رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۶

استفان دودوآنیون تهران را ترک کرد

یک محقق فرانسوی که پاسپورتش از سوی مقامات ایرانی به مدت دو ماه توقیف شده بود، پس از دریافت پاسپورت خود روز جمعه تهران را به مقصد پاریس ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری فر انسه، استفان دودوآنیون، محقق اسلام و آسیای میانه، به مدت کوتاهی در روز 30 ژانویه بازداشت شد. پاسپورت این محقق فرانسوی در سفر به استان سیستان و بلوچستان توقیف شده بود.


استفان دودوآنیون، محقق فرانسوی، روز جمعه در فرودگاه اورلی پاریس به خبرنگاران گفت که در مدت ده هفته اقامت اجباری در ایران با وی بدرفتاری نشده است. فرانس پرس

بر پایه گزارش فرانس پرس، محقق چهل و پنج ساله فرانسوی روز عاشورا مشغول عکسبرداری از عزاداران شیعه و واکنش تماشا‌چی‌های سنی در بندر کنارک بود که به دست مقامات امنیتی بازداشت شد.

در همین حال، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، درباره این استفان دودوآنیون اظهار داشت: "پس از اینكه مراحل تحقیقات در مورد این محقق فرانسوی تكمیل شد گذرنامه‌اش به وی تحویل گردید و ایشان می‌توانند از كشور خارج شوند".

محمد علی حسینی افزود: " این فرد برخلاف اخبار برخی از رسانه‌های غربی در ایران بازداشت نشده بود، اما به‌دلیل فعالیت در زمینه‌هایی مغایر با اهداف اعلام شده گذرنامه‌اش ضبط شده بود".