تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۱ اردیبهشت


سرخط آخرین خبرها در نیمروز سه‌شنبه
۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶
۱ مه ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

نجف، عراق: علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، امروز در دومین روز از سفر سه روزه‌اش به عراق، برای دیدار با آیت‌الله علی سیستانی وارد شهر مقدس شیعیان، نجف، شد. لاریجانی پیش از این با برخی از مقامات عراقی، از جمله نخست وزیر نوری المالکی، دیدار کرده بود.

تهران، ایران: امروز با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، کنفرانسی با عنوان «جهان اسلام، قربانی تروریسم» آغاز به کار می‌کند.

روز جهانی کارگر: مراسم روز جهانی کارگر امروز در اغلب کشورهای جهان برگزار شده است. در روسیه، کارگران و اعضای اتحادیه‌های کارگری این تظاهرات را به عرصه‌ی نمایش بحران‌ها و چالش‌های سیاسی موجود در کشور تبدیل کردند و طرفداران اپوزیسیون، کمونیست‌ها، هواداران دولت هر یک با پرچم‌هایی به رنگ آبی یا قرمز ظاهر شدند. در ترکیه بیش از صد نفر بازداشت شدند. در کوبا نیز فیدل کاسترو با نوشتن مقاله‌ای در روزنامه، تظاهرات روز جهانی کارگر امسال را اعتراضی به (از جمله) همکاری مشترک آمریکا و برزیل در زمینه‌ی سوخت دانست. در آلمان نیز اعلام شد رقم بیکاران این کشور به ۴ میلیون نفر رسیده است.

استانبول، ترکیه: پلیس ترکیه امروز در جریان تظاهرات روز جهانی کارگر در استانبول، با گاز اشک‌آور و آب به تظاهرکنندگان حمله کرد. پلیس همچنین بیش از ۱۰۰ نفر را، از جمله بیش از ۱۰ تن از رهبران کارگری را، بازداشت کرد.

بغداد، عراق: مقامات امنیتی عراق در حال بررسی گزارش‌های تایید نشده‌ای هستند که خبر از کشته شدن ابوایوب المصری، رهبر القاعده در عراق، در منازعات درون‌گروهی می‌دهد.

اسکندریه،‌ عراق: مردان مسلح با حمله به یک مینی‌بوس ۱۱ تن را کشتند. به گفته‌ی پلیس عراق، مینی‌بوی از بغداد عازم استان شیعه‌نشین هیلا بود و حادثه در نزدیکی اسکندریه رخ داد. سه زن و دو کودک نیز در بین کشته شدگان هستند. این حمله ۳ مجروح بر جای گذاشت.

خوست، افغانستان: نیروهای ائتلاف امروز چهار شبه‌نظامی مسلح را که قصد حمله به ساختمانی دولتی در ولایت خوست را داشتند از پای درآوردند. همچنین در عملیاتی جداگانه، نیروهای امنیتی افغان ۱۱ مظنون به عضویت در القاعده را بازداشت کردند.

دوحه، قطر: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در چهارمین مرحله از سفر خاورمیانه‌ای خود امروز عازم دوحه می‌شود. هدف از سفر شینزو آبه گسترش روابط اقتصادی با کشورهای ثروتمند نفت‌خیز اعلام شده است. آبه پیش از این از کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده و کویت دیدار کرده است.

آنکارا،‌ ترکیه: انتظار می‌رود دادگاه قانون اساسی ترکیه امروز رأی خود را در باره‌ی نامزدی عبدالله گل برای انتخابات ریاست جمهوری صادر کند. جمعه‌ی گذشته پارلمان این کشور رأیی ضعیف به نامزدی او داد اما مخالفان به دادگاه قانون اساسی شکایت کردند.

کوالالامپور،‌ مالزی: مقامات دولت مالزی با درخواست جامعه‌ی چینی‌های مالزی برای ساخت مسجدی اختصاصی مخالفت کردند. عبدالحمید عثمان، مشاور امور مذهبی نخست وزیر، اجرای این خواسته را موجب جدا شدن چینی‌ها از دیگر مسلمانان مالزی دانست و گفت «برای عبادت مساجد زیادی در مالزی هست».

پنوم‌پن، کامبوج: شیوع یک بیماری عجیب و همچنین مرگ تعدادی از حیوانات کمیاب در باغ‌وحشی در پنوم‌پن باعث تعطیلی موقت آن شد. مسئولان باغ وحش توریستی هوب سیم ریپ می‌گویند بدترین مورد مرگ دو پلنگ نایاب بوده است. تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

توکیو،‌ ژاپن: ستاره‌ی سینمای ژاپن با تکذیب گزارش‌های خارجی، اعلام کرد هرگز گوسفندی را به جای یک سگ نخریده است! روزنامه‌ی عامه‌پسند «سان» پیش از این گزارش کرده بود خانم مایکو کاواکامی، ستاره‌ی سینما، در برابر دوربین تلویزیون، وقتی فهمید قربانی یک شیادی شده است متحیر ماند و علت این که گوسفندش چرا غذای سگ نمی‌خورد را فهمید. قالب زدن نوعی گوسفند استرالیایی یا انگلیسی به‌جای سگ پشمالوی پودل نوعی شیادی گسترده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)