تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مدافع سعید امامی مشاور احمدی‌نژاد

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران ، در حكمی روح الله حسینیان را به عنوان مشاور سیاسی و امنیتی رییس جمهور منصوب كرد.

محمود احمدی‌نژاد در این حكم با اشاره به "تعهد دینی و انقلابی" و "سوابق و تجربیات ارزشمند" حسینیان ابراز امیدواری كرده است وی در" پرتو عنایات الهی و درجهت تحقق اصول چهارگانه عدالت گستری، مهرورزی، خدمتگزاری و تعالی همه جانبه كشور"، از موفقیت برخوردار شود.

در جریان قتل‌ روشنفکران ایرانی که به "قتل‌های زنجیره‌ای" معروف شد حسینیان با موضع‌گیری جنجالی خود درباره متهم ردیف اول این قتل‌ها به بحث روز مطبوعات آن زمان تبدیل شد.


روح الله حسینیان. ایسنا



روح‌الله حسینیان همچنین در مراسم ترحیم سعید امامی( اسلامی)، معاون پیشین وزارت اطلاعات، که گفته شد پس از دستگیری در زندان خودکشی کرده، شرکت کرد.

حسینیان معتقد است که قتل‌های زنجیر‌ه‌ای به دست افراد جریان چپ و نزدیک به محمد خاتمی، رییس‌جمهوری وقت سازماندهی شده است.

حسینیان در سخنرانی مشهور خود در مدرسه حقانی دیدگاه‌های خود را نسبت به قتل‌های زنجیر‌های تشریح کرد.

روح الله حسینیان، سید مصطفی کاظمی (موسوی) را سازمان‌دهنده اصلی این قتل‌ها معرفی کرده و می‌گوید: "قبل از این كه این قتل‏ها آغاز بشود، من بیوگرافى آقاى موسوى معروف به آقاى كاظمى البته اسم اصلى‏اش آقاى كاظمى است، در این مصاحبه‏هایى كه آقاى نیازى مى‏كنند و اطلاعیه‏هایى كه سازمان قضایى مى‏دهد، به سیدمصطفى كاظمى یا به اعتبار ما آقاى موسوى (موسوى شیرازى). آقاى موسوى بچه استان فارس است. از همان زمانى كه اطلاعات در سپاه تشكیل شد، در اطلاعات سپاه بود و از همان زمان متهم بود كه با دستگاه آقاى منتظرى،‌ها‌دى و مهدى‌ها‌شمى در ارتباط است. بعد از این كه وزارت اطلاعات تشكیل شد و اداره كل اطلاعات هم در استان فارس تشكیل شد، ایشان به عنوان مسؤول اداره كل اطلاعات فارس انتخاب شدند كه درگیرى درونى از همان جا در استان فارس هم شروع شد و ایشان معروف بود در همان زمان، از بچه‏هاى چپ استان فارس هست. درگیرى بین ایشان و امام جمعه شیراز به اوج خود رسید كه ناچار شدند آقاى موسوى را از شیراز به تهران منتقل كنند و در وزارت هم كه بود معروف بود به چپ‏گرایى. در جریان انتخابات به شدت از جناب آقاى خاتمى حمایت مى‏كرد و این حمایت هم به قدرى افراطى شده بود كه بعد دیگر حتى طرفداران خود آقاى خاتمى هم ناراحت مى‏شدند".

حسینیان می‌گوید که موسوی از طرف آقای خاتمی به عنوان معاون امنیت وزرات اطلاعات به دری‌ نجف آبادی پیشنهاد شده بود که آقای دری نمی‌پذیرد و وی را به عنوان جانشین معاون امنیت این وزارتخانه منصوب می‌کند.

حسینیان می‌افزاید: "بعد از این كه ماجراى قتل‏ها به اوج خود رسید، خود آقاى موسوى رفت به دفتر رئیس جمهور و گفت كه این قتل‏ها توسط من انجام شده و كشفى هم اصلاً در كار نبود. خود ایشان رفتند گفتند. حتى دو سه روز ایشان را تحویل نمى‏گرفتند و مى‏گفتند دروغ است، مگر مى‏شود آقاى موسوى دوم خردادى طرفدار جبهه دوم خرداد چنین كارى را مرتكب شده باشد؟ نمى‏پذیرفتند و مى‏گفتند باز این سناریو است. تا بالاخره آن‏قدر اصرار كرد كه پذیرفتند".

به گفته حسینیان "آقاى موسوى علت و انگیزه قتل‏ها را چنین بیان مى‏كند، عین عبارت است كه من حفظ كرده‏ام، ایشان مى‏گویند كه: «تحلیل ما از اوضاع جارى روز این بود كه آقاى خامنه‏اى غیر از امام است و آقاى خاتمى هم به دلیل این كه 20 میلیون راى آورده و بیست میلیون پشتیبان دارد، قدرتش بیشتر از بنى‏صدر است و ما این قتل‏ها را مرتكب مى‏شویم و به گردن آقاى خامنه‏اى مى‏اندازیم و جنگ بین این دو منجر به شكست آقاى خامنه‏اى در مقابل خاتمى خواهد شد".

حسینیان در ادامه درباره مرگ سعید اسلامی می‌گوید: "ایشان كاره‏اى هم نبود در این اواخر و در زمان وقوع قتل‏ها، ایشان به عنوان مشاور بود، مشاورى هم كه دیگر منزوى شده بود و كسى هم استفاده‏اى از او نمى‏كرد. كسى كه مسؤول بود و پرونده حق داشت دستش باشد، خود آقاى «موسوى» بود كه این پرونده‏ها را به‏دست مى‏آورد به عنوان معاونِ معاون امنیت. به هر حال ایشان دستگیر شد و مدتى بعد هم آمدند و اعلام كردند كه آقا خودكشى كرده... راجع به خودكشى‏اش سؤال كردم كه سعید اسلامى توسط چه چیزى خودكشى كرد؟ ایشان (آقای نیازی) فرمودند «دارو». گفتم ببینید، 70 نفر از بچه‏هاى اطلاعات رفتند داخل غسال‏خانه و جنازه ایشان را دیدند. معذرت مى‏خواهم، مى‏گویند دارو هم استفاده كرده و خودش را هم تمیز كرده بود. چند بسته شما به ایشان دادید؟ مى‏گویند «یك بسته». مى‏گویم خب یك بسته چقدر باقى مى‏ماند كه خورده باشد و مرده باشد؟ مى‏گویند، دكترها گفته‏اند كه محلول یك استكان. گفتم آخه باباجون، آخه ما خودمان یك زمان قاضى بودیم، یك زمانى زندان‏بان بودیم. تاكنون صدها نفر واجبى خوردند و نمردند. آخه چه طور با یك استكان آن هم كه شما مى‏گویید كه بلافاصله بردید به بیمارستان و شستشو دادید، این خورد و مرد؟ مى‏گوید نه نمرد، 4 روز زنده ماند و خوب شده بود. حتى تماس هم گرفتند با ما كه بیایید و ببریدش كه یك مرتبه اعلام كردند كه ایست قلبى پیدا كرده و بیایید و ببرید كه تمام كرد. گفتم آخه جاى تحقیق دارد. اولاً من نمى‏گویم نخورده، شاید، شاید خط بهش دادند همان بازجوهایى كه چپ بودند و كسانى كه پرونده دستشان است، این كار را بكن، بیا بیرون نجاتت مى‏دیم، چون خودش هم گفت، گفت آنجا داد و بیداد مى‏كرد و مى‏گفت آقا به داد من برسید، پدرم را درآوردند، كشتنم، شكنجه‏ام مى‏كنند. توى بیمارستان داد و فریاد مى‏كرد. شاید واقعا همین خطى به او داده‏اند و بعد آورده‏اند بیمارستان، آمپول هوا بهش زدند، سكته كرده. تحقیق كنید، بررسى كنید. آخه سعید اسلامى آدمى نبود كه خودكشى كند. ما مى‏شناختیم سعید اسلامى را. به هر حال جواب قانع‏كننده‏اى آقاى نیازى واقعا براى این مسأله نداشتند و ندارند. همین هم پیش‏بینى شده. یكى از عواملى هم كه باعث شد بنده به ختم سعید اسلامى بروم همین هست كه همان وقتى كه این جریان اتفاق افتاد به دوستان گفتم كه اینها مى‏گویند سعید اسلامى از جناح راست بود، متهم شماره یك هم بود و همه قتل‏ها هم زیر سر ایشان بود و خودشان كشتنش كه قضیه را تمام كنند و سرنخ را قطع بكنند. همین جور هم شد. شما نمى‏دانم اهل روزنامه‏هاى دوىِ خردادى هستید، مى‏خوانید یا نه، از روز خودكشى تا آخر شروع كردند این را القاء كردن كه سعید اسلامى را كشتند! بر عكس ما باید مدعى باشیم، بگوییم آقا پرونده در دست دوىِ خرداد بوده، اگر كشتند، همان دو خردادى‏ها كشتند، چرا كشتند؟ اما آنها واقعا عین این جریان دانشگاه خودشان به وجود آوردند حالا مى‏گویند و مدعى شدند".

حجة الاسلام روح الله حسینیان در ۱۳۳۴ در شیراز متولد شد و در حال حاضر ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به عهده دارد .

نظرهای خوانندگان

اين چه طرز خبر نوشتن است؟ اگر كسي پس زمينه هاي ماجرا را به خوبي نشناسد فكر مي كند حق با اين آقاست. چرا ياد نگرفته ايد در نقل ماجراهاي حساس روايت هاي موجود را در كنار هم بياوريد يا اشاره اي به آن بكنيد؟؟

-- حجار ، Apr 27, 2007 در ساعت 02:53 PM

مگه غير از اين عزيز دلم!

-- بدون نام ، Apr 27, 2007 در ساعت 02:53 PM

The story of serial kilings of the intellectuals in Iran will never be known unless the whole Mullah's system collapses.

-- Javad ، Apr 28, 2007 در ساعت 02:53 PM

واقعا اين شخص با اين لحن صحبت مي‌خواد مشاور امنيتي و سياسي كشور بشه؟ واقعا كه. پدر من دراومد تا حرفاش رو بخونم، عين مارمولك هي اين ور و اون ور مي‌زنه تو حرفاش از يه چيزايي به شقيقه مي‌رسه.

-- [جيم موريسون ، Apr 28, 2007 در ساعت 02:53 PM

حال بگو ببينم شما پس از چند سال دنبال چي ميگردي؟ كدام قاتل گفت من قتل كردم كه ايشان يا....بگويد بگذار كارش را بكند !! اي بابا .ولش كن .

-- رسول ، Apr 29, 2007 در ساعت 02:53 PM

حال بگو ببينم شما پس از چند سال دنبال چي ميگردي؟ كدام قاتل گفت من قتل كردم كه ايشان يا....بگويد بگذار كارش را بكند !! اي بابا .ولش كن .

-- رسول ، Apr 29, 2007 در ساعت 02:53 PM

متاسفانه كساني كه ديروز قهر كردند بايد چوب تصميمات اشتباه وغلط اكثريت را بخورند

-- مسعود ، Apr 29, 2007 در ساعت 02:53 PM

Dar morede Saeede Emami: Kassi jassade ishan ra dide? Ki marge ino taeed karde ? Ravayathaye ziadi dar in mored hast.

-- Nam ، Jun 7, 2007 در ساعت 02:53 PM

والا این بنده خدا اینقد داغ بود که نفهمیدیم چی میخواد بگه .............

-- shentia ، Sep 12, 2007 در ساعت 02:53 PM

عزاداری قبول

-- مونتطران طهور ، Sep 22, 2008 در ساعت 02:53 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)