رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶

آمادگی بلر برای ایجاد "رابطه متفاوت" با ایران

تونی‌بلر، نخست‌وزیر بریتانیا، از نبود گفتگوی منطقی با ایران اظهار تاسف کرد و از آمادگی لندن برای ایجاد " رابطه‌ای متفاوت" با تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر بریتانیا در کنفرانس مطبوعاتی ماهیانه خود گفت: "ما خواستار این هستیم که ایران به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند".


بلر در کنفرانس مطبوعاتی داونینگ استریت. رویترز

تونی بلر در ادامه اظهار داشت: "اما ما همزمان گفته‌ایم که اگر ایران خواهان رابطه‌‌ای متفاوت است، ما آماده‌ایم که یک رابطه متفاوت داشته باشیم".

نخست‌وزیر بریتانیا افزود: " آنچه ما می‌خواهیم این است که در نهایت سراسر آن منطقه از ثبات و آرامش بیشتر برخوردار باشد … با این حال ما باید واکنشی از جانب دولت ایران در این باره ببینیم".

نخست‌وزیر بریتانیا از ملت ایران ستایش کرد و آنها را مردمی جوان، پویا و کارآفرین خواند که علاقه بسیاری به سفر و تکنولوژی دارند.

تونی بلر گفت: "جای بسی تاسف است اگر ما نتوانیم یک گفتگوی بهتر و منطقی‌تر با دولت ایران ایجاد نکنیم. اگر دولت ایران هم آماده باشد، ما آماده چنین گفتگویی هستیم".

نظرهای خوانندگان

به آقای بلرباید گفت : شیطون ، توکه رابطه (متفاوت) با ایران داری که !

-- محمد ازآلمان ، Apr 19, 2007 در ساعت 08:11 PM

آقاي بلر جون مادرت دست از سر ما بردار.29 سال است كه به دليل رابطه با تو گشادگشاد راه ميرويم. حالا تازه يه جور ديگه اش رو مي خواي؟يه 30 سال بذار برگرديم تو بغل آمريكا اون اقلا از وازلين استفاده ميكنه در عالم سياست.

-- mehran ، Apr 20, 2007 در ساعت 08:11 PM

beler to ke khodet inharo afaridy hala nemitony jameshon kony laghal az azadikhahane Irany defah kon .(age rast migy

-- بدون نام ، Apr 20, 2007 در ساعت 08:11 PM

... تو ... دروغگو

-- بدون نام ، Apr 21, 2007 در ساعت 08:11 PM

بر عکس همه دوستان من این حرف آقای بلر رو به فال نیک میگیرم چرا که ما ایرانیها همیشه تلاش می کنیم دیگران رو به خطای خودمون متهم کنیم دریغ از اینکه بدونیم از این دشمن تراشی ها تا بحال چی عایدمون شده.

-- حامد ، Apr 21, 2007 در ساعت 08:11 PM