تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رای نمایندگان به افزایش عمر مجلس هفتم

نمایندگان ایران، روز یکشنبه به افزایش دوره نمایندگی خود در مجلس هفتم رای دادند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، براساس مصوب مجلس‌‏هفتم، انتخابات دوره هشتم مجلس و دوره دهم ریاست‌‏جمهوری در نیمه اول آبان ماه سال 1387 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌‏شود.

برپایه این گزارش، نمایندگان مجلس‌‏هفتم روز یکشنبه، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر اینکه" با توجه وارد بودن ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس با دوره دهم ریاست‌‏جمهوری، طرح مذکور حذف شود" را مورد بررسی قرار دادند و پس از رای‌‏گیری نسبت به آن رای منفی دادند.

براساس ایراد شورای نگهبان، تغییر مدت دوره فعالیت نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری براساس قانون اساسی دارای اشکال است.

ایلنا می‌افزاید، نمایندگان به بررسی پیشنهادات ارایه شده از سوی نمایندگان پرداختند که بالاخره پیشنهاد قدرت‌‏الله ایمانی به تصویب مجلس رسید.

براساس این پیشنهاد، انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و دوره دهم ریاست‌‏جمهوری در نیمه اول آبانماه سال 1387 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌‏شود، بنابراین طول عمر دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به مدت هفت ماه افزایش و طول عمر دوره نهم ریاست‌‏جمهوری به مدت چهار ماه کاهش می‌‏یابد.

همچنین براساس تبصره یک این پیشنهاد که به تصویب مجلس رسید، دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به جای هفتم خردادماه از سوم دی ماه سال 1387 و دوره دهم ریاست‌‏جمهوری به جای دوازدهم مرداد ماه از شانزدهم فروردین ماه سال 1388 آغاز می‌‏شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)