رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۶

آتشباری پدافند تاسیسات اتمی اصفهان


تاسیسات هسته ای اصفهان

خبرگزاری فارس از آتش‌باری پدافند هوایی تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد. بر پایه این گزارش، شلیک پدافند هوایی "منتسب به مرکز تحقیقات و تولید سوخت هسته‌ای UCF اصفهان" در اطراف این شهر از ساعت 17 و 24 دقیقه آغاز و به صورت مستمر و مداوم طی 15 دقیقه ادامه داشت.

رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز با تایید این خبر گفت: "صدای مربوط به شلیک ضدهوایی و عملیات دفاع هوایی در اطراف شهر اصفهان تنها مربوط به سنجش آمادگی برای دفاع از حریم هوایی مرکز تحقیقات و تولید سوخت هسته ای اصفهان UCF بوده است".

فارس می‌افزاید این اظهارات علوی در حالی بیان شد که برخی از مسئولان شهر اصفهان، علت این امر را برگزاری رزمایش امداد و نجات و جنگ شهری توسط نیروهای سپاه و بسیج منطقه اصفهان در اطراف این شهر عنوان کرده بودند.

در همین حال بر پایه برخی از گزارش‌ها در اسفند ماه سال گذشته نیز پدافند تاسیسات هسته‌ای اصفهان به مدت چهار ساعت اقدام به آتشباری کرده بود.
در مورد پدافند تاسیسات هسته‌ای اراک نیز خبرهای مشابهی منتشر شده بود.

از سوی دیگر صبح ششم آوریل امسال، مصادف با روزی که برخی رسانه‌ها از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داده بودند، پدافند نیروگاه اتمی بوشهر اقدام به شلیک می‌کند به طوریکه برخی از مقامات روس نسبت به آن واکنش نشان دادند.

سرگئی نُُویکوف، سخنگوی آژانس هسته‌ای روسیه به اینکه چرا به کارکنان روس بوشهر از پیش اطلاع داده نشده است اعتراض کرد و گفت: "رزمایش نظامی در ساعت 5 صبح و در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای بوشهر، آنهم در حالیکه هیچگونه هشداری به کارکنان روس داده نشده است، بیش از پیش به تنش‌های این طرح می‌افزاید".