تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران: ایده مذاکره با آمریکا جدی نیست

ایران، روز سه‌شنبه، ایده مذاکره میان منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران و همتای آمریکایی او کاندولیزا رایس در کنفرانس آتی شرم‌الشیخ را در حال حاضر ایده‌ای "غیر جدی" نامید.
کنفرانس شرم‌الشیخ در این هفته در شهر توریستی شرم‌الشیخ مصر و برای بررسی مسائل عراق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت ایران و وزیر دادگستری، شامگاه دوشنبه در حاشیه همایش "نقد عملکرد دولت اسلامی از آرمان تا واقعیت" در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: "بحث مذاکره با آمریکا جدی نیست و تا زمانی که آمریکا از رویکردها و نگاه‌های یک‌جانبه و استکباری و شیطانی خود دست برندارد مشکلی حل نمی‌شود".

سخنگوی دولت افزود: آمریکا برای مذاکره با دولتی با مشروعیت، قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی و حل مشکلات عراق، باید رویکردها و روش‌هایش را اصلاح کند.

کنفرانس شرم‌الشیخ از روز پنجشنبه آغاز می‌شود که اجلاس روز پنجشنبه در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول عمومی بوده و هر کشوری می‌تواند در آن حضور داشته باشد، اما پس از اینکه این مرحله تمام شد دو جلسه محرمانه پشت درهای بسته برگزار می‌شود. این کنفرانس در روز جمعه نیز پیگیری می‌شود که در نشست روز جمعه نمایندگانی از کشورهای همسایه عراق، گروه ۸ ، کمیته چهارجانبه و سازمان ملل متحد حضور خواهند داشت.

جرج بوش رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه درباره این کنفرانس گفته‌بود: در صورت دیدار با ایرانیان در کنفرانس عراق، کاندولیزا رایس "متین اما قاطع" رفتار خواهد کرد. او همچنین تأکید نموده که "اگر ایرانیان به مذاکره جدی با آمریکا تمایل دارند باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کنند".

Iran says idea of US negotiations 'not serious'

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)