تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۳ اردیبهشت


سرخط آخرین خبرها در نیمروز دوشنبه
۳ اردیبهشت ۱۳۸۶
۲۳ آوریل ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

لوکزامبورگ: خاویر سولانا، مسئول روابط خارجی اتحادیه‌ی اروپا، امروز تایید کرد که روز چهارشنبه با علی لاریجانی، مذاکره‌کننده‌ی ارشد هسته‌ای ایران، در ترکیه دیدار خواهد کرد.

پاریس، فرانسه: ستاد انتخابات فرانسه نیمه شب گذشته نتایج پایانی انتخابات روز گذشته را در این کشور اعلام کرد. بر اساس این نتایج، نیکولا سارکوزی با کسب ۳۱.۱۸ درصد آرا و سگولن رویال با کسب ۲۵.۸۷ درصد آرا به دور دوم راه یافتند. تحلیلگران نتایج انتخابات دیروز را دوئلی دیدنی بین چپ و راست ارزیابی کردند.

بغداد، عراق: امروز انفجار سه بمب در عراق منجر به کشته شدن ۱۲ تن و مجروح شدن بیش از ده نفر شد. یک بمب جاسازی‌شده در خودرو،‌ در نزدیکی دفتر حزب دموکراتیک کردستان، در دهکده‌ی مسیحی‌نشین تل اسقف، منفجر شد و ده نفر را از پای درآورد و بیست تن را زخمی کرد. در حادثه‌ای دیگر، یک بمب‌گذار انتحاری امروز خود را مقابل رستورانی در نزدیکی استحکامات منطقه‌ی سبز منفجر کرد که دو نفر کشته و ده نفر زخمی شدند. در حادثه‌ی سوم، که در فاصله‌ای بسیار نزدیک با منطقه‌ی سبز اتفاق افتاد، یک بمب خودرویی منفجر شد. تلفات این حادثه هنوز اعلام نشده است.

بغداد، عراق: پس از دستور نوری المالکی، نخست وزیر عراق، مبنی بر توقف ساخت دیوار حایل در اطراف چند محله‌ی سنی‌نشین خطرخیز، ارتش آمریکا اعلام کرد طرح امنیت بغداد را مورد بررسی دوباره قرار می‌دهد.

پیشاور، پاکستان: نیروهای امنیتی پاکستان امروز به سوی تظاهرکنندگان هوادار طالبان که قصد حمله به خانه‌ی یکی از رهبران اسلامگرای مخالف طالبان را داشتند شلیک کرد و شش تن را کشت.

مسکو، روسیه: رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، راهی مسکو شد تا رهبران آن کشور را متقاعد سازد در استقرار سیستم سپر دفاع موشکی با واشنگتن همکاری کنند. آمریکا قصد دارد برای دفاع در برابر خطر موشک‌های ایران، سپر دفاع موشکی را در دو کشور لهستان و چک مستقر سازد.

لوکزامبورگ: مقامات اتحادیه‌ی اروپا امروز «گفت‌وگوهایی سخت» را با سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه‌ی روسیه در باره‌ی استقلال کوزوو آغاز می‌کنند.

آمستردام، هلند: بانک هلندی «آب‌ان امرو» و بانک انگلیسی «بارکلی» قصد دارند با یکدیگر ادغام شوند. با صورت گرفتن این ادغام،‌ بانک جدید دومین بانک اروپا و پنجمین بانک دنیا محسوب خواهد شد، اما هزاران نفر از کارمندان دو بانک کار خود را از دست خواهند داد.

شانکسین، چین: رانش زمین در چین ۹ کارگر معدن را کشت. این حادثه در استان شمالی شانکسین روی داد که معادن زغال‌سنگ فراوانی دارد و حفاری‌های بسیار، خاک تپه‌های آن منطقه را شکننده کرده است. در این حادثه همچنین یک نفر ناپدید شده است.

ویرجینیا، آمریکا: یک هفته پس از حادثه‌ی کشتار در دانشگاه فنی ویرجینیا، دانشجویان این دانشگاه امروز به کلاس‌های خود بازگشتند و آموزش را از سر گرفتند. پیش از آغاز کلاس‌ها، در فضایی غمبار و مصیبت‌زده، دانشجویان با نصب سنگ‌های یادبود، یاد ۳۲ قربانی این فاجعه را گرامی داشتند. والدین اغلب دانشجویان نیز در مراسم امروز حضور داشتند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)