رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶

۴۰ ‬کشور در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تهران

۲۲۰‬اثر کوتاه و بلند از ‪ ۴۰‬کشور جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران در همدان به نمایش گذاشته می‌شود.

آثار حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره در شش سالن سینمایی و با گنجایش دوهزار و ‪ ۴۰۰‬ صندلی برای هر نوبت نمایش و با اختصاص ‪ ۸۰‬هزار بلیت، اکران می‌شوند.

علیرضا رضاداد، دبیر این جشنواره در جمع خبرنگاران، گفت: "آثار حاضر دراین رویداد در ‪ ۱۵‬بخش شامل هشت بخش رقابتی و هفت بخش غیررقابتی نمایش داده می‌شود و از میان آثار حاضر در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ‪ ۱۳۶ ‬اثر متعلق به سینمای ایران و ‪ ۸۴ ‬فیلم خارجی است".

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به آمادسازی سالن‌های نمایشی جشنواره فیلم کودک ونوجوان، افزود: با اختصاص ‪ ۱۵‬میلیارد ریال ازردیف بودجه عمرانی و فعالیت‌های زیربنایی و حمایت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سینماهای همدان برای میزبانی جشنواره آماده شد.

تجلیل از پوران درخشنده، کارگردان سینما، و محمد میرکیانی، از نویسندگان حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان، در بخش بزرگداشت در جشنواره امسال برگزار می‌شود.

دبیرجشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نمایش آثار برگزیده بیست و پنجمین جشنواره فجر در قالب برنامه "ره‌آورد فجر" درآخربن نوبت نمایش سینماها را از جمله برنامه‌های این دوره جشنواره کودک عنوان کرد.

رضاداد همچنین از حضور رسول صدرعاملی، پروانه معصومی، فریدون حسن پور، احمدرضا گرشاسبی، فرشته طائرپور، مصطفی رحماندوست و اسدالله اعلایی در ترکیب هیات داوران خبر داد.

پنج داور خارجی از کشورهای هلند، ژاپن، تاجیکستان، اسپانیا و کرواسی دربخش بین‌الملل و دو داور خارجی در بخش جایزه "سیفژ" به همراه یک داور ایرانی ، قضاوت آثار این بخش را بر عهده دارند.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، حضور ‪ ۵۰ ‬داور نوجوان از سراسر ایران و ‪ ۱۵‬داور از شش کشور جهان همچون مالزی، فلسطین و الجزایر را از دیگر حاضران در جشنواره امسال کودک و نوجوان عنوان کرد.

او برپایی کارگاه آموزش فیلمنامه‌نویسی به مدیریت کامبوزیا پرتوی برای فیلمسازان همدانی، نقاشی بزرگ کودکان، چاپ تمبریادبود، نمایش در محلات،اجرای برنامه‌های نمایشی و موسیقی، اجرای برنامه پورنگ باهمکاری شبکه یک سیما، تجلیل از ‪ ۲۱‬معلم نمونه و حضور در آرامگاههای باباطاهر و ابن‌سینا را از برنامه جنبی جشنواره اعلام کرد.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۴ ‬اردیبهشت در همدان برگزار می‌شود.