تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

راهپیمایی روز جهانی کارگر در تهران

صدها تن از کارگران ایرانی روز سه شنبه در راهپیمایی روز جهانی کارگر در تهران شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران، محل برگزاری گردهمایی اول ماه مه (روز جهانی کارگر) ورزشگاه شهید شیرودی بود. دسته‌هایی از کارگران که برای شرکت در این گردهمایی که مجوز قانونی داشت به سوی ورزشگاه در حرکت بودند از سوی نیروهای انتظامی متفرق شدند. دسته‌هایی نیز پس از خروج از ورزشگاه، در خیابان‌های جنوب میدان هفت تیر با نیروهای انتظامی درگیری جزئی داشتند. خبرگزاری فرانسه تعداد راهپیمایان را حدود ۶۰۰ نفر گزارش کرده‌است.

علی‌رضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس هفتم، با بیان اینکه از ۲ ماه گذشته پیگیر صدور مجوز راهپیمایی روز جهانی کارگر بوده است، گفت‌‏ که مسئولان با راهپیمایی کارگران در مقابل سفارت سابق آمریکا مخالفت کرده و این مکان را برای تجمع اعلام کردند.

"امنیت شغلی حق مسلم ماست"، "زندگی آینده حق مسلم ماست"، "وزیر بی کفایت، استعفا، استعفا"، "حمایت از کارگر دروغ است دروغ است" از جمله شعارهای راهپیمایان گزارش شده است.
شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که کارگران تابوتی را به نشانه مطالبات خود بلند کرده‌بودند و نیروهای پلیس سعی در شکستن آن تابوت داشتند. در این خبر، ناامنی شغلی و دستمزدهای بسیار پائین از دغدغه‌های اصلی کارگران گزارش شده‌است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، از جمله شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ۶۸ کارگر کارخانه قوه پارس قزوین بودند که ۱۰ ماه است حقوق نگرفته‌اند. "عباس دهکردی"، نماینده کارگران قوه پارس قزوین، گفت‌‏: این شرکت از یارانه دولتی استفاده نمی‌‏کند، اعتبار دفترچه بیمه کارگران تمام شده و هزینه های درمان را آزاد می دهیم و هیچ سازمانی هم پاسخگوی مشکلات کارگران نیست .
وی افزود‏: یک سال و نیم است دنبال احقاق حقوقمان هستیم و به هر مسئول و مرجعی که فکر کنید مراجعه کرده‌‏ایم، اما هیچ کس به فریادمان نرسیده است، به همین دلیل امروز به مناسبت روز جهانی کارگر فریاد می زنیم تا شاید مسئولان بشنوند.

افزایش شدید قیمت مواد غذائی و خدمات طی ماه‌های گذشته باعث تنگدستی کارگران کم‌درآمد و کارمندان دولتی شده‌است. موسی‌الرضا ثروتی، از اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس هفته گذشته گفت: در شرایط امروز ۱۲ میلیون نفر از جمعیت کشور جزو اقشار نیازمند محسوب می شوند و این در حالی است که ۶ میلیون نفر از این افراد زیر خط فقر تحت پوشش هیچ نهاد و ارگان حمایتی نیستند.

Hundreds march in Iran labour protest

نظرهای خوانندگان

اخيار خبرگزاري ها را رونويسي مي كنيد و تحويل مي دهيد؟؟ ديگر سرمايه هاي ميليوني براي چه از دولت هلند مي گيريد؟؟؟

-- homayoon radmanesh ، May 1, 2007 در ساعت 01:08 PM

چي بايد گفت!؟

-- nima ، May 1, 2007 در ساعت 01:08 PM

در این مملکت فقط سرمایه داران وافراد دارای پست ومقامهای بالا می توانند زندگی کنند وکارگر وکارمند باید بنشینند ومنتظر مرگ باشند

-- بدون نام ، May 2, 2007 در ساعت 01:08 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)