تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بغداد و واکنش ایران

روز سه‌شنبه، دو بمب جایگذاری‌شده در خودرو در نزدیکی سفارت ایران در بغداد منفجر شد.
انفجار این دو بمب که در ساعت ۱۰ بامداد و به فاصله دو دقیقه از یکدیگر در پارکینگی در مقابل سفارت ایران رخ داد باعث مجروح شدن شش شهروند شد ولی به سفارت ایران و محافظان آن آسیبی نزد. این خبر را آسوشیتدپرس به نقل از یک پلیس بغداد گزارش کرده‌است. این مقام پلیس به‌خاطر نگرانی نسبت به امنیت خود از افشاء نامش خودداری کرد.

روز دوشنبه نیز دو خودروی بمب‌گذاری نزدیک به سفارت ایران منفجر شد. این دو بمب‌گذاری به کشته‌شدن دو غیر نظامی و زخمی شدن سه نفر منجر شد. مسئولیت انفجارهای دوشنبه در نزدیکی سفارت ایران را گروهی سنی موسوم به انصارالسنه در تارنمای خود به عهده گرفته‌است.

واکنش ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه، این بمب‌گذاری‌ها را محکوم کرد و در این باره گفت: اهمال نیروهای اشغالگر و فضا دادن به عناصر مشکوک که دست به این‌گونه اقدامات ضد انسانی می‌زنند امری ابهام‌آمیز است.
وی افزود که این‌گونه حرکات نمی‌تواند خللی در اراده دو کشور برای تعمیق روابط وارد سازد.

یک ماه مرگبار

از سوی دیگر آسوشیتدپرس گزارش داد که در پی یکی از مرگبارترین حملات به آمریکائیان از آغاز جنگ عراق، یک حمله انتحاری به یک پادگان گشتی سربازان آمریکائی در شمال شرقی بغداد باعث کشته‌شدن ۹ سرباز آمریکائی و زخمی‌شدن ۲۰ سرباز دیگر شد.

حمله دیگری به نیروهای آمریکائی در استان دیاله عراق، به زخمی‌شدن یک شهروند عراقی منجر شد. روز دوشنبه نیز در همین استان حمله‌ای به یک پادگان گشتی آمریکائیان صورت گرفته‌بود که مسئولیت آن را گروهی موسوم به دولت اسلامی عراق بر عهده گرفته‌است. این گروه، شاخه القاعده در عراق را نیز دربر می‌گیرد.
در پی فشار امنیتی آمریکائیان بر بغداد، شمار حملات پیکارجویان در استان‌های دیگر از جمله دیاله افزایش یافته‌است.

طی ماه آوریل امسال، ۸۵ سرباز آمریکائی در عراق کشته شده‌اند که به این ترتیب این ماه مرگبارترین ماه برای سربازان آمریکائی از دسامبر به این‌سو بوده‌است. در ماه دسامبر سال گذشته، ۱۱۲ سرباز آمریکائی در عراق کشته‌شدند.

Two other car bombs near Iranian embassy in Baghdad

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)