تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

صفار هرندی نسبت به انتقاد مطبوعات از ناجا هشدار داد

محمد حسین صفارهرندی نسبت به برخی انتقادهای مطرح شده در رسانه‌های ایران از عملکرد روزهای اخیر نیروی انتظامی واکنش نشان داد و هشدار داد که با آنها "با اقتدار برخورد" خواهد شد.

وزیر ارشاد محمود احمدی‌نژاد در این باره گفت: "این قبیل رسانه‌ها مطمئن باشند تا حدی قابل تحمل هستند ولی در صورت ادامه آن با اقتدار با آنها برخورد می‌شود".



به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین همایش عفاف و حجاب در مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: "این روزها عملكرد نیروی انتظامی و برخورد با متخلفان برای بعضی موجب نگرانی و برای برخی محل شیطنت شده كه به هیچ وجه كار مناسبی نیست".

انتقادات به عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی به حدی بوده که محمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه ایران نیز به آن اعتراض کرده و نسبت به "کشاندن پای زنان و جوانان به کلانتری" هشدار داده بود.


صفار هرندی افزود: "جرایم لایه‌های گوناگون و متفاوتی دارد چیزهایی ممكن است جرم نباشد ولی برخلاف عرف معمول آن كشور باشد".


وزیر ارشاد دولت نهم از عملکرد نیروی انتظامی قدردارنی کرد و اظهار داشت: "متاسفانه در حق نیروی انتظامی ناسپاسی و اجحاف صورت گرفته كه كار مبارزه با مفاسد اخلاقی و اجتماعی را در حد مبارزه با بدحجابی تنزل دادند".


صفار هرندی: "بدحجابی بخش كوچكی است كه نیروی انتظامی آن را انجام می‌دهد و هدف اصلی برخورد با كسانی است كه قواعد اجتماعی را به صورت خطرناكی زیرپا می‌گذارند" .


صفارهرندی همچنین خاطرنشان كرد: "باقی ماندن مشكلات فرهنگی به دلیل این است كه در گذشته دستگاهها از همه امكانات و توانمندیهای خود به صورت خردمندانه استفاده نكرده‌اند".


وی افزود: "بسیاری از مشكلات ما در گذشته عدم همكاری دستگاهها و مانع تراشی بود كه حتی این شیوه در دستگاههایی كه تابع و متبوع یكدیگر بودند نیز شامل می‌شد كه الحمدالله در حال حاضر تمامی دستگاههای كشور با هم همدل هستند كه جای شكر دارد".


صفارهرندی گفت: "كاری كه هم اكنون در ستاد عفاف و حجاب مد نظر است هیچ منافاتی با ماموریت نیروی انتظامی ندارد و به نوعی پشتیبانی‌كننده فعالیت های ستاد می‌باشد".


صفارهرندی در این همایش كه تمامی اعضای ستاد عفاف و حجاب از تمامی وزارتخانه‌ها و سازمانها در آن حضور داشتند تاكید كرد كه این كار نوعی عبادت است و باید با افرادی كه از موضع غفلت وارد می‌شوند و در جامعه اسلامی قبح گناه را می‌شكنند، برخورد كرد.

محمود‌ا حمدی‌نژاد در مبارزات انتخاباتی خود گفته بود نحوه پوشش دختران و پسران کاری نیست که دولت در آن دخالت کند.

نظرهای خوانندگان


1-متاسفم برای روزنامه های کشورم که نمی توانند از چیزی انتقادکنند
2- متاسفم برای رئیس جمهورم که وعده های دروغین زیادی به مردم داد
3- متاسفم برای هم وطنانم که حریم شخصی ندارند
4- متاسفم برای کشورم که هیچوقت چه در عرصه داخلی و چه خارجی روی آرامش را نمی تواند ببیند
6- متاسفم برای خودم که هر روز با خواندن خبر های مربوط به ایران نگران و نگرانتر میشم
7- متاسفم برای ...

-- مهدی ، Apr 26, 2007 در ساعت 09:00 PM

نمی دانم مکانی که با ید سیمای فرهنگ را به دنیا نشان دهد اکنون دهان باز کرده و در پی کشتن فرهنگ شمشیر تیز زبان را بدون هیچ اندیشه ای از غلاف بیرون کشیده .هرندی اعلام می کند با رسانه ها برخورد می کند وبا کمال تند روی مهر تائید را بر فعالیت های نیروی انتظامی میکوبد ونام هر فعالیت ضد فرهنگی را مقابله با فساد می خواند و در گفته های خود با بی احترامی دولت قبل را نا بخرد خطاب می کند و کشتن فرهنگ و دخالت در حریم شخصی مردم را همدلی دولت حاضر می خواند و نام مبارزه را مبارزه با بد حجابی می خواند و ستاد می سازد تا اشاعه ی فرهنگ دهد و هنر عفاف را به تمام دنیا نشان دهد .ایشان می گویند فعالیت های اینچنینی عبادت است و غافلان را باید نجات داد ولی نمی دانند که دوران شمشیر و تیغ تمام شده است و تنها کسانی ماندگار و قابل تایید هستند که حرف تازه ای داشته با شند. امیر با تشکر از رادیو زمانه

-- امیر ، Apr 27, 2007 در ساعت 09:00 PM

احمدی نزادوتمام کابینه ومدیرانیکه دورخودجمع کرده وعناوین دروغین دکتر وغیره برخودگزارده اند ازیک ویزگی عمومی برخوردارندوان اینکه بسختی تاسربینی خودرا می بینندوبهمین دلیل هرروز باافاضات کورخوددستورمیدهند بهره هاپایین بیاید -ساعت تغییرنکند - حجاب درحدکیسه خواب مشکی باشد وهزارداستان مضحک دیگر . اینقدرنمی فهمندکه علت مشکلات موجودرا که خودوهم پالکی هایشان مسبب ان هستندبیابندوبا معلول مبارزه بی ثمرنکنند.اگر24 ساعته به مردم دروغ نگویند مبارزه بافسادراازخودشان شروع کنند واموال عمومی راغارت نکنند بسیاری از بدبختیهای رایج که تحت نام اسلام هم تحمیل میشود ازبین خواهدرفت .

-- ماشا مهدوی ، Apr 27, 2007 در ساعت 09:00 PM

آقا مهدی متاسفم برای افرادی مثل شما که چشمتان را به روی خیلی از حقایق بسته اید
ومتاسفم برای نیروی انتظامی که برای افرادی مثل شما مجبورند حتی از جانشان هم بگذرند
اقایان نیروی انتظامی خسته نباشید ومدیر وبلاگ لطفا سیاسی بازی نکنید اگر راست می گویید این نظر را هم در وبلاگ بگذارید

-- علیرضا ، May 3, 2007 در ساعت 09:00 PM

واقعا" جالب فرهنگ سازی با سر کوبی شیوه جالبی هست اینها صورت مسئله پاک می کنند در حالی که هیچ نهادی نیست تا با ماموران متخلف و بی شرم و حیا انتظامی هم برخورد کند جالب در کشور از لباس انسان مجرم می سازند ما هیچ مشکلی جز در بد حجابی نداریم؟ ای کاش اینقدر که شتابزده و تند با هر انسانی برخورد می شه با مشکلات و مسائل مردم هم تند برخورد بشه تا مادری بخاطر تعام فرزندش خودفروشی نکنه که در حین این کار گیر ماموران ارشاد هم بی افته

-- ن.ن ، May 31, 2008 در ساعت 09:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)