تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سولانا: " شام بسیار سازنده‌ای بود"

علی لاریجانی پس از گفتگو با خاویر سولانا اعلام کرد که این مذاکرات دوهفته دیگر نیز ادامه خواهد یافت.
لاریجانی پس از یک مذاکره 5 ساعته که بخشی از آن هم در مراسم شام انجام شد گفت: " حدود دو هفته دیگر ما دوباره گفتگوهای بیشتری انجام خواهیم داد".

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، گفتگوهای خود با رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را "مطبوع" توصیف کرد و اظهار داشت:" نظرهای جالبی میان ما در باره موضوعات گوناگون و از جمله پرونده هسته‌ای ایران رد و بدل شد".


لاریجانی و سولانا در آنکارا. رویترز

خاویر سولانا، که گروه پنج بعلاوه یک را در گفتگو با ایران نمایندگی می‌کند گفت: "شام بسیار سازنده‌ای بود".

خاویر سولانا افزود: " گفتگوها فردا و در هفته‌‌های آتی ادامه پیدا می‌کند".

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روز چهارشنبه برای گفتگو با خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، وارد آنکارا شد.

لاریجانی پیش از مذاکره با سولانا در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران گفت: "آقای سولانا در تماس تلفنی با من در تهران، خواست كه مذاكرات را ادامه دهیم و مقرر شد كه در آنكارا با هم دیداری داشته باشیم".

لاریجانی افزود: "مواضع ما همواره این بوده و از مذاكرات دقیق و درست برای حل مساله استقبال می‌كردیم. ولی طرف مقابل شرطهایی گذاشته بود كه این شرط ها، عملا باعث شده بود كه مذاكرات صورت نگیرد."

گفتگو کننده ارشد ایران از ابراز نظر در مورد پیشنهادهای خاویر سولانا خودداری کرد و گفت: "نمی‌دانم چه پیشنهاداتی دارند و نمی‌خواهم از حالا قضاوتی در مورد نتایج مذاكرات داشته باشم."

دیدار با رجب طیب اردوغان و عبدالله گل، رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ترکیه نیز در برنامه سفر علی لاریجانی قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه از دیپلمات‌‌‌‌‌ هایی که نامی از آنها نبرده نقل می‌کند که آمریکا، اروپا، روسیه و چین آماده‌اند که به ایران فرصتی بدهند تا اندک اندک در مسیر توقف غنی‌سازی اورانیوم گام بردارد و در پی آن مذاکرات هسته‌ای با ایران از سرگرفته شود.

نظرهای خوانندگان

شامی که شراب در کنار آن نباشد شام نیست و نمی تواند سازنده باشد ... یا لاریجانی دروغ می گوید و یا تیتر شما غلط است . اگر شراب سرو شده باشد انرژی هسته ای حق ما است ... وگر نه ؟؟؟؟

-- یک مسلمان گناهکار ! ، Apr 26, 2007 در ساعت 06:31 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)