رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶

ایران سی‌ان‌ان خود را راه‌اندازی می‌کند

ایران طی دو ماه آینده یک شبکه خبری انگلیسی‌زبان تازه به نام پرس تی‌وی افتتاح می‌کند.
مخاطبان این ایستگاه تلویزیونی، بینندگانی در اروپا، ایالات متحده و آسیا خواهند بود.

با این شبکه تلویزیونی، ایران می‌خواهد در مقایسه با شبکه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان "آن روی سکه را" نشان دهد. پایگاه خبری پرس تی‌وی از هم‌اکنون کار ۲۴ ساعته خود را بر روی اینترنت آغاز کرده.

به گزارش ایسنا، تمرکز پوشش خبری این کانال بر روی اخبار خاورمیانه خواهد بود و امید این شبکه "شکستن سلطه جهانی شرکت‌های رسانه‌ای غربی" ذکر شده. به گفته مسئولان این کانال، "پرس تی‌وی" قصد دارد تا میان فرهنگ‌های مختلف پل بزند و غنای تفاوت‌های سیاسی و فرهنگی را به نمایش بگذارد".

برنامه‌های این شبکه در حال حاضر در آلمان، بریتانیا و سوئیس در دست تهیه هستند و بیشتر برنامه‌سازان از دیگر کشورها انتخاب شده‌اند. تمامی میزبانان این کانال که از سراسر دنیا دستچین شده‌اند، هم‌اکنون در تهران به‌سر می‌برند. محمد سرافراز، معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی تصریح کرد که ایران این شبکه را در واکنش به نحوه منفی خبرگزاری در رابطه با ایران از سوی کانال‌های آمریکایی، اروپایی و حتی برخی از شبکه‌های منطقه‌ای راه‌اندازی کرده‌است.

آقای سرافراز ابراز امید کرد که ایران بتواند از این طریق پیام خود را به گوش جهانیان برساند.

سايت پرس تی وی

Iran soon to launch an English TV channel

نظرهای خوانندگان

تازمانی که دل مشغولی ِ سردم داران ِ ج-ا دین و ایدئولوژی ِ شان اسلام باشد انجام دادن ِ این نوع کارها به این می ماند که عروس ِ هشتاد ساله ئی را بخواهند با آرایش و بَزک به دوشیزه ئی جوان مبدل کنند که شدنی نیست ،اگر بی بی سی هم در زیر ِ نگین این جماعتِ آخوند باشد، وقتی که از آزادی در ایران خبری نیست ، مشکلی را حل نمی کند، ممکن است قشری را در کوچه و بازار ِ خاورمیانه خام کند، امّا ایران و ایرانی را نه.

-- ایرانی ، Apr 25, 2007 در ساعت 09:34 AM