رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۶

حبس تعزیری برای فریبا داودی مهاجر و سوسن طهماسبی

شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران، فریبا داودی مهاجر، عضو هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران زن (روزا)، دبیر انجمن روزنامه‌نگاران جوان و مسئول کمیته زنان سازمان دانش آموختگان ایران را به تحمل چهار سال حبس که سه سال آن به حالت تعلیق درمی‌‏آید و سوسن طهماسبی را به تحمل یک سال و نیم حبس تعلیقی و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، محمد شریف‌‏، وکیل مدافع فریبا داودی مهاجر، از بازداشت‌‏شدگان تجمع روز 22 خرداد سال 85 در میدان هفت‌‏تیر تهران با بیان اینکه حکم صادره علیه موکلش روز سه‌‏شنبه ارایه شده و وی از روی آن رونوشت برداشته است، گفت: "بر اساس حکم ابلاغی، داودی مهاجر به استناد ماده 610 قانون مجازات اسلامی راجع به "اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم" به تحمل چهار سال حبس محکوم شده است که سه سال آن به مدت پنج سال معلق شده است".

شریف افزود: "با توجه به اینکه موکل به لحاظ حضور در خارج از کشور در جلسه رسیدگی حضور نداشت و همچنین با توجه به اینکه پرونده جهت مطالعه به بنده ارایه نشد، لذا پس از تماس با موکل، نسبت به حکم صادره اعتراض خواهم کرد".

به گفته شریف، داودی مهاجر از اتهام "تبلیغ علیه نظام" تبرئه شده است.

محمدعلی دادخواه، وکیل مدافع سوسن طهماسبی، از دیگر بازداشت‌‏شدگان تجمع روز 22 خرداد نیز با بیان اینکه موکلش به تحمل یک سال و نیم حبس تعلیقی و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است، اتهام موکلش را اقدام علیه امنیت ملی عنوان کرد.