تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نمایندگان هرمزگان در مجلس ایران استعفاء کردند

نمایندگان استان هرمزگان در مجلس‌‏ هفتم در یک اقدام ‌‏جمعی استعفا کردند. علت این اقدام "اعتراض به اطلاع نداشتن از تغییر استاندار هرمزگان" اعلام شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، هر ۵ نماینده هرمزگان از شرکت در جلسات علنی مجلس خودداری کردند ولی درخواست استعفاء ایشان هنوز به‌دست هیئت رئیسه مجلس نرسیده‌است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران نیز، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، یکی از اعضاء هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: اگر ۵ نماینده هرمزگان استعفاء خود را تقدیم هیئت رئیسه کنند، هیئت رئیسه فردا جلسه‌ای را در این خصوص خواهد داشت.

شهریار مشیری، نماینده بندرعباس در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت که فرد مورد نظر وزارت کشور و رئیس دفتر رئیس جمهور برای سمت استانداری هرمزگان مورد تأئید نمایندگان هرمزگان نیز بود ولی به گفته او "رئیس‌ جمهور در یک تصمیم یک‌‏جانبه فرد دیگری را که با استان هرمزگان آشنایی ندارد و از اعضای شهرداری تهران بوده است، به عنوان استاندار هرمزگان معرفی کردند".

محمدحسین موسی‌‏پور، معاون پارلمانی وزارت کشور در این باره گفت: گزینه‌‏ای که برای تصدی استانداری هرمزگان در نظر گرفته‌شده‌ بود و نمایندگان استان از آن مطلع بودند، در دقایق آخر انصراف داد.

نماینده بندرعباس با شکایت از این‌که در مورد انتصاب استاندار جدید با نمایندگان مشورت نشده گفت: رئیس‌‏جمهور در حکم استاندار جدید نوشته‌‏اند شما وامدار کسی نیستید و در عزل و نصب مدیران نیاز به مشاوره با کسی ندارید.

آقای مشیری با اشاره به این‌که استاندار جدید از اعضای شهرداری تهران بوده افزود: "اگر جلسات علنی با کمبود نماینده مواجه شد و عدد نداشت، پیشنهاد می‌‏کنیم رئیس‌‏جمهور پنج نفر را از شهرداری تهران به مجلس معرفی کند تا جلسات از عدد نیفتد".

استاندار پیشین هرمزگان، عبدالرضا شیخ‌ الاسلامی بود که چند ماه پیش به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب شد. استاندار جدید عبدالعلی صاحب‌محمدی نام دارد و پیشتر قائم‌مقام معاونت عمرانی وزارت کشور بوده‌است.

آشوری، دیرباز، حسینی، معلمی‌‏پور و مشیری پنج نماینده استان هرمزگان هستند که استعفا کرده‌‏اند.

All MP’s from Iranian province of Hormozgan resigned

نظرهای خوانندگان

چه عجب که نماینده گان استان بالاخره یک حرکتی کردند ما که تو این چند مدت نامی ازشون نشنیده بودیم .در ثانی استانی که نماینده های اینچنینی دارد معلوم است که رییس جمهور به دلخواه استاندار عوض می کند .

-- یه هرمزگانی ، Apr 24, 2007 در ساعت 01:22 PM

من از يه طرف خيلي دلگير هستم كه اينگونه با اين استان برخورد ميشه و از سويي ديگر خورسندام چون حركتي از آقايان نماينده ديدم كه حتي در مجلس حرفي از حقوق مردم مطبوع اشان به زبان نمي آورند و ترجيح مي دهند ساكت باشند.و اين خود اعتراضي بجاست
بنده با يكشان كه چهار دوره متوالي نماينده است از نزديك برخورد داشته ام ايشان در اين بيست سال فقط يه عطسه زد و همه گفتند
به هر جهت حركت خيلي خوبي است و براي اولين بار از آقايان ممنونيم

-- كوروش ، Apr 25, 2007 در ساعت 01:22 PM

اتفاقا این آقای مشیری ته انسان درستکاره.
ایشالا که موفق باشه همیشه.اگه مجلس 100 تا مثل اقای مشیری داشت مملکت یه شبه راه صد ساله می رفت.

-- navid ، Apr 25, 2007 در ساعت 01:22 PM

حسینی نماینده بندرلنگه چطوری اسعفا نوشته . این حتما امضاش را پس می گیره و همه نمایندگان را غافلگیر می کنه

-- حسن حاجی پور ، Apr 26, 2007 در ساعت 01:22 PM

نماینده های استان که ظاهرا خودشان بومی استان هستند چه گلی به سر مردم مظلوم این استان زدند که حالا از انتخاب استاندار غیر بومی ناراحت هستند . آقایان اگر مرد هستند یک فکری به حال مشکلات مردم استان ( فقر، رشد قارچ گونه برجها و بدون سکنه ماندن واحدهای مسکونی آنها در کنار گرانی مسکن و بی خانه بودن بیشتر مردم استان ، مشکلات حمل و نقل : کمبود تاکسی ، غوغای تاکسی های دربستی و اتوبوسهایی که شاید هر نیم ساعت یکی پیدا شود آن هم در هوای گرم بندرعباس و .... ) بکنند . و با حزب و گروه بازی فضای استان را متشنج نکنند .

-- بدون نام ، Apr 28, 2007 در ساعت 01:22 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)