شاد نکنند .
انشاالله با روشن شدن موضوع بهترین قضاوت از طرف خود مردم انجام خواهد شد .
م . مهدوی

-- محسن مهدوی ، May 7, 2007 در ساعت 10:26 PM

به نظر هم می رسید این کاره باشه به هر حال این به نظر من اگه ادامه دار باشه نقطه عطفی در حکومت جمهوری اسلامی هست چون بالاخره یه رودرویی واقعی بین کسایی که یه عمر با ملت هر جور دلشون خواست تا کردند و کسی هم جرات نداشت بگه چرا یا بخاطر مصلحت ( این کلمه پلید ) سکوت می کرد با آدمهای مدعی عدالت هست

-- هاتف ، May 7, 2007 در ساعت 10:26 PM

امیدوارم این که میگویند موسویان جاسوس بوده است فقط یک سوظن باشد

-- بدون نام ، May 9, 2007 در ساعت 10:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)