رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۶

۹ دانشجوی دانشگاه مازندران آزاد شدند

۹ نفر از ۱۵ دانشجوی بازداشت‌شده دانشگاه مازندران آزاد شدند.
این خبر را خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز سه‌شنبه به نقل از یکی از فعالان دانشجویی این دانشگاه اعلام کرده‌است. بنا بر همین گزارش ۴ نفر از دانشجویان بدون وثیقه و ۵ نفر از آنان با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند. درباره مدت ادامه بازداشت دانشجویان دیگر اطلاعی نرسیده‌است.

از ۱۵ نفر دانشجوی دستگیرشده، ۱۰ نفر ایشان یک‌شنبه گذشته پس از تحصن در دانشگاه مازندران و ۵ نفر دیگر در روزهای پیش از آن به دست نیروهایی با لباس شخصی دستگیر شده‌بودند. شاکیان این دستگیرشدگان، رئیس دانشگاه مازندران، دانشگاه نوشیروانی بابل و مدعی‌العموم بودند که دانشگاه بابل و رئیس دانشگاه از شکایت خود گذشت کردند.

به گزارش ایسنا روز سه‌شنبه همچنین گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های ساری، مازندران و سهند تبریز در اعتراض به بازداشت شدن دانشجویان دانشگاه مازندران تجمع کردند. دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا اظهار داشت: دانشجویان از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر امروز در اعتراض به بازداشت شدن جمعی از دانشجویان دانشگاه مازندران اعتصاب غذای نمادین انجام دادند و تحصن ما تا بعد از ظهر امروز ادامه داشت.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز در بیانیه‌ای در این رابطه چنین آورده:

"انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز ضمن آرزوی آزادی برای یاران خود به تمام دانشجویان کشور اعلام می‌دارد که اگر چنین برخوردهایی در نطفه خفه نشود ماهیت جنبش دانشجویی را تهدید خواهد کرد و هشدار می‌دهد که در صورت استمرار این فضا در دانشگاه‌های کشور و عدم آزادی دانشجویان ربوده شده بدون شک دانشجویان سکوت نخواهند کرد و تا آخرین نفس از بزرگترین ناموس خود یعنی حقشان دفاع خواهند کرد".

دانشجویان منتخب خرداد ماه دانشگاه امیرکبیر نیز با صدور بیانیه‌ای حوادث اخیر دانشگاه مازندران را محکوم کردند.

دلیل دستگیری ۱۵ دانشجوی دانشگاه مازندران، اعتراض ایشان به دستگیری یکی از دانشجویان فعال به نام بیژن صباغ بوده‌است.

Nine out of 15 students freed in northern Iran

نظرهای خوانندگان

باید آزاد کند. وظیفه اش هست .برای چه بازداشت می کند ؟؟به جرم حق طلبی آزادی خواهی وحقوق اولیه زندگی که مثل انسان می خواهند زندگی کنند که نباید کسی را بازداشت کرد

-- FTAHI ZADE ، Apr 17, 2007 در ساعت 04:47 PM