رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶

مجمع فرهنگیان از الهام شکایت می‌کند

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی اعلام کرد که به دلیل اتهامات "ناروا و بی‌‏مایه" سخنگوی دولت نسبت به معلمان که مطالبات فرهنگیان را متصل به خارج خوانده بود، از وی به دادگاه شکایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، فرج کمیجانی، دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، در این باره گفت: "اکثریت این قشر که نسبت به وضعیت منزلت و معیشت خود معترض هستند، به طرق مختلف در طول این چند سال آن را بیان کرده‌‏ و به وعده‌‏های مسوولان دلخوش کرده‌‏اند و همچنان منتظر اقدامات عملی آنها هستند".

کمیجانی افزود: "نسبت دادن اعتراض فرهنگیان به اهداف سیاسی و متصل کردن به خارج از کشور، توهین بزرگ و آشکار به قاطبه فرهنگیان دلسوز جامعه و نگاهی نابخشودنی است. "

کمیجانی اظهار داشت: "الهام با این اتهام ناروا و بی‌‏مایه، به پاک کردن صورت‌‏مسئله پرداخته و به محضر همه معلمان کشور آشکارا توهین کرده است که بایستی از این بابت در اسرع وقت از حضور همه فرهنگیان به طور رسمی عذرخواهی کند".

دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: "گفتن این مطالب در اذهان عمومی بر ناتوانی دولت در انجام شعارهایی که زمان انتخابات مطرح کرده است، صحه می‌‏گذارد".

کمیجانی تاکید کرد: "این موضع‌‏گیری‌‏ها با شعار عدالت‌‏ورزی و مهرورزی دولت، غیرسیاسی کردن آموزش و پرورش و شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی در تضاد آشکار است. "

برپایه این گزارش، دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، اعلام کرد که در راستای احقاق حق معلمان کشور از سخنگوی دولت به دادگاه شکایت خواهد کرد.

سخنگوی دولت روز پنجم فروردین ماه در همایش "اتحاد ملی، انسجام اسلامی" که در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد اظهار داشت که "در رابطه با بانوان برخورد سیاسی نشده است ... اینها مطالبات کارگران، معلمان و زنان نیست و تنها مطالبه‌ گروه خاصی که دارای اهداف سیاسی و متصل به خارجند و توجهی به منافع ملی نداشته و به آن چشم طمع دارند، است".

اظهارات اخیر غلامحسین الهام، سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد، درباره معلمان، زنان و کارگران و انتساب اعتراضات آنان به خارج از کشور با واکنش گسترده‌ای از سوی جناح‌های سیاسی مواجه شد.

اعتراض به سخنگوی دولت از موتلفه تا مشارکت