تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتراض جبهه مشارکت به "برخوردهای سرکوبگرانه"

جبهه مشارکت ایران با انتشار بیانیه‌ای به برخوردهای اخیر با دانشجویان، فرهنگیان وفعالان زن اعتراض کرد.
دراین بیانیه آمده است: "افزایش موج برخورد با فعالان اجتماعی، بازداشت دانشجویان، احضار و بازداشت تعدادی از فرهنگیان معترض و نیز فعالان حقوق زنان در روزها و هفته‌های اخیر نشان از عزم دولت نهم و جریان حاکم برای خاموش کردن صدای اعتراض‌ها و انتقادها از وضعیت موجود است".

این بیانیه می‌افزاید: "اخبار نگران کننده و مواضع انتقاد برانگیز برخی از مسئولان امنیتی به ویژه وزیر اطلاعات که حرکت‌ها و پویش‌های اجتماعی اعتراضی و انتقادی را با منتسب کردن به خارج از مرزها در زمره تهدیدهای امنیتی نظام برمی‌شمارد، نشان می‌دهد که مسئولان و دست‌اندرکاران دولت نهم آسان‌ترین راه را برای برخورد با مسائل اجتماعی و مطالبات اقشار جامعه یافته‌اند".


جبهه مشارکت که یکی از احزاب عمده اصلاح طلب است در ادامه با اشاره به شرایط داخلی و جهانی اضافه می‌کند: "دولت و جریان حاکم باید توجه داشته باشد که در شرایط پیچیده بین‌المللی و داخلی که بخش مهمی از آن حاصل بی تدبیری‌ها و بی‌تجربگی‌های نودولتان در یکسال گذشته بوده است بیش از هر زمانی بردباری و بالارفتن آستانه تحمل حکومت و دولت را در برابر اعتراضات اجتماعی و سیاسی طلب می‌کند. برخورد سرکوب‌گرانه و ارتباط دادن هر فعل و عمل دگراندیشان و کنشگران اجتماعی سیاسی به بیگانه‌گان جز حذف صورت مسئله، پیچیده‌تر کردن شرایط و ایجاد طمع در بیگانگان حاصلی به بار نخواهد داشت. کارگزاران دولت نهم چه در بخش های امنیتی و چه در بخش های اجرایی باید نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر از آن بدانند که با هر تحرک اجتماعی زنگ براندازی را برای نظام به صدا درآورد و نگران و خشمگین منتقدین را با انگ براندازی و جاسوسی سرکوب نمایند".

نظرهای خوانندگان

vaghean moteasef hastam ,,in president ,,,gand zadeh be in mamlekat ,,,kari ke moghol natonest bokone in agha ba dar o dastash mikone ,,,khoda azash nagzare ,,,ba gol zadan mardom raes jomhor shod ,,az on roz be hala ham joz darde sar va azar mardom az lahaz rohi va jesmi hich chiz degari nadashte ...
khoda be jezaye amalesh beresone ,,..,,bi savad ,,,

-- sara ، Apr 23, 2007 در ساعت 10:20 PM

مگه دیکتاتوری غیر از اینه؟! من همیشه از این ملت همیشه در صحنه تعجب می کنم!!!!

-- behzad ، Jul 23, 2007 در ساعت 10:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)