تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تجمع در دانشگاه شیراز در اعتراض به محدودیت‌های تازه

خبرگزاری کار ایران از دومین روز تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز دراعتراض به محدودیت‌های تازه و نبود امکانات مناسب در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، روز دوشنبه پس از ساعت‌‏ها تجمع و سردادن شعار توسط دانشجویان معترض ، رییس دانشگاه شیراز برای دومین بار (بعد از یکشنبه شب) در جمع دانشجویان معترض دانشگاه شیراز حاضر شد.


تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز. ایلنا

بر پایه این گزارش، محمد صادقی، رییس دانشگاه شیراز، در پاسخ به خواسته‌‏های دانشجویان برای استعفا اعلام آمادگی کرد و گفت: "اما ممكن است استعفای من قبول نشود. قصد دارم جلسات متعددی را با شما برگزار كنم و اولویت‌‏های مشكلاتتان را با نظرسنجی از بین خودتان تعیین كنم".

ایلنا می‌افزاید این سخنان صادقی باعث شد تا دانشجویان شعار "نظرسنجی گزینشی" را سر دهند.

برپایه این گزارش حساسیت مسئولان دانشگاه نسبت به پوشش دختران نیز یکی دیگر از مسایلی است که دانشجویان دانشگاه شیراز نسبت به آن اعتراض دارند.

رییس دانشگاه شیراز در این باره به داشنجویان معترض گفت: "محدودیت‌‏ها در اختیار ما نیست و ما با محدودیت‌‏های خارج از چارچوب قانون مخالفیم و سعی داریم تنها قانون را رعایت كنیم".

به گزارش ایلنا، این بخش از صحبت‌‏های رییس دانشگاه نیز با شعار "سفسطه سفسطه" از سوی دانشجویان پاسخ داده شد.

صادقی در ادامه سخنان خود در مورد ورود مأموران حراست دانشگاه به حریم دانشجویان، گفت: "هیچ شخصی حق دخالت در حریم شخصی دانشجوها را ندارد".

رییس دانشگاه شیراز، ورود مأموران حراست به خوابگاه‌‏های دانشجویی به طور سرزده را كار خطرناكی دانست و افزود: "این موضوع از دید من اشكال دارد."


ایلنا می‌افزاید دانشجویان در این لحظه شعار "دروغه دروغه را سر دادند.

رییس دانشگاه شیراز در ادامه در مورد بهبود وضعیت رفاهی این دانشگاه، گفت: "ما نسبت به وضعیت نامطلوب خوابگاه حساس هستیم و قصد داریم در آینده اولویت‌‏های شما را دسته‌‏بندی كنیم".

برپایه این گزارش، دانشجویان مجدداً شعار "استعفا استعفا" را سر دادند و خواستار استعفای رییس دانشگاه شدند.

دانشجویان اعلام کرده‌اند که اگر خواسته‌های آنها برآورده نشود به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

نظرهای خوانندگان

آفرین به غیرت شیرازیها
اگر همه این کار رو بکنن شاید ...

-- شکیلا ، Apr 24, 2007 در ساعت 12:07 AM

تمامی جوانان و خانواده های انان از این طرح ناراضی هستند.تو دانشگاه تو جامعه از هر کی میپرسم اعم از پیر و جوان ناراضی هستند.انگار حکومت نظامی بر پا شده.و ما جوانان هم تصمیم گرفتیم برای مقابله با نیروی انتظامی از این به بعد در جمع های خصوصی و خانوادگی نه تنها بی حجابی بلکه سکسی پوشیدن را ترویج کنیم.دیگه تو خونه مردم را که نمیتونن ببینن.2 سال دیگه ببینید فرزندانتان در محفلهای خصوصی چه میکنند.ای کار را هم فقط برای مقابله با این کار نیروی انتظامی انجام میدهیم وگرنه به این کار معتقد نبودیم.منتظر باشید و ببینید

-- ali ، Apr 26, 2007 در ساعت 12:07 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)