تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر ارشاد: برخی خانم‌ها با لباس پوشیدن درآمدزایی دارند

وزیر ارشاد محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت که برخی از دخترها و پسرها از راه لباس پوشیدن درآمدزایی می‌کنند و هدف نیروی انتظامی مبارزه با سازمان‌دهندگان اشاعه منکرات در جامعه است.

برخورد نیروی انتظامی با دختران و پسران در کوچه و خیابان، باعث نارضایتی‌های گسترده‌ای در ایران شده است.


مامور نيروی انتظامی در حال انتقال دختری به مقر نیروی انتظامی. عکس از یلدا معیری. آژانس عکس سوره

به گزارش خبرگزاری دانشجویان، محمد حسین صفار هرندی طی سخنانی در جمع کارکنان بیمارستان بقیه‌الله‌العظم گفت: "کار نیروی انتظامی در چارچوب و یک کار سنجیده و حساب شده است که از دو سال پیش انجام می‌شد. در واقع قبل از اینکه ما در وزارت ارشاد مسئولیت خود را آغاز کنیم این طرح در کمیته‌ شورای امور فرهنگی طراحی شد و چهار جلسه‌ آن نیز قبل از آمدن ما برگزار شده بود. در آن کمیته دستورالعملی فراهم آمد که وظیفه‌ هر دستگاه برای ایجاد محیط امن اجتماعی مشخص شد و تکالیف هر دستگاه در چندین بند به صورت آیین‌نامه در آمد که کوچک‌ترین مبارزه با تظاهر و بدحجابی است".

صفار هرندی افزود: "همه‌ دستگاه‌ها در صدد آن برآمدند تا برخورد سنجیده‌ای با اینگونه مفاسد به وجود آید. اتفاق خوبی که در این زمینه افتاده است آن است که همه توجیه هستند که این کار نیاز به زمان دارد و نمی‌توان با یک برنامه‌ی فصلی آن را اصلاح کرد. در این زمینه اداره‌ بازرگانی و اتحادیه‌ی صنفی نیز می‌توانند همکاری‌های خوبی با نیروی انتظامی انجام دهند".

وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: "دوستان ما در نیروی انتظامی بنا ندارند که با عامه‌ مردم برخورد کنند، بلکه با یک بخش ویژه‌ مردان و زنانی که با برنامه‌ از پیش تعیین شده برای اشاعه‌ منکر در جامعه حضور پیدا می‌کنند برخورد خواهند داشت. ما در فیلم‌هایی که نیروی انتظامی جمع‌آوری کرده بود دیدیم که محل‌هایی وجود دارد که خانم‌هایی با لباس‌های مناسب وارد آن محله‌ها می‌شوند اما خودشان را به صورت یک مانکن درآورده و ساعاتی در شهر می‌چرخند و پس از آن به محل برگشته و پول خود را می‌گیرند. ما به دنبال از بین بردن چنین سازمان‌هایی هستیم. بنابراین باید با این‌گونه افراد برخورد جدی صورت گیرد و مشخص شود که آیا این افراد واقعا مریض هستند یا نه زیرا وجود آن‌ها در جامعه باعث آلوده شدن نوجوانان خواهد شد".

این در حالی است که نیروی انتظامی(در بیشترموارد) دختران و پسران را به صورت تصادفی ارشاد و یا دستگیر می‌کند و به نظر نمی‌رسد برخورد ناجا در شهر بزرگی مانند تهران، پس از مشاهده فیلم و رهگیری افراد صورت گرفته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطر نشان کرد: "ما در حال حاضر با جوانان و دختران و پسرانی روبرو هستیم که حتی اگر ظاهر نامناسبی داشته باشند از لحاظ مذهبی بسیار بالا هستند و دل‌شان به یاد خداست و معنویت در وجودشان هست".

نظرهای خوانندگان

واقعا که شرمت باد آقای مهندس کلوخ که حالا از بد حادثه وزارت فرهنگ رو قبضه کردی شرمت باد

-- FARANGISS BAYAT ، Apr 28, 2007 در ساعت 08:22 PM

وزیر محترم ارشاد مسلمأ نمی داند چرا جوانانی که ظاهر نامناسب دارند ،همیشه سرشان به سوی آسمان بلند است و دل شان به یاد خداست .
این طفلک ها دائم با خدا راز ونیاز می کنند و به خدا می گویند : پروردگارا ،قرن بیست ویکم است ، یشر داردکرات دیگر را هم تسخیر می کند ،وما هنوز اجازه نداریم لباس خودمان را به دلخواه خودمان انتخاب کنیم ، پروردگارا ما کی ازدست این خدا نشناس ها راحت می شویم ؟!

-- محمد ازآلمان ، Apr 28, 2007 در ساعت 08:22 PM

az aghaye ahmadinejad khahesh mikonam be notghe entekhabatiye khodeshan moraje konanad ke mighoftand bayad baraye mardom ehteram va azadie bishtari ghael bood emrooz in moshgele ma nist ke javanan che zaheri darand ma moshgelate digari darim

-- fariba ، Apr 29, 2007 در ساعت 08:22 PM

سیاه روز ترین مردمان قومی هستند که نادان ترین ایشان بر ایشان حاکم گردد.

-- بنده خدا ، May 12, 2007 در ساعت 08:22 PM

ba salam in kar vaghean khobe ama man khodam shakhsan yek dokhtari hastam ke azad bodam ama nadar hade bad hejab. az zamani ke in tarh gozashte shode ham khoshhalam ham narahat va vahshat daram khoshhalam az inke jameamon belakhare mardomesh bidar shodan narahatam az inke vhshat daram pamo bezaram too khiyabon mitarsam manam begiran khodam didam ke ye khanomo ba hamsaresh chon jorab pash nabod bordan dar serahe rahnamayi

-- بدون نام ، May 19, 2007 در ساعت 08:22 PM

برن گم شن به جای جمع کردن مردم آزادی خواه برن دختر و پسر خودشون رو جمع کنن چند روز پیش یکی از همین آدما دخترش رو به دلیل بد حجابی تو بازداشتگاه دیده بود

-- بدون نام ، Aug 6, 2007 در ساعت 08:22 PM

man kharej az iranam hamishe fekr mikardam cheghadr irani haye kharej az keshvar dideshon nesbat be vaze iran bade vali hala fahmidam ke vaghty miayeym az irane azizemon biron taze mifahmim bahash chi kar kardim.

-- sabra ، Sep 1, 2007 در ساعت 08:22 PM

واقعا که هر کی این طرحو داده یه احمق بوده.براشون آرزوی موفقیت دارم....اگه رضا شاه موفق شد چادرو از سر زنا برداره اینا ام میتونن سر مردم بدبخت چادر بذارن.من خودم یه دختر چادریم ولی واقعا خجالت میکشم.فکر اینو میکنم که اگه زمان شاه بود و زوری ما رو به جرم پوشیدن چادر مینداختن تو ماشین گشت چه حالی بهم دست میداد.از خدا بترس آقای احمدی نژاد!

-- .... ، Sep 15, 2007 در ساعت 08:22 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)