رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶

تذکر به آژانس‌های مسافرتی ایران درباره حجاب گردشگران

جانشین فرمانده انتظامی تهران گفت به آژانس‌های مسافرتی درمورد پوشش گردشگران تذکر داده شده است.

سردار ساجدی‌نیا در ادامه طرح مبارزه با آن‌چه نیروی انتظامی ایران بدحجابی می‌نامد، امروز خبر داد که به آژانس‌های مسافرتی اعلام شده است تا به گردشگران درباره اجرای قوانین ایران تذکر دهند.

طرح مبارزه با "بدحجابی" از روز نخست اردیبهشت در تهران اجرا شد اما شیوه اجرای آن، موجب اعتراض گسترده مردم و انتقاد برخی مسئولان ایران شده است.

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم درباره این اعتراض‌ها گفت، معترضان عمدتا روی شیوه‌ها و رویکرد و نحوه اجرای طرح بحث دارند.

جرایم سازمان‌یافته و اینترنتی

فرمانده نیروی انتظامی ایران درباره مبارزه با "مفاسد اجتماعی" تأکید کرد که "تنها انجام دادن کار فرهنگی در این زمینه جوابگو نیست".

به گفته او در روز اول اجرای طرح مبارزه با "بدحجابی" ۹۷۰ تن دستگیر و ۸۴ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی ایران وضعیت موجود در حوزه "مفاسد" را سازمان یافته توصیف کرد و گفت: «مسأله به صورت سازمان یافته هدایت شده است که تشکیل گروه‌های اینترنتی، خانواده‌های ضربدری و روابط نامشروع ازآن جمله هستند.»

قوه قضاییه موظف به برخورد شد

رییس قوه قضاییه ایران چندی پیش در روزهای نخست اجرای طرح مبارزه با "بدحجابی"، انتقاد کرده بود که کشاندن زنان به کلانتری‌ها راه حل مشکلات اجتماعی نیست.

محمود هاشمی شاهرودی گفته بود: " کشاندن پای زنان و جوانان به کلانتری غیر از ضرر اجتماعی منفعتی ندارد".

شورای فرهنگ عمومی كشور امروز در قالب طرح راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب قوه قضاییه ایران را موظف کرد با بدحجابان، مجرمان و متخلفان برخورد قضایی یکسان داشته باشد.

این شورا به قوه قضاییه گفته است که باید دادسرا و شعبه‌های ویژه‌ای برای برخورد با جرائم بدحجابی، منکراتی و باندهای فساد در شهرها تشکیل شود.

كارگروه ساماندهی مد و لباس

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد ایران در راستای طرح مبارزه با "بدحجابی" اعلام کرد که از طرح‌ها و الگوهای پارچه و لباس که منطبق با نمادهای ایرانی اسلامی باشند حمایت می‌شود.

قانون "مد و لباس" که دی ماه سال گذشته در مجلس ایران تصویب شد، اخیر از سوی رییس جمهور ایران برای اجرا به وزارت ارشاد ابلاغ شده است.

بر این اساس معاون امور هنری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، مامور شده است تا به عنوان نماينده ويژه وزير، مقدمات تشكيل كارگروه قانون ساماندهي مد و لباس را فراهم كند.

بر اساس ماده ‪ ۹‬اين قانون، دستگاه‌های دولتی مكلف شده‌اند كه از بودجه سنواتی رديف‌های خدماتی رفاهی خود، تسهيلات خريد پارچه و لباس‌های مناسب را در اختيار كاركنان خود قرار دهند.