رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۶

"شهر هرمز اردشیر در کام متروی اهواز"

پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی به مسیر قطار شهری اهواز اعتراض کرد.
کارشناسان سازمان میراث فرهنگی احداث مترو در مسیر انتخاب شده توسط سازمان قطار شهری اهواز را باعث تخریب شهر هرمز اردشیر می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی در نامه‌ای به رییس سازمان میراث فرهنگی خوزستان خواستار پاسخگویی این سازمان درباره صدور مجوز به سازمان قطار شهری در مسیری که به تخریب آثار ساسانی و اشکانی منجر می‌شود، شده‌ است.

بر پایه این گزارش، به‌رغم تمامی مخالفت‌هایی که با گذر قطار شهر از میدان چهارشیر که یکی از دروازه‌های قدیمی شهر اهواز شده، سازمان میراث فرهنگی، احداث مترو در این مسیر را بلامانع خوانده است.

عباس مسعودی، مسئول دفتر فنی سازمان قطار شهری اهواز در گفتگو با خبرگزاری میراث فرهنگی شروع مسیر قطار شهر را از میدان زرگان عنوان کرد که پس از گذشت از فلکه شهید بندر(چهارشیر)، میدان خلیج‌فارس، سلمان فارسی و فلکه ساعت به میدان کارگر شهید شهابی منتهی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، کارشناسان اعتقاد دارند در صورتی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با این مسیر موافقت کند بخشی از شهر ساسانی هرمز، یک محوطه اشکانی(پارتی) و بخشی از کانال‌های ساسانی در کنار رودخانه کارون تخریب می‌شود.

نظرهای خوانندگان

اگر ممکن است در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری انجام دهید چون ساکنان اهواز از این موضوع بی اطلاع هستند.

-- حنا خانوم ، Apr 21, 2007 در ساعت 05:22 PM

آخه اردشیر خان چرا شهر تو امدی زیر مسیر مترو اهواز درست کردی نمی تونستی ببریش اون ور تر
ما خوزستانی ها اصلاً شانس نداریم .

-- Mojtaba ، Jan 30, 2008 در ساعت 05:22 PM

واقعا افتضاح است اگر به آثار مردم 1000 ساله پیش تکیه بدهیم و جلوی پیشرفت خود را بگیریم.
پس کشور پیشرفته ای که از آن دم میزدید چه می شود؟

-- محمد عاگولی ، Feb 18, 2008 در ساعت 05:22 PM