رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ مهر ۱۳۸۷

دستگیری چند گروه موسیقی زیرزمینی

شماری از اعضای گروه‌های موسیقی زیرزمینی ایران بازداشت شدند.

شهریار یکی از خواننده‌های رپ تهران که می‌خواهد از گروهش نامی برده نشود، در گفت‌و‌ گو با رادیو زمانه می‌گوید: "از روز ۳۰ فروردین سه استودیو که موسیقی زیرزمینی را در آن ضبط و تهیه می‌کردند، پلمپ شده و چندین نفر از خواننده‌های این گروه‌ها دستگیر شده‌اند".

به گفته وی شب گذشته نیز رضا پیشرو، یکی از خواننده‌های معروف رپ ایران، دستگیر شد.

در همین حال گزارش شده که نیروی انتظامی برای بازداشت سروش لشکری (هیچکس) در برابر منزل وی انتظار می‌کشد.


سروش لشکری

شهریار در مورد اتهام‌های وارد شده به گروه‌های زیرزمینی اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌افزاید: "از موضع آنها در بازپرسی و دستگیری بچه‌ها بی‌خبریم، فقط تعهدی از آنها گرفته شده تا از این پس به اسم موسیقی زیرزمینی و غیرمجازسی دی تولید نشود".

شهریار می‌گوید: "همزمان با طرح مبارزه با بدحجابی در ایران، بحث مبارزه با موسیقی رپ هم شکل گرفته و چندین سایت مربوط به این سبک موسیقی فیلتر شده‌اند".

به گفته وی، تا امروز تعدادی از بچه‌های گروه‌های رپ مثل "سینا متضاد" و"شاهین فلاکت" با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

گفت‌و گو با خواننده رپ مقیم ایران را در این‌باره از اینجا بشنوید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

طرح حجاب،اوج گیری مبارزه با ماهواره، دستگیری هنری ها و ... .
این ایران ماست؟ غیرقابل زندگی شده ...

-- علیرضا ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

الهی همشون زیر زمین برن !

-- منوچهر ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

با آمدن احمدی نژاد و بر سر قدرت آمدن پسمانده های قدرت . عقده گشوده شده و همه چیز به دهه 60 برگشته است

-- حمیدرضا ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

و اين است ايراني كه غمش خفتن مردمانش خواب را در چشمان تر می شکند

-- محمد ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

به احتمال زياد قصد بر اندازي نرم داشتند كه گرفتنشان !!!

خدا چه ميداند وقتي كه شلورا فاق كوتاه ميشه عامل بر اندازي نرم ، موسيقي رپ كه جاي خود دارد !!!

-- مهدي ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

در کشوری که در سایه قانونی به نام امر به معروف و نهی از منکر در اون اشتغال زایی صورت میگیره مبارزه با بد حجابی و گرفتن رپرها حتما در صدر اقدامات دولتی قرار میگیره!!!

-- ن ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

ضمنا باور کنیم که ایران کشوری است که در اون کوچکترین صحبت و عمل غیر دولتی عکس العمل دولتی در پی خواهد داشت!! این دستگیری رپرها هم بی ربط به صحبت های اخیر بهروز صفاریان آهنگ ساز معروف پاپ درباره موسیقی رپ و دفاع از اون نیست!!!

-- ن ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

صفاریان چهارشنبه گذشته در تلویزیون به گونه ای کاملا بی پروا از وضعیت نظارت ارشاد و صدا و سیما انتقاد کرد و هر آنچه را که در دل داشت در اون مصاحبه پر سر و صدا گفت و اتفاقا کلی هم از رپ و موسیقی زیر زمینی صحبت کرد و گفت که باید اون رو دید... این دستگیری ها به صحبت های مستقیم اون بی ربط نیست ...

-- ن ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

نمی خواهند بفهمند رپ موسیقی اعتراض است ... اعتراض به همه نداشته ها ... نداشته هایی مثل شادی ، تفریح حقیقی ، عشق ، س ک س ، آزادی پوشش و ... به هر حال امیدوارم برای این بچه های رپر درد سری به وجود نیاد از اون مهم تر بهروز صفاریان که واقعا امید دارم مشکلی پیش نیارن براش!!!

لبنک تصویر و صدای مصاحبه صفاریان : http://www.bia2music.com/modules.php?name
=News&file=article&sid=872
و مطلبی در همین باره : http://www.persianblog.com/posts/?weblog
=tears.persianblog.com&postid=6705964

-- ن ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

جسارتاً، اين من و عمه‌ام نبوديم كه 17 ميليون به آقاي احمدي راي داديم! هر كسي راي داده، پاي لرزش هم مي‌شينه... من فقط موندم اين همه كه اعتراض داريد و هر جا مي‌شينيد به آقا بد و بيراه مي‌گيد، چرا اون موقعي كه "ياور محرومان" و "مردي از جنس مردم" رو تو گوش ما داد مي‌زديد و مي‌گفتيم اگه راي بياره جامعه به خفقان كشيده مي‌شه، كسي گوش نمي‌داد...؟

-- كوروش ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

من هم با کوروش موافق هستم! با اين تفاوت که مسئله فقط احمدی نژاد نيست. سر مقاله جمهوری اسلامی در مورد مبارزه با بد حجابی به اندازه کافی گويا هست، همه هم ميدونيم سر مقاله جمهوری اسلامی يعنی چی. من خودم از موسيقی رپ زير زمينی ايران خصوصا هيچکس خيلی خوشم مياد، ولی معذرت ميخوام که اين را بايد بگم، اينها کم کم از سياسی ها شروع کردند، بعد رسيددند به جنبش های اجتماعی و صنفی مثل راننده های شرکت واحد، حالا هم رسيدند به سوسول های تو خيابون و شروع کردند به گير دادن به حجاب ،... با عرض شرمندگی خدمت دوستانی که ميگن اين دهه شصت هستش بايد بگم خير قربان اين دهه 80 و آقايون کلی تجربه دهه 60 رو ديدند، اين دفعه از اون اشتباهات نميکنند تازه غرب هم سر موضوعات جدی تری مثل انرژی هسته اي حريف اينا نشده، حقوق بشر و حقوق شهروندی که يک چيزی مثله کشک و دوغه. بنابر اين فعلاً همين که هست.

-- kayvan ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

مشکل کشور ما فقط همینه دیگه همه کشور اباده و مشکل اساسی دیگه ای وجود نداره ؟؟؟؟؟!!!!!!!

-- شایان ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

من خيلي كم نظر ميدم ولي اين دفعه ديگه نميشه . ببينيد خيلي ساده است اگه يه نگاه به ادعاهاي خود حضرات بياندازيد ديگه نيازي به كشف حقايق از زير زمين نيست باباجون اينا رسما و علنا دارن ميگن ولي فقيه يعني كسي كه بر جان و مال تمام بندگان خدا اعم از اهل كتاب و غيره (اهل غير كتاب كه ديگه هيچي ) از خودشون اولي تر هسته چه برسه به طرز پوشش و طرز موسيقي و حال بندگان خداي حضرات و گرنه آقا مرض نداشت كه به محمود ديكته بگه اونم بنويسه و بفرسته براي بوش و مركل و پاپ . بابا از اين واضح تر

-- ehsan ، Apr 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

با كورش موافقم
اون زمان كه كفتيم راي بدين همه ناز كردن و يعني قهرحالا هر جي بشه حقمونه

-- ارمين ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

سلام ،
سیستمی که اکنون در ایران بر قرار است معجونی است از فاشیسم ، نازیسم ، کمونیسم و خدا میداند دیگر چه؟ !.
اگر مردم » دارفور « بخاطر ناداری و ناتوانی ای که از جبر تقدیر و طبیعت نصیبشان شده را نوعی از » بدبختهای عالم « بدانیم !! اما در مقابل انان ، مردم ایرانند که علارغم دارامندی وتوانایی ای که تقدیر و طبیعت نصیبشان گردانیده ! باید بخاطر جبر حکومت بالای سرشان که همه ی مواهب زندگی را از انان سلب مینماید ، بدبخت تر از انان بدانیم !!!!.
داوید لوس انجلس.

-- داوید ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

حرف کوروش را تأیید می‌کنم. از ماست که بر ماست یا از قدیم گفتن هر کسی خربزه می‌خوده پا لرزش هم می‌شیند. هر وقت این ملت یاد گرفتن که با شعار کار به جایی نمی‌رسه اون موقع می‌شود امیدوار بود وگرنه...

-- امین ثابتی ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

خوشبختانه نه فقر در كشور وجود دارد نه گراني.همه مردم خوشحال و شادند..هيچ كس در هيچ اداره دولتي كارش گير نيست . و داد گاه ها هيگونه قتل و جنايت و برادر كشي و خواهر كشي و مادر كشي و فحشا در ايران گزارش نمي شود. حقوق كارندان دولت آنقدر بالاست كه همه به مسافرت و شادي مي پردازند...فقط تنها مشكل لباس خانومهاست كه پس از حل شدن اين موضوع. ايران يكي از آزاد ترين و بهترين و نمونه ترين كشور هاي دنيا تبديل مي شود ..معني استقلال و ازدي اين است...

-- پويا ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

عزيزان عزيزان عزيزان عزيزان
قشر موزيسين قشر دانشجو قشر معلم و كارگر و هنرمند و باستانشناس و وطن پرست و ...
مقصر تمامي اين قضايا ما هستيم
مايي كه نرفتيم راي بديم ....
بالاخره آمار مورد نظر دولت از تلوزيون پخش مي شه . چه راي بديم چه نديم .
حداقل اگر رفسنجاني انتخاب مي شد الان روزگارمون بهتر از الان بود .
حداقل براي انتخابات مجلس ببينيد بهترين ها كي هستند ... امثال اعلمي و يا كسايي كه واقعا به فكر ايران هستند .
حامعه اي كه از مجلس و دولت يه صدا بيرون بياد و مخالفي نداشته باشه اينطور مي شه ديگه .

-- ابراهیمی ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

واقعا با شنیدن اخباری اینچنینی ناراحت و یا عصبانی نمی شوم. بلکه می ترسم، از آینده شومی که در انتظار من و فرزندان من خواهد بود.
با تشکر از زحمات شما

-- محمد ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

bemiran hamashoooooooon

-- sara ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

اگر در باغچه خانه ام گلي بكارم. مرا دستگير مي كنند كه گلهاي سياسي كاشته ام. آن زمانها هرگز فكر نميكردم كه روزي شادبودن عملي سياسي ميشود و اگر بخندي دستگيري مي شوي. تلخ است زندگي در سرزمين هميشه گريه.

-- بدون نام ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

من خودم رپر هستم و اتفاقا خيلي دوست دارم كه تو اين شرايط بخونم. سه تا آهنگي كه آماده كردمو تو همين روزا ميفرستم تو نت. پاي همه چيزشم وايسادم.

-- كوروش ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

خدمت تمام كساني كه در اين نظرخواهي به جاي اينكه "فاعل" باشن و فعالانه در مورد اين جور مشكلات بينديشن و درموردش راهكار ارائه بدن و عكس العمل مناسب دربرابر حق كشي هاي حكومت انجام بدن در نقش "مفعول" و مفلوك ظاهر شده و در نهايت ضعف و خواري افسوس ميخورن كه اي كاش! در انتخابات به رفسنجاني راي ميداديم تا ايشون لطف كرده و يه ذره كمتر از احمدي نژاد تو سرمون ميزد و... ميكرد بايد عرض كنم كه درحال حاضر حضرات عالي دقيقا افتاديد تو دام همين "رفسنجاني"!!!
چون جمهوري اسلامي دقيقا 27 ساله كه داره با همين سياست بر مردم حكومت ميكنه! يعني "به مرگ ميگيره تا ملت به تب راضي بشن"!!!
تا اين ملت ياد نگيره از تاريخ درس بگيره وضع همينه!(شايدم بدتر!!)
اقايون فراموش كردن اين رفسنجانيه كه از بنيانگذاران "نظامه" نه احمدي نژاد!!!...

-- نيما ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

هه !
اينا همه طبيعيه !
اين همه محدوديت ، مشكلات ...همه بخاطر رسيدن به شب سياهه !‌
چرا كه :‌
"پايان شب سيه سپيدي است"

پس بذاريد شب سياه بياد به اميد اينكه بعد از اون ...

-- سينا ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

سخته اگه فقط بخوایم زندگی کنیم همین!

-- خشایار ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

چه فايده اي از اين همه گفت وگو هاي بي سرانجام كه در نهايت به هيچ نتيجه اي هم منتهي نمي شود نزديك به 30 سال است كه مردم راجع به ارباب قدرت در اين مملكت فقط حرف ميزنند.و جالب است كه همين منتقدين به راحتي آب خوردن در مواقعي مثل انتخابات فريب شعار هارا خورده و با جريانات جاريه همراه ميشوندو چنان از آن دفاع ميكنند كه گوئي هيچگاه در موضع مخالفت با ر‍ژيم قرار نداشته اند.كافي است تا بعضي از برنامه هاي شبكه هاي تلويزيون دولتي را ببينيدكه وقتي خبرنگار به سراغ مردم مي رودو راجع به مثلا خدمات دولت سوال ميكندفرد مصاحبه شونده كه مشخص است روز وشب در مذمت اين دولت در تاكسي و خيابان دادسخن سر ميدهدچگونه در چنين موقعيتي در نقش يك طرفدار دو آتشه دولت به سوالات پاسخ ميدهدمن خودم در مورد بسياري از دوستان و آشنايان بظاهر مخالف ،شاهد اين صحنه بوده ام و حتم دارم اين افراد در هنگام انتخابات هم نان را به نرخ روز خورده وبه همان كساني كه به منش وروششان هيچ اعتقادي ندارندراي ميدهند.قبول كنيد كه اصل مشكل در وجود خود ماست ونه هيچكس ديگر........

-- مهراد ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

متاسفم که این مملت غنی وسرشار از فرهنگ وتاریخ باید به این وضع برسه
بزن باران که دین را دام کردند
شکار خلق و سید دام کردند
بزن باران خدا بازیچه ای شد که . . . . .

-- دوست ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

از ماست که بر ماست.

-- شاهین ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

من یک آهنگساز موسیقی پاپ هستم. طی دو سال گذشته بیش از 80 آهنگ و تعدادی از آثار زیر زمینی را ساخته ام. دیروز در یکی از استدویو ها خبر حمله به استدیو اوج مهر را شنیدم. تقریبا همه منتظر این اتفاق بودیم. این در حالی است که وزارت ارشاد به هیچ اثری مجوز نمی دهد. چه پاپ و چه سنتی و رپ. به هر حال این دولت در نابودی فرهنگ و هنر دریغ نمی کند

-- آهنگساز رپ ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

اين كه، اونها راهشون كاملا اشتباهه شكي نيست ولي اين ما هستيم كه هدفمون رو از زندگيمون انتخاب مي كنيم. تئوئيسم (خدامحوري) يا اومانيسم (انسان محوري)

-- ياقوت ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

اين كه، اونها راهشون كاملا اشتباهه شكي نيست ولي اين ما هستيم كه هدفمون رو از زندگيمون انتخاب مي كنيم. تئوئيسم (خدامحوري) يا اومانيسم (انسان محوري)

-- ياقوت ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

خیلی خوب کاری کردن تا اینا باشن شرور نخونن D:

-- هیچکس ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

مردمی که بی غیرت هستند هر چی سرشون بیاد حقشونه ...

-- بدون نام ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

harki irani doste jone harki ke dos darin yekam giyrat bezarin bara harki ke bara in khak dare zahmat mikeshe
man khodam irandos naboodam vali fek mikonam dighe kafi bashe
chera bayad eteraze moalema hichja neshon dade nashe vali chap o ras bian beheshon tohmat bezanan ke ma darim komaketon mikonim
in dasgiriha o in mobareze ba bad hejabi o ... hamash kashke
ina jang mikhan ta 2bare betonan roo kar bemoonan

-- hooman ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

be nazare man rape zir zaminie iran bayad ta akhare omr baghi bemoon va hich kas ham nabayad jelosho begir kheyli ham bloget baWhal bood

-- mehrdad ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

خب پس بايد به خدمت شما عرض كنم كه ... اين اتفاق تازه نيفتاده ... يعني اين روند بازداشت ها تازه نيست .... چرا كه گروه .... خب شايد الان اينو بگم فكر ديگه اي كنين ... ولي براي اينكه ما خيلي بد خورديم ولي هيچكي ككشم نگزيد و هيچي نگفت يعني كسي خبر دار نشد ... نميدونم در مورده اين گفته هاي من چي طوري فكر ميكنين ... ولي هر طور دوست دارين قضاوت كنين ... ولي ما گروهمون تو سال 84 دم گاز رفت .. در ضمن اين رو هم بگم كه به دليل اينكه اولين گروهي بوديم كه تصويري كار داده بوديم . نامه اي كه دادستان كل كشور زده بودو اگه ميخوندين كلك ميزدين .... متنش .... از دادستان كل كشور به اطلاعات گرگان ..گروه ولفس را در هر شرايط و در هر مكاني دستگير كنين .... جالب اينجاست خوده بچه هاي اطلاعات گزگان كارهارو كه ديده بودن .. ميگفتن .. واقعا دمتون گرم .. چرا كه نه تنها حركت نافرمي داشت بلكه حتي حرف هاي زديم كه خودشون هم بهش احترام ميزارن .... و حتي سبكمون هم سبك اهنگ هاي رضا عطاران توي كاراش بود ... خوب دلم خيلي گرفته بود واسه همين اينا رو گفتم چرا كه من خيلي تو اين قضيه ضرر كردم .... يعني كل زحمات من براي گرفتن مدرك من سر اين قضيه به هدر رفت ..... و ............ خب بگذريم اين رو فقط يه درد دل بدونين ...فعلا باباتست

-- رهام ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

شما ها يه مشت بچه قرتي هستيد كه دنبال شهوت راني و دختر بازي هستيد و خدا رو شكر كه شما غرب زده هاي بي هويت در اقليت محض هستيد. پيشنهاد مي كنم مثل يهودي ها بريد و براي خودتون يه كشور قرتي ها تاسيس كنيد و انجا همه بي حجاب باشيد و آهنگ بي هويت رپ بخونيد و سكس كنيد و شاد باشيد. اين مملكت جاي شما ها نيست.

-- الياس ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

با نظر کوروش موافقیم مسئله ما فقط بدحجابی نیست مسئله فقط آدم های خراب توی خیابون هستند که باید جمع آوری بشند نه مانتو کوتاه پوشیدن و شلوار کوتاه پوشیدن و از این حرفها باید به فکر فسادهای خراب باشند مردم به این طرز پوشش عادت دارند هیچ حقی ندارند که گیر بدهند ملت ما به این نوع پوشش عادت کردند و برایشان عادی شده است. آقای احمدی نژاد همه رو محدود کرده و این کار درستی نیست و مردم اگه ببینند این طوری هست سریع شورش می کنند و به ضرر خودشان است چون موجب عزل ایشان میشود.

-- پروانه و پریسا ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

پشیمانی دیگر هیچ سودی نداره , اون وقت که رای می دادین باید فکر این جاهارو می کردین عزیزان

-- ایلیا ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

چاقال حواست باشه از دهنت چی میاد بیرون تو که هیچی نمی دونی واسه چی حرف مفت میزنی؟؟هواست باشه جلوی دهنتم بگیر

-- رپر ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

مواظب این "زمانه" خانم که بالا تو پنجره به نور خیره شده باشید. با اون شلوارش می گیرنش وااااا...

-- پیمان ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

فاجعه نزديك است .

-- چاپار ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

سیاست جدید اینه: سرگرم شدن و فراموش کردن مشکلات اساسی.

-- فرانک ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

من يك ايراني ام واجازه نخواهيم دادكه اين كشور پاكان بوسيله چند جوان رپي فرهنگ به لجن كشيده غرب را در اين كشور رواج دهند غربي كه به عصر لوط برگشته و همجنس بازي را از افتخارات خود ميداند

-- هادي ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

با نظرات دوستان ماني و ياقوت موافقم و نظرات عزيزان الياس و مهدي هم جالب بود.
انتخابي بزرگ در پيش داريم.
تئوكراسي يا دموكراسي مسئله اين است!

-- think ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

منم يكي هستم مثل همه ي جووناي ايراني.فكر ميكنم اوونايي كه مستقل زندگي ميكنن ( مث ما زوج هستن) كاملاَ معني گرونيو ميفهمن اين بگيرو ببند ها هم ديگه غوز بالا غوز شده. تو مملكتي كه بابت يه سر پناه معلوم نيست سال ديگه بايد چند مليون رو پولات بذاري چطور ميخواي تو فكر مد لباس و مو و اينجور چيزا باشي؟ اينجاست كه فكر ميكني بازيچه شدي. مردم ما ديگه به فرهنگ گذشته فكر نميكنن هر كي بايد كلاه خودشو محكم نگهداره واسه همينه كه به قول اين دوستمون نونو به نرخ روز ميخورن. همش به اين فكر ميكنم ماها كي به اين جمع ملحق ميشيم؟ كافيه يه نگاهي به دورو برمون بندازيم تا مطمئمن بشيم. تا حالا فكر كردين اگه پاش بيفته ماها چند مرده حلاجيم؟ من يكي كه حاضر نيستم پام به مفاسد و اينجور جاها باز شه. اما واقعاَ اگه همه كاراي ايران مث اينيكي انقدر جدي گرفته بشه چي ميشه؟ يا اينكه تنها مشكل ما فقط حجابه؟!!!!!! تا حالا ديده بودين مسائلي غير از ايندسته به اين سرعت مورد حل و فصل قرار بگيره؟؟ آيا تو مسولين ما كسي هست كه به سوالاي معقول ما جوونا جواب بده؟ آيا تا حالا فكر كردين كه جووناي ما هم نياز دارن به چيزي به اسم تفريح هم فكر كنند؟ بياين يه كم واقع بين باشيم.ميخواين ماهم مث نسل قبل جوونيمونو به جنگ و جدال بگذرونيم و بعدش هم تا عمر داريم پشيموني؟ چرا بايد يه ملت به دو گروه دشمن تبديل بشه؟چون قدرت و ثروت و سياست دست يه گروهه؟

-- mally ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

هر ملتي لايق همان حكومتي است كه بر آنها حكمراني مي كند

-- رضا از كرج ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

ما همون چيزي كه مستحقش هستيم داره سرمون مياد ! حالا كه اونا با مردم كاري ندارن هر كاري بخوان مي كنند ! نه راهپيمايي ! نه انتخاباتي و نه ....!!

-- ehsan ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

فقط میتونم بگم متاسفم واسه خودم و همه ایرانی ها قدرت رو به دسته کسی دادیم که نفسمونو ازمنو میگیره

-- سعید ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

eftezahe bad tar az enam mishe albate en karai ke mikonan mesle kasiye ke to batlagh foro rafte obeshtar dast o pa mezane bishtar to gel mire

-- amir ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

کسانی که پشت اینترنت پرسرعتشون نشستنو دارن چیپس می خورن و این نوشته ها رو می نویسن نه از حاکمیت ؛ نه از دین ، و نه از ملت هیچی سر در نمیارن ... با شمام نه با کس دیگه .. به نداشتن هدف و نداشتن تئوری حکومتی صحیح و تشکیل شدن از تعداد زیادی از افراد فاسد تشکیلات ضد حکومتی جمهوری اسلامی به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید ..

-- freedom ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

يه خواننده درست حسابي داريم اونم ميخوان دسگير كنن(هيچكس)

-- بدون نام ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

ta chand vaght dige shahin felakat ba chador

-- shayan ، Apr 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

رپ ايروني فقط زدبازي

اول و آخر زدبازيم "مهراد هيدن" لاو جیگر عسل تك مامان فداششششش

شماهام اینقدر سر هیچی جوش نزنین فشارخون می گیریناااا .....مملكت آخر گل و بلبله خيليم دلتون بخواد بابا (((((((((:

-- شراره ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

مو سيقي زيرزميني هميشه پا برجا ميمونه
r&b world

-- امیر ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

مو سيقي زيرزميني هميشه پا برجا ميمونه
r&b world

-- امیر ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

amsale hamin javoonaye as nazare shoma gherti boodan ke fekr kardan ba taghyeer regime mittonan be khastehaye manteghi (tekrar
mikonam "manteghi") khodeshoon dast peyda konan. oonha chi mikhan? kamtarin azadi ke mardom dar gharne bisto yekom hatta dar keshvarhaye aghab oftadeh jahan daran! aya in chize ziadie ke mikhon? oonharo daste kam nagirin, ejaze bedin kami nafas bekeshan. mardom setamdideh Iran si sale ke be gham daran nishkhand mizanan. shoma darin rooye kahgel ro kaghaz divary mikonin!! chera ta ba siasat jahani (che dorost, che na dorost movajeh mishin dast be khoshoonat mizanin? As hamin javoona bayad betarsin!! Va as ma goftan.

-- masoud ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

تفاوت جامعه ی ایران با آمریکا:
ایران یه لیوانه که فقط یه غشای نازک روش دین و خوبیه(ظاهرش)و بقیش فساد و فقر و فحشا اما آمریکا یه لیوانه که ظاهرش فساو فحشاست و بقیش خوبی و دموکراسی واقعی.
والا زمان پیغمبرم موسی به دینش بود و عیسی هم به دینش.در ضمن این مسئله ی مسخره ی بد حجابی چیه .تو یه اسلام یا حجاب هست یا نیست(بد حجابی از اکتشافات این عصر هه هه )
بعدشم مگه قرار ما و دیگرونو تو یه گور خاک کنن که فک میکنن گناه ما دامنگیر اونا میشه.اونا نمیدونن که ما ایرانیا مثه فنریم.هرچی بیشتر تحت فشار باشیم با یه تلنگر آنچنان جهشی پیدا میکنیم که دیگه مهار کردنمون غیر ممکنه.
اگه بحث حروم و حلال باشه موسیقی پاپ که حرومتره پس چرا اینقدر تو این جامعه بهش بهائ میدن؟!واقعا که مسخرست.آخه مگه رپرایی مثه هیچکس خونتونو آتیش زدن که این کارارو میکنید.بازم میگم خود پیغمبرم که نماینده ی خدا بوده همچین کاری نکرده.به هر حال ما دخترا و خانوما فعلا از خونه تکون نمیخوریم

-- valcher ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

خرم آن روز کزین کشور ایران بروم

-- حسین ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

مثلا می خوان با این کارا چیرو ثابت کنن . مگه رضا پیشرو چی کار کرده بود . هیچکی هم همینطور جز اینکه برای ایران هم خونده فکر نکنم این کارا درست باشه.یه چیزه دیگه هم اینکه خیلی وضعیت خراب شده دارن آستین کوتاه می گیرن فردا هم میان میگن چادر بپوشید به پسرا . این براشون خیلی گرون تموم میشه . نکنید اینکارارو !!

-- علی ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

وقتي زورتون اومد راي بديد
قهر كرديد
تحريم كرديد
منتظر بوديد امريكا بياد بگه حالا كه راي نداديد همه از اين به بعد خوشيد .
حقتون كه كشورتون تا اين درجه به فضاحت كشيده بشه.
اين همه حماقت دولت مردان از كجاست.
حالا تحريم كنيد و
پاش باستيد
بقول يكي از دوستان من و عمم بوديم كه به تندروترين چهره انتخابات راي داديم.
هي داد بزنيد 300
اين كه شرم اورتر از 300 هست

-- هامون ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

اينا سياستشون اينه كه مردم رو به چزهاي جزئي مشغول كنند و از مسائل اصلي بازدارند.
مشكل رئيس جمهور محترمه كه هيچي از سياست حاليش نيست.
دولت بي عرضه نميخوام ... نميخوام

-- كامران ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

kheyli to iran azadi dashtim in ahmadi nejadam ke oomade roo kar hamin ye zare azadi ram gereftesh azamoon. age vaghean hame az in mozo negaranano khosheshoon nemiyad hame bayad ba ham ghiyam konimo ghiyam konim akhe in joori ke nemishe zendegi kardesh.aslan ahmadi nejad bayad az rase kar bardashte beshe heyfe khatami nabood?

-- mohamad ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

اگر ميدونستيد.که رپ رويه مشت سياه ولگردوبی سواد.که بيشترازفحش خواهرومادرچيزديگه ای بلدنيستندآوردن.هيچ وقت ازاونهاتقليدنمی کرديد.درضمن ايران مانيازی به اينگونه استفراقها نداره مادارای موسيقی بسيارغنی هستيم.شمابااين اداهادست دولت رابرای سرکوب مردم بازمی کنيد.درود بر ايرانيانوپارسی زبانان وفرهنگ پارسيان.

-- باربد ، Apr 25, 2007 در ساعت 10:00 PM

بابا والا شوراي امنيت حق داره به اين حكومت اجازه ي استفاده از فناوري هسته اي رو نده.مملكتي كه بدون قدرت و نفوذ جهاني به مردم خودش اينقدر ظلم مي كنه واي به روزي كه قدرت بگيره اونوقت كل دنيا بدبخت ميشه.قبلا گفتم بازم ميگم دين و اسلام زوري نيست و بازم ميگم ما ايرانيا مثه فنريم كه اگه هرچي بيشتر تحت ............بقيشو خودتون مي دونيد.راستي جريان اعتصاب معلما بخاطر حقوق نبود.همش واسه ي اون 50معلمي بود كه قبل از عيد جلوي مجلس نشسته بودنو حقشونو مي خواستن.دولتم تو انفرادي حقشونو بهشون داد.در ضمن هنوز تو زندانن.قراره اگه تا 11 ارديبهشت آزاد نشن معلما برن جلوي مجلس.فكر كنم با اين اوضاع تا سال آينده اسم زندان اوين زندان معلم بشه.اما مردمم تا يه حدي تحمل مي كنن.هرچند تو مملكتي كه خر ميزنه و گاو ميرقصه همچين چيزايي بعيد نيست.شايدم تو پروژه ي بعدي يهوديارو بندازن تو كوره و باهاشون صابون گلنار درست كنن(بعيد نيست!)واقعا مسخرست تو ايران هرچي شلخته تر باشيو ريشت بيشتر زمينو جارو كنه و چادرت بيشتر شبيه گوني باشه كارتو زودتر انجام ميدن.رفته رفته تمام ميراث فرهنگيمونم از دست ميديم.فعلا كه دانشمنداي قديميمونو يا به اسم افغاني ميشناسن يا عرب تازه قراره شعر :سرزمين من خسته خسته از جفاي رو به حافظ نسبت بدن.بعدشم حافظ شيرازي ميشه حافظ قندهاري.به هر حال رپراي ما نبايد بترسن اونا بايد به كارشون ادامه بدن.

-- vulture ، Apr 26, 2007 در ساعت 10:00 PM

kheyli jendan khoda kone!hichkasro nagiran kiram too koonetoon kos naneha?

-- ali ، Apr 26, 2007 در ساعت 10:00 PM

kheyli jendan khoda kone!hichkasro nagiran kiram too koonetoon kos naneha?

-- ali ، Apr 26, 2007 در ساعت 10:00 PM

آيا واقعا اين ايرانه كه تاريخي نزديك به 3500 سال داره.مانبايد بذاريم چندتا جوجه فكلي تازه به دوران رسيدند اين تاريخ خراب كنند.البته تاحدي هم تقصير خودمونه

-- امين ، Apr 27, 2007 در ساعت 10:00 PM

salam az inke reza pishro ro dastgir kardan vaghaean narahatam va omidvaram ke hameye ina shaye e bashe
I LOVE RAP
hamishe azaton hemayat mikonim bachehaye iran

-- ana ، Apr 27, 2007 در ساعت 10:00 PM

من واقعا ناراحت شدم نبايد اين كار ها رو انجام بشه
تازه رپ فارسي داره پيشرفت ميكنه
من واسه پيشرو ناراحتم

-- farhad ، Apr 28, 2007 در ساعت 10:00 PM

اگر تا آخر اردیبهشت آهنگهای رپری به نام (پیمان راهزن)اومد بیرون تعجب نکنید چون منم.واقعا متاسفم برای دولتی که جنبه گوش دادن به آهنگ های چند رپر باحال رو نداره

-- پیمان ، Apr 28, 2007 در ساعت 10:00 PM

با اینکه بعضی از رپر ها تو آهنگاشون کل کل میکنن و حرفای زشت میزنن، ولی من با اینحال از همشون و از رپ فارسی دفاع میکنم، هر چند خودم بیشتر راک و متال گوش میدم، اما متوجه ایم که اینا جوونای با استعدادی هستن و اگه فضا باز باشه و امکانات بهشون داده بشه (دست کم از حالت زیر زمینی بیاد بیرون) میتونن کارای خیلی قشنگی بدن بیرون هرچند الان هم کارای زیبا میشنویم ازشون.
در ضمن دوستانی که میگین ما فرهنگ فلان ساله داریم، اینا یه مشت بچه قرتی ان، مگه به سبک رپ خوندن چه خدشه ای به فرهنگ ما میزنه؟! اگه این جمهوری اسلامی برچیده بشه و بره که انشا الله ! مردم آهنگی رو که بخوان میسازن، آهنگیو که بخوان گوش میدن، لباسیو که بخوان میپوشن، تازه! پاسارگاد هم نمیره زیر آّب!
مثلا اقای پلیسی که میخوای هیچ کس رو دستگیر کنی، مگه چیکار کرده؟ مگه دروغ میگه که قانون اینجا قانونه جنگله؟
راستی در پایان... لعنت بر هرچی حراست دانشگاه و ناجا...

-- نیما ، Apr 28, 2007 در ساعت 10:00 PM

چقدر خفقان بايد كشيد در ايران سركوب فشار زندگي نيست ديگه نفس هم نميشه كشيد مرده ايم متحرك

-- hossein ، Apr 29, 2007 در ساعت 10:00 PM

من با سروش می مونم
اکه همه چیزه این جامعه درسته خوب انم درست کنن این در حالی است که انجا همه چیز خرابه

-- مهدی ، Apr 29, 2007 در ساعت 10:00 PM

چرا گرفتنشون اهنگ به اين قشنگي مسخره بازيه باور كن نبايد مي گرفتنشون

-- Mohadm ، Apr 29, 2007 در ساعت 10:00 PM

هادی جان لطفا شما که نمی دونی رپ چی به فرهنگ کسی توهین نکن و ... شعر نگو

-- پیمان راهزن ، Apr 29, 2007 در ساعت 10:00 PM

ba salam be hamye doostan hamye ma be in fekr mikonim ke shayad ye shayeh bashe ya intora am ke hame migan nabashe vali hast hich vaght sortmasalaroo pak nakonim dirooz nobate reza pishro bood emrooz nobate mane farda nobate to . ta key bayad saket bood dam nazad in mardaom dige be in chiza adat kardan ta nakhaim nemishe

-- arash ، Apr 29, 2007 در ساعت 10:00 PM

واقعا برای اونایی که تو ترانه هاشون چیزهای زشت و بی معنی بکار می برن متاسفم ولی برای شما هم متاسم آقای باربد که هنوز تو دوران برده داری زندگی میکنید. انسان، انسانه ورنگ پوست مهم نیست.درضمن گذشته این کشور، افتخار گذشتگان این کشور. شما برای این کشور چی کار کردی

-- بدون نام ، Apr 29, 2007 در ساعت 10:00 PM

مگه یه رپر چی کار کرده که باید دستگیر بشه رپ هم یک سبک موسیقی که به جای دستگیری رپر ها باید از آنان حمایت بشه تا کارهای قشنگ تر و عام پسند تری ساخته بشه البته بعضی رپر ها کارهای غیر اخلاقی میکردند که حقشان بود اونم چون مجوز نداشن با طرف داری از رپر ها و دادن مجوز خیلی بهتر میشه
رپ یک سبک موسیقی است و نه جرم!!!

-- طرفدار رپ ، Apr 30, 2007 در ساعت 10:00 PM

كاريست بسي زشت...

-- بدون نام ، May 3, 2007 در ساعت 10:00 PM

از ماست كه بر ماست
من سلطنت پرست نيستم ولي شاه موقع رفتنش گفت: روزي ميشه ايران به ايرانستان تبديل ميشه
ايناام آخر عمرشون دارن كرم ميريزن

-- amin ، May 3, 2007 در ساعت 10:00 PM

به نظر من كار كاره آمريكاست
چون امينمم يه چيزايي گفته بود...

-- 1 kee ، May 3, 2007 در ساعت 10:00 PM

در حال حاضر خوانندگان پرشين رپ زياد شدن . تنها با يك نگاه گوچيك به سايت هايي مثل Bia2rap متوجه بزرگي اين موضوع ميشين. پس چه طور مي تونن اينا رو دستگير كنن. آيا زندان هاي ايران انقدر جاي خالي دارن؟ و كساني بايد قرباني اين ماجرا بشن. و طبق خبرهايي كه رسيده رضا پيشرو شاكي خصخصي داشته و اصلا ارتباطي به اين ماجرا نداشته

-- Arsham ، May 3, 2007 در ساعت 10:00 PM

خيلي متاسفم از اينكه تو مملكتي زندگي ميكنم كه دم از اسلام ميزنه اسلامي كه خودشون ساختن نه اسلامي كه اسلام واقعي باشه شما ---كشورهاي مهد تمدن اسلام به نظر شما كجاس ---سوريه -عربستان- كويت - امارات--- آيا ديد تو اين كشورها كه سرزمين پيامبران هستند به كسي زور بگند -هر كي دوس داره حجاب داره هر كي هم دوس داره نداره كسي بهش چيزي نميگه يا كاباره دارن هركي دوس داره توش ميره هركي هم نداره نميره ,,,,,و نه اصلا چرا راه دور ميريم همين لبناني كه اين رژيم پول مردم بدبختمون و دزدي ميكنه صرفش ميكنه و حزب ا... لبنان هم دارن اونجا هم همچين اسلامي نداره هر كي دوس داره حجاب داره هر كي دوس نداره خوب به خودش ربط داره -

در مورد موزيك رپ باشه يا هر چيه ديگه اينها نميخوان بذارن بچه هايه ما رشد كنند چقدر از نخبگان ما طي اين چند سال از اين مملكت رفتنند و خيلي هايه ديگه پول مردم ما رو بايد همين عربهايي بخورند كه مسخرمون ميكنند همون عربهايي كه به خليج فارس ميگند خليج عرب --چرا سرمايه هايه ما بايد بره تو كشوري مثه دبي مگه ما ايرانيها چي مون از عربها يا غربيها كمتره اون آقايي كه مياد ميگه اين جوونها غرب زدن مطمئن باشيد همين جوونها خيلي غيرتشون از شما ها و امثال شما ها بيشتره حتي حاظرن جونشون و واسه خاك آريايي بدن مشكل شما اينه كه فرهنگتون پايين
مشكلتون اينه كه هميشه ظاهر ما جوونها رو نيگاه كرديد --مگه ما آدم نيستيم مگه ما چه جرمي كرديم كه تو اين مملكت همهيشه بايد غمگين باشيم نه مار هس نه پول يه خورده الكي دلمون هم خوش ميكنيم اين ميشه عاقبتمون كاش جرات اين و داشتم كه خودم و ميكشتم از اين مملكت راحت ميشدم مملكتي كه روز ب روز اوضاش بدتر ميشه و اصلا هم نميدونند دارن چيكار ميكنند ....فقط به عنوان يه جوون ايراني آرزو ميكنم واسه همه ايرانيها ايشاا... يه روزي بتونند رنگ خوشبختي و بينند واسه همه جوننهايه هم سن خودم دعا ميكنم كه هر جا هستنند موفق باشند....

-- ye gharibeh ، May 3, 2007 در ساعت 10:00 PM

ماهی رو هر وقت که از اب بگیری تازه است به جای این همه حرف دوره ی بعد اگه شورای نگهبان بذاره به یک رییس جمهور دمکرات رای میدیم

-- اصلاح طلب ، May 4, 2007 در ساعت 10:00 PM

ماهی رو هر وقت که از اب بگیری تازه است به جای این همه حرف دوره ی بعد اگه شورای نگهبان بزاره به یک رییس جمهور دمکرات رای میدیم

-- اصلاح طلب ، May 4, 2007 در ساعت 10:00 PM

سلام
من تو يه شهرستان زندگي مي كنم.و خودم هم سه چهار سالي هست كه رپ گوش ميدم
و يك ساله كه خودم رپ كار ميكنم.و بعد از يك سال و دو سه ماه تازه مي خواستم اولين آهنگمو بدم بيرون كه تقريبا تمام نفرات گروهمون رو گرفتن. ما 5 نفر بوديم كه 3 نفرمونو گرفتن.
ولي ما ساكت نمي مونيم.
((رپ شاخ شكنه.... شاخ شاخ تر از شمارم ميشكنه.))
آره من با همتون موافقم. دولت ما استاد از بين بردن و خراب كردن استعدادهاست.
.....آقايون دم از حقوق بشر مي زنن....

-- حسین ، May 5, 2007 در ساعت 10:00 PM

وقتی شنیدم رضا پیشرو رو گرفتن خیلی ناراحت شدم واقعا برای این ملت متاسفم که داره هر چی استعداده راحت می پرونه من سر جام نمی شینم شما هم نشینید

-- آشق رپ ، May 5, 2007 در ساعت 10:00 PM

بزن باران که دین را دام کردن
شکار خلق و سید دام کردند
بزن باران خدا بازیچه ای شد که . . . . .

-- امید ، May 6, 2007 در ساعت 10:00 PM

از بکس زنجان سر گروه ۰۲۴۱ بهمن تاریک نیز دستگیر شده است خواهشن اعلام کنید زنجان فقط یک گروه رپ داره

-- علی و بهزاد ، May 6, 2007 در ساعت 10:00 PM

مرگ بر هرچي آدم كوته فكر!
اينا دوست دارن خواننده ها يه توژ دارم قلقليه بخوونن!اونوقت دم از فرهنگ ميزنن.اين مملكت هيچكدوم از كاراش درست نيست.وقتي خودشون از ريشه ريدن به جامعه چه انتظاري ميشه داشت!آخه كسي نيست بگه وقتي نيازاي اوليه ي جوونارو رفع نميكنيد چه طور انتظار دارين به فرهنگ اصيل ايراني(كه در واقع از سالها ژيش تحريف و نابود شده)احترام بزارن.حكومتي كه قرار با يه موي بلند و مانتوي كوتاه و سبك رژ به .. بره و به فحشا كشونده بشه همون بهتر كه به .. بره!كسي نيست بگه آقاي ..... كه ميگي بايد با رپ و رپرا مبارزه كرد بهتر نيست اول اون نظام آموزشو پرورش مسخرتو عوض كني.تويي كه دم از فرهنگ ميزني هيچ معلوم هست با چه هدفي اين اراجيفو تو مخه بچه ها ميكني.نامرد يه كاري كردي كه ملت چشم ديدن فردوسيو ندارن!از گنجينه ي بزرگ شاهنامه فقط تنها چيزي كه ميدونيم اينه كه رستم سهرابو ميكشه.رستم اسفنديارو ميكشه.....همينجوري.به جاي بار ادبي مثله اينكه فردوسي رينگ بكس راه انداخته. اما اين رسم مملكت داري نيست.بگذريم!كسي از هيچكس خبر تازه اي نداره؟اگه خبري هست مارم در جريان بذارين.راستي امروز 17/2/1386تو دانشگاه امير كبير تظاهرات بود.اينم از دانشجوهاي اين نظام كه بدون هدف شعار ميدن اونم تو حريم دانشگاه اگه واقعا دل دارن بيان تو خيابون .بازم ميگم اگه خبر جديدي هست بگييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييين!
براي سلامتي رپ و هيچكس صلواااااااات

-- vulture ، May 8, 2007 در ساعت 10:00 PM

خواهشم این تو رو خدا این اراجیف رو نگیدبه خدا قسم دارید اشتباه می کنید اصلا شما کدام یک کارهای سروش گوش کردید به خدا قسم تو هیچ یک ار کار ها اش حرکت بیجا یا هجوی نداره

-- یک رپر ، May 8, 2007 در ساعت 10:00 PM

من از رپرهاي 0411 هستم و ميگم كه خيلي كاره بدي مي كنيد

-- XXX ، May 10, 2007 در ساعت 10:00 PM

che ajaleb keshvari ke adamash dar gozashte va hala bozorgtarin ekhteraat ro vase bahsar kardan hala bejaye ye ensan nemizaran
omid varam vase rappera etafagi naofte .to keshvar fesado fagr bikari bidad mikone mohem masale hejabe dokhtara jhele pesara va ahangaye rapperast .
dokhtaramon faheshe mishan pesaranmob motad maghzamon farar mikonan
vay vay vay
chi bodim chi shodim

-- feri ، May 10, 2007 در ساعت 10:00 PM

واقعا متاسفم از اين كارشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، May 13, 2007 در ساعت 10:00 PM

سلام به همه دوستان،
والا به نظر من اینکه بیان خواننده های رپو بگیرن کار درستی نیست. به نظر من نباید کلیشه ای به رپ نگاه کنین، اگه رپ غربیه، دلیلی نداره که نتونه برامون مفید باشه، مثل کامپیوتر. مهم اینه که بتونیم رپو تو فرهنگ قوی خودمون حل کنیم. می تونه خیلی از اشکالاتو با یه دید دیگه بهمون گوشزد کنه.
البته منم خیلی خیلی با کسایی که حرفای زشت می زنن تو آهنگاشون مخالفم برا اینکه مال فرهنگ ما نیست. ما تو فیلمامونم از این حرفا نمی زنن اما خب برا آمریکائیا عادیه.
ما باید سعی کنیم خودمون باشیم.
اگه بجای برخورد دمبال راه حل می گشتن خیلی بهتر بود، اکه تحمل آهنگای سیاسیو ندارن حداقل به کسایی که آهنگ سیاسی نمی خونن مجوز بدن تا یه جو رقابت بیفته بین رپرا. نه اینکه همه رو از دم بگیرن، این اسمش مهرورزی نیست!
به کساییم که با رپ مخالفن، توصیه می کنم چندتا از آهنگای یاس رو گوش کنن و نظر بدن.

-- نا معلوم ، May 13, 2007 در ساعت 10:00 PM

تنها كاري ميشه كرد اينه كه نذاريم اين مردك دفعه ديگه انتخاب بشه .............اوضاع داشت خوب مي شد ولي جهل مردم ايران باعث اين فاجعه شد... ميدونم خيلي ديگه راي نمي دن ولي من اين دفعه راي ميدم كه اين مردك نشه....از ماست كه بر ماست

-- ايليا ، May 13, 2007 در ساعت 10:00 PM


(((((((((((( هر طور شده میگم!! ))))))))))))

حرفایی که زیر چراغ برق داره
الافی که چیزه چرا ربط داره..
به جامعه خیابون و مردم.. نه یه کم خیلی..
نه یه کم خیلی علاقه مندم..
شرایط هر چند سخت باشن
من بازم افکارم رو روی کاغذ بیارم..
اینا نه لفظ سازن نه از مخ کس دیگس..
اینا اسبابن !!
اگه کمه توضیح..
من یه نمه فوری..
از یه ذره طوری
میگم: تا بگیری جامعمون اصلا" بده..!
کمی شرمندم چون که وقتم کمه..!!
همه سیگاری..باز هنوز بیکاری..
باز از اون جوونای مملکت داره بیداد میکنه
تابلوء.. چرا من بگم..!!!
ببین چیه که:
تفریح سالم « پنیر!!! »
باور نداری؟!!
تفریح سالم همینه..!!
با یه نگاه و یه تشخیص ساده ام
میشه فهمید!
که تو مخ جوونا عقل نیست
وضعیت حادِ..
امیدوارم بفهمی...................!!!!!!!!!!!!!!

-- هیچ کس! ، May 14, 2007 در ساعت 10:00 PM

maskharasho dar ovordin hadeaghal beheshoon mojavez bedin dobare betoonan kar konan albate be soorate mojaz

-- reza ، May 14, 2007 در ساعت 10:00 PM

رپ یعنی موسیقی اعتراض هرکی اطلاعات نداره! لطف کنه زر نزنه و خفه بشه !! هرکی هم میخواد بجنگه! ما همیشه حاضریم. لعنت به هرکسی که با رپ فارس مخالفه!!!

نماینده ی شرق تهران...(021)

-- بهروز ناجی ، May 14, 2007 در ساعت 10:00 PM

فقط میشه گفط خدا لعنت کنه کسایی رو که انقلاب کردن گر چه بابا مامان خودمم جزو اونا هستن ولی یکی نبود بگه چی کم داشتین انقلاب کردین به نظر من خوشی زده بود زیر دلشون

-- amir looloo ، May 15, 2007 در ساعت 10:00 PM

همشونو بگیرن نابود کنن! رپ هم شد موسیقی؟!

-- Old Drakan ، May 15, 2007 در ساعت 10:00 PM

اگه الان گربس یه زمانی ببر بوده ولی در اینده اگه اینجور پیش بره می شه موش

-- ninighool ، May 15, 2007 در ساعت 10:00 PM

جسارتا باید عرض خدمتتون عرض کنم که در این که بعضی از مردم پس از گذشت 28 سال هنوز هم نادانند و با وقاحت تمام میگوینده اگه رای داده بودین فلان میشد من میخوام بدونم تو این مدت قبل از انتصاب تحفه بقیه چه گلی به سر ملت زدن جز اینکه ملت رو تو آب نمک گذاشتند یعنی الان همه مشکلات حل شده ؟ فقط مشکل حجاب اجباریه یا فقر . بدبختی . فساد و فحشا . دزدی مقامات . افسردگی شدید ملت . بیچارگی ؟ واقعا متاسفم بعد 28 سال هنوز اینقدر کوته فکرید

-- داریوش ، May 16, 2007 در ساعت 10:00 PM

دلم گرفت

-- محمد ، May 19, 2007 در ساعت 10:00 PM

خیلی خوبه که بد لباسا و بد حجابا رو می گیرن اما فکر میکنم الان برای این کار خیلی دیر چون اکثر جوونا آلودش شدن و الان با این کارا فقط خوردشون می کنن

-- رها ، May 21, 2007 در ساعت 10:00 PM

doorod be raper haie iran

-- محمود ، May 21, 2007 در ساعت 10:00 PM

در کشور ما سرب سوزان است پاسخ ،گر بپرسی از عدالت،
هر راه دگر بود مسدود جز راه رذالت.
ایران عزیز در دست در چنگال نامردانیست که ...

-- VENDETTA ، May 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

مرده شور ریختشونو ببره با این قانون گذاشتنشون آخه ما چه گناهی کردیم

-- مانیا ، May 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

آقا هم این این طرح بی حجابی مزخرف هم این رپرها.... آقا ما چه گناهی کردیم همش تقصیر خودشون..... حالا این رپرهای بدبخت البته بعضی هاشون حقشون ولی گناه دارن.... اینم از قانون ما..

-- مستی ، May 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

hichkas azad konin vagarna

-- احسان ، May 26, 2007 در ساعت 10:00 PM

من نمی دونم چی شد که من و تو درگیر مشکلی بنام جمهوری اسلامی شدیم که به هیچ چهارچوب قانونی حتی قانون فکستنی خودش هم پایبند نیست...و کم ارزش ترین چیز واسش مردم و خواسته هاشونن.
مطمئن باشین که این حکومت با ایجاد بحران چه تو ایران چه خارج از ایران سر پاست و اگه هر از چند گاهی یه بامبول تازه واسه مردم بیچارش درست نکنه که اذیتشون کنه ...نمی تونه که دوام داشته باشه...و متعصفانه راه بحران آفرینی و تو بحران شناور بودنو خوب بلدن...و حالا حالا ها سوارن اما بدونین که 30 ،40 ،50 سال تو تاریخ هیچی نیست و درسته ماها نسل های سوخته می شیم اما یه روز مردم ایران می فهمن که حکومت دینی هر دینی که سیاسی شه آش همینه...
و تا روزی که دین و مقدسات رو از حکومت جدا نکننین اینه که هست...

-- نیما ، May 28, 2007 در ساعت 10:00 PM

وقتی این مملکت با این همه هنر مند افتاد دست یه مشت ... که تازه یاد ویران گری افتادن همین میشه ! کدوم خری رفت رای داد به این خدا زده ... ؟
مملکتی که اداره کردنش دست 4 تا چپون باشه باید تیشه به ریشه بزنن ! تا وقتی 4 تا ادم شاسگول و پا پتی که تو خونش پول نداره ظبط بخره و نون نداره بخوره چه برسه به گوش کردن رپ بیاد اینجا خوشحالی کنه . همینه

چی بودیم چی شدیم ؟ 4 تا عقده ایی دارن به نابودی میکشن ایران را

-- سام ، May 29, 2007 در ساعت 10:00 PM

من بيشتر مطلب هاي دوستان رو از بالا خوندم
چيز هاي جالبي توشون بود
يكي ميگه مردم سكس ميخوان يكي هم ميگه بايد مثل يهودي ها باشيم و جوانان در شهري كه دوست دارن زندگي كنن همونطوري كه ميخوان
تويي كه ميگي يهودي بشيم . جواب : شما شهر رو بده ما مثل يهودي ها شيم البته فكر نميكنم 40 مليون آدمي كه به قول شما غرب زده توي يه شهر باشن و هم فكري كنن چيزي از اين رژيم باقي بزارن
رژيم شما خوبخ اما براي كسايي كه دكمه هاي لباسشونو تا خر خره بشتن و يا تو بخور بخور رژيم شركت ميكنن
اين رژيم شايد براي 20 مليون نفر 27 سال پيش خوب بود اما الان 80 مليونيم و هر كس سليقه هاي خودشو داره يكي ميخواد حجاب نداشته باشه يكي ميخواد جوري چادر بپوشه كه چشماش معلوم باشه
حجاب بر عكس حرف اين آقايونه ... به جاي اينكه شهوت مرد رو كم كنه بد تر زياد ميكنه
چون مرد ميخواد ببينه يا بهتره بگم ميخواد كنج كاوي كنه كه زن بدونه چادر چه شكليه


من هم به زودي گروه رپ خودم رو ميسازم و به گروه زير زميني ميپيوندم الان يه 3 سالي هست كه ميخوام بخونم اما پواي نداشتم . اگه خدا بخواد صحبت هاي منم تو رپ ميشنوين اما نه در قسمت دختر بازي بلكه اجتماعي
LLPOOD اينم اسم گروه

-- سامان ، May 30, 2007 در ساعت 10:00 PM

بابا بسه اين كارا ول كنيد اين قدر به رپرا گير نديد.ما مگه به غير اين كار سرگرمي ديگه هم داريم

-- پايدار ، May 31, 2007 در ساعت 10:00 PM

توی ایران نفس کشیدن جرمه دیگه چه برسه به رپ و متال و از این جور چیزا خاک تو سر این احمدی نژاد کنن که جوونای بدبخته ما هر چی میکشن از اون کثافت میکشن

-- فرزانه ، Jun 2, 2007 در ساعت 10:00 PM

مملكت ما بي صا حبه ولي حد اقل رپ صاحب دآره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- m1992dj ، Jun 2, 2007 در ساعت 10:00 PM

ASLAN CHIZE KHOOBI NIS IN KE BEGIRAN MARDOMO BEZANAN . KHODA KHODESH OON DONYA HESABESHOONO MIRESE

-- YE NAFAR ، Jun 2, 2007 در ساعت 10:00 PM

فقط زمان نیاز داریم،زمان حلال مشکلاتِ

-- وحید ، Jun 2, 2007 در ساعت 10:00 PM

توجه توجه جریان دستگیریه پیشرو دروغ بود.هیچکسم فقط خطشو عوض کرده.امیر تتلو ایران نیست.تا 15روز پیش با بابک تیغه در تماس بودم اون آمار واقعیو داد گفت همش شایعست.بچه ی با مرامیه الانم گوشیش قطع شده.حسین تهیم از منو شما سالم تره تو این هفته شاید بقراریم اون بیشتر روشنمون میکنه.شاهین فلاکتم که خود درگیری داره هر وقت بهش میزنگم دری وری میگه.به هر حال جای شکرش باقیه که جریان دستگیریا الکی بود.راستی تسلیت میگم طرح مبارزه با مفاسد تا آخر تابستون ادامه داره دختر خانوما بهتره کلاس خیاطی برن.پسرام میتونن ور دست ننشون آشپذی یاد بگیرن.این حکومت با اون چیزی که قرار بود باشه خیلی فرق میکنه انقلاب مثل یه خواب بود

رویایی بود به اسم ایران
عشقی بود به اسم خمینی
مترسکی به اسم خامنه ای
و نخ نامرئیی بهخ نام جنتی!

-- vulture ، Jun 4, 2007 در ساعت 10:00 PM

من رضا تكران يكي از رپر هاي جديدم خيلي دوست دارم با رضا پيشرو و بقيه بخونم ولي ميدونم نميزارن
الان 4 تا آهنگ خوندم ولي همه ميگن عكس بيرون ندم و ندادم

-- رضا تكران ، Jun 7, 2007 در ساعت 10:00 PM

اگر با یه پلاک برم زیر خاک بهتر از اینه از ترس برم تو لاک . اینو خوده سروش گفته پس پاش وایسه

-- sasan ، Jun 7, 2007 در ساعت 10:00 PM

من هم میگم اینها فقط ازادی رو از مردم گرفتن تا ما هستیم رپ ایران باقی میماند

-- ارمین ، Jun 11, 2007 در ساعت 10:00 PM

شاهین فلاکت بعد از میگه بعد از دستگیریش دیگه با کسی نبود.الله اعلم!دوشنبه این هفته توی خونهی تجریشه.راستی مثه سگ از GFeshمیترسه
هه هه هه هه هه

-- vulture ، Jun 11, 2007 در ساعت 10:00 PM

واقعا كه اين دولت ايران رو به گند گشيده

-- abbas ، Jun 16, 2007 در ساعت 10:00 PM

اخ.................. آخه چرا....
هیچکس بد بخت .......
خیلی همشون مزخرفن.....
اینم از مملکتمون.....
دیگه حرفی ندارم..

-- میخوام بگم.... ، Jun 20, 2007 در ساعت 10:00 PM

باید مثل خودشون باهاشون برخورد کرد.
به امید آزادیییییییییییییییییییییییییییییییییی

-- داریوش ، Jun 21, 2007 در ساعت 10:00 PM

حالا ديگه همه ي مشكل ها حل شده تنها مبارزه با موسيقي و بد حجابي مونده/هان؟

-- محمد ، Jun 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

اینجا تهرون مثل جنگل میمونه بخور نخوری می خورنت

-- حسن باوندی ، Jun 28, 2007 در ساعت 10:00 PM

رپ میمیرم براش

-- بدون نام ، Jun 30, 2007 در ساعت 10:00 PM

بسه دیگه تا کی باید دنبال این باشیم که دولت وکشور برای ما چیکار کرده و یکم به فکر این باشیم که ما واسه این کشور چی کردیم
تا روزی که دست رو دست بذاریم و تماشا کنیم حتما وضع همینه
روز ازادی روزی هست که یه فریاد بشه 60 میلیون فریاد

-- فریاد ، Jul 3, 2007 در ساعت 10:00 PM

از ماست که بر ماست

-- pldn ، Jul 4, 2007 در ساعت 10:00 PM

خلاصه از ماست که بر ماست!!!

-- حمید ، Jul 4, 2007 در ساعت 10:00 PM

chera rap baz haye maro migirin hamash ke javad yasari ke nemitoonim goosh bedim

-- part ، Jul 6, 2007 در ساعت 10:00 PM

به نظر من رپ سبکه خیلی جالبی است که ما جوانان به آن علاقه داریم ودر ضمن گرفتن سروش هیچکس توهین به این سبک است

-- نوید ، Jul 10, 2007 در ساعت 10:00 PM

salam bebakhshid vaghtetoono migiram vali age balayi sare soroosh lashgari biyad bachehaye 021 va tehran hichvaght ahmadi nezhad ra nakhahand bakhshid.va motmaen bashid enteghami dar rah ast.

-- amirali ، Jul 13, 2007 در ساعت 10:00 PM

salam bebakhshid vaghtetoono migiram vali age balayi sare soroosh lashgari biyad bachehaye 021 va tehran hichvaght ahmadi nezhad ra nakhahand bakhshid

-- amirali ، Jul 13, 2007 در ساعت 10:00 PM

کجا هستند کسانی که از زندان گوانتانامو حرف میزنند .اینجا همان زندان است.
دوباره سیاست فتحعلی شاه تازه شد" برای ساکت نگه داشتن مردم باید انها را کرسنه نگه داشت" حالا در عصر احمدی نزاد جای گرستگی یه چیز دیگه است

-- فاطمه ، Jul 15, 2007 در ساعت 10:00 PM

بايد حواسا باشه پرچما نياد پايين...

-- SOMAYEH FARAHANI ، Jul 21, 2007 در ساعت 10:00 PM

با این همه اتفاق ایران غیر قابل زندگی شده است

-- مهدی ابراهیمی ، Jul 21, 2007 در ساعت 10:00 PM

همه از اي زندان خسته شدن ولي كسي صداش در نمياد چون جرات ندارن.اين اون مملكتي هست كه خميني وعده داده بود؟
اينا اسم اون واسلام رو خرابكردن

-- سالي ، Jul 22, 2007 در ساعت 10:00 PM

واقعا چی باید گفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- ربطی نداره ، Jul 23, 2007 در ساعت 10:00 PM

اين جماعت همه در رنگ و ريا ميبينم سر نيز نوکه قران بلكه خدا ميبينم

-- ميثم volf boy ، Jul 26, 2007 در ساعت 10:00 PM

خیلی..باعث تاسف که یه مشت در و دهاتی
اومدن قانون میزارن....
برخورد با موزیک رپ فارسی....تا حدودی درسته..اما....با موزیک...بشردوستانه و مبارز جنگ و فقر و حتی همجنسگران...هوی متال چرا دیگه باید برخورد بشه....اون افراد احمقی که نشستن اون پشت و میگن که موزیک متال ..موزیک شیطان پرستات هست و همشون همجنس بازن...در صورتی که اصلا اینطور نیست..شاید یکی از عقاید احمقانه در کشورهای غربی...همین شیطانبازیشونه..به اصطلاح..اما..در ایران...بچه های ایرانی که سمت این موزیک رفتن..اصلا و ابدا اینگونه فکر و عقیده ندارن...ته دل بچه های ایرانی پاکه...اونا دارن یکی از رگای پاک نژاد اریایی و استفاده میکنن ...
واقعا باید تاسف خورد برای اینگونه افراد..بی فکری که پشت اون میزا نمیدونن دارن چی میگن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- امیر ، Jul 26, 2007 در ساعت 10:00 PM

راديو زمو
نه واقعا دمتون گرم من فقط اينو ميدونم ما بايد با هم
بشيم

-- ميثم volf boy ، Jul 27, 2007 در ساعت 10:00 PM

سروش و امثال سروش دستگیر میشن چون حقیقت رو همراه با زیانی عام و در قالب یک موزیک به مردم عرضه می کنن . من قبول دارم که قسمی از مردم ایران اونجوری که باید اصالت ایرانی بودن رو ادا نمی کنن و این رو باید قبول کنم که دولت هم اونجوری که شایسته یک ایرانی هست باهاشون برخورد نمیکنه

-- نامبرده ، Jul 30, 2007 در ساعت 10:00 PM

در اینجا جاداره از سروش و آهنگساز اون (مهیار) برای آخرین کار اون یعنی "بازم کلان " بسیار بسیار تشکر کنم و بدون پرچم یک ایرانی از چهار اصل تشکیل شده : رنگ سبز ، رنگ سفید ، رنگ قرمز و نام الله نه شیر و خورشید
تشکر می کنم از رادیو زمانه

-- نامبرده ، Jul 30, 2007 در ساعت 10:00 PM

انگاری خدا هم با اینها دس به یکی کرده

کی روزگار ایرانو این شکلی میدید

انقلاب چه کلمه مسخره ای شده

-- رمی ، Jul 31, 2007 در ساعت 10:00 PM

بابا مگه رپ خوندن بده

-- یبلا ، Aug 1, 2007 در ساعت 10:00 PM

خبر دستگیری خوانندگان رپ ایران شایعه بود. (سروش هیچکس و رضا پیشرو هم دستگیر نکردند.{رپ خوندن هم عیب نیست}

-- مهدی هیچکس ، Aug 4, 2007 در ساعت 10:00 PM

چرا هیچکس از این کارای دولت خوشش نمیاد؟
غیرت سیب زمینی
توسعه سبک چینی
دموکراسی دینی
پیتزای قورمه سبزی...!

-- آرمین ، Aug 6, 2007 در ساعت 10:00 PM

با سلام به خدمت همه ی ایرانیهای با غیرت . این نظر ها روکه می خوندم به خدا بغضم ترکید ودر دو مورد گریه هم کردم اول به خاطر غیرت این جوانان که در راسشون هیچ کس
ودر مورد دستگیریش
ودوم در این مورد که افکار بعضی از جوانان کشور محدود مونده.خواهشا یکم روشنفکر باشین.به قول شما این غرب زدگی که من به شخصه قبول ندارم اما ... این غرب زدگی به خدا بهتر از عرب زدگیه .امیدوارم مواظب باشیم این نقطه نیفته امیدوارم
از اول ورودشون کشور عزیزمون رو به تاراج بردن ابتدا با تغییر آرم برچم کشور عزیزمون وحالا هم اینا داداش سروش درست گفته کهحرفمو با شعرش به بایان می رسونم وبه امید آزادی داش سروش عزیز
مهد تمدن از همین جاست تو یه وطن برست می خای منم اینجام من تنها نیستم امثالم زیادن اونا جام رو میگیرندو احیانا قیامم اینجا هفتاد میلیون مردوزن وبچن حواسشونه ناموس رو ندزدن و برچم نیاد بایین

-- _gartalsaeed ، Aug 7, 2007 در ساعت 10:00 PM

اینجا ایران است. حکومتش ،حکومت امام زمان است.بر مبنای قرآن است. رهبرش ،رهبر مستضعفین جهان است. قوت غالب مردم نان است. بهای نان،به قیمت جان است. ثروتش برای فلسطینیان است.دانشگاهش ،ستاره باران است. جای روشنفکرانش ، زندان است. هر که فریاد بزند ،از کافران است. سکوت نشانه مسلمان است. شرکت در راهپیمایی بزرگترین نشانه ایمان است.انچه روز به روز ارزان میشود جان انسان است.

-- مهشيد ، Aug 7, 2007 در ساعت 10:00 PM

من به عنوان یک رپر این کار را اشتباه میدانم

-- سیامند x2 ، Aug 13, 2007 در ساعت 10:00 PM

من زندان نمی خوام برم
بگو چراداری منو هل میدی ؟؟
سروش هیچکس
هیچ وقت صداتو خاموش نمی کنیم

-- بدون نام ، Aug 14, 2007 در ساعت 10:00 PM

slam shoma mitunin karhaye death/thrash bande point of death ro az in site DL konin:www.needlekiller.blogfa.com

-- mehran ، Aug 24, 2007 در ساعت 10:00 PM

تا عمر داریم از موزیک رپ و رپرها حمایت می کنیم!!!!!!!!

-- Sadi-TNT ، Aug 28, 2007 در ساعت 10:00 PM

salam BE NAZARE MAN YE RAPER BEINE INAST ONAM HICHKASE FAGAT KE OMIDVARAM KE HAR CHE ZUDTAR AZAD SHE

...............................................

زمانه: هیچکس هم اکنون آزاد است و پس از آن نیز با زمانه مصاحبه کرد.

-- shahin ، Sep 2, 2007 در ساعت 10:00 PM

salam.matlabe shoma ro khondam
khoda ishala lanateshoon kone ke vaghti mardoom az yechizi khosheshon miad onam az bein mibaran
albate inam begam ke harr nane ghambari dige raper shode

-- elahe ، Sep 3, 2007 در ساعت 10:00 PM

khoobe hanooz sorousho nagereftand baba felan az pishro hemayat konid sedatoon bara eteffaghi ke hanooz nayoftade dar oumade?

-- sara ، Sep 8, 2007 در ساعت 10:00 PM

من فقط میگم که تاحالا سعی خودمو کردم که مانع دستگیری سروش لشگری بشم ولی ییشرفت زیادی نکردم .از همه می خوام تا هر چه در توان دارن بزارن وسط چون الان وقت ان شده هر چی داریم بریزیم تو دایره . چون افرادی مثل اقای لشگرینادر هستند و در نبودشون به ارزش انها پی می بریم. به امید ازادی

-- valiant ، Feb 1, 2008 در ساعت 10:00 PM

salam in karha chi hast rap map polesho be gorosnegan va niazmandan komak konim in karha az nazare man 1 mosht manam manam bazi hast dostan nakonid ma ke 15 sale t holland hastimo azadi ziade hal nemikonim hala shoma

-- بدون نام ، Feb 12, 2008 در ساعت 10:00 PM

به نظر من دولت ما بجای اینکه با اینترنت ماهواره موسیقی رپ مخالفت کند و در مقابل این مسائل سد بزند باید فرهنگ سازی صحیح انجام دهد

-- سجاد ، Feb 19, 2008 در ساعت 10:00 PM

همینه دیکه دولت دست آخوند جماعت بیفته بهتر از این هم نباید توقع داشته باشی.

-- اریایی ، Apr 16, 2008 در ساعت 10:00 PM

رپ يعني دموكراسي در هنر.من پنج ساله
موسيقي اصيل كار كردم و موفق هم بودم
ولي تا چند وقت ديگه اهنگ رپم مي اد بيرون
توصيه مي كنم البوم جنگل اسفالت "هيچكس"
را حتما گوش كنيد.

-- رپر ، Apr 27, 2008 در ساعت 10:00 PM

با سلام،من فقط می تونم بگم که مشکل ما ایرانیها باورهای زندگانیمونه،ما تا وقتی این اسلام وحشی و سرداران خونریزشو از مملکت اهورایی مون بیرون نکنیم اوضاع مملکت همینه که هست بابا به اهورامزدا سوگند اسلام همینه ،اینا دارند به اسلام عمل می کننددیگه،حالا باز بگید اسلام خوبه اینا بدند ،خاک بر سر ما که با داشتن مفاخری چون :کوروش و داریوش بزرگ اشو زرتشت ،دنبال علی و محمد و قنبر و یاسر وبلال می گردیم ،وای بر ما وای حقمونه

-- mardetanhayeshab1361@yahoo.com ، May 10, 2008 در ساعت 10:00 PM

سلام.
ببين ببين به من دسبند نزن

خيلي ها زندند چون كشتن جرمه،اميدوارم بفهمين

-- اميد ** هيچكس دوم *** ، May 30, 2008 در ساعت 10:00 PM

Akhe chera reza pishro ra gereftan mage che kari karde faghat RAP khoonde mage jorme

-- بدون نام ، Aug 2, 2008 در ساعت 10:00 PM

man nemidoonam chera in Rapper ha ra dastgir kardan mage jorme rap khoondan

-- PARASTOO ، Aug 2, 2008 در ساعت 10:00 PM

TA KEY ...
DIGE AKHARESHE

-- siyamak ، Oct 4, 2008 در ساعت 10:00 PM

... من حاضرم جونمو واسه رپ بدم

-- داريوش شايسته ، Oct 13, 2008 در ساعت 10:00 PM