تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱ اردیبهشت


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۱ اردیبهشت ۱۳۸۶
۲۱ آوریل ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: منوچهر متکی، وزیر امور خارجه‌ی ایران، در مصاحبه‌ای که امروز در روزنامه‌ی کیهان منتشر شد گفت: نشست شرم‌الشیخ تضعیف همسایگان عراق است. متکی همچنین گفته است ایران پس از مشورت با وزیر خارجه‌ی عراق، که هفته‌ی آینده به تهران خواهد رفت، و دیگر همسایگان نظر خود را در باره‌ی شرکت در این کنفرانس اعلام خواهد کرد.

تهران،‌ ایران: از امروز سخت‌گیری سالانه بر پوشش زنان، و البته مردان، که گفته می‌شود برخلاف قوانین اسلامی لباس می‌پوشند، آغاز می‌شود.

زاهدان،‌ایران: یک ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر روز پنج‌شنبه در زندان زاهدان به دار آویخته شد. به گزارش روزنامه‌ی کیهان، قادر رادسر به جرم حمل ۱۲ کیلو هروئین، به اعدام محکوم شده بود. بدین ترتیب، رقم اعدامیان سال جاری در ایران به ۴۳ تن رسید. در سال ۲۰۰۶ نیز ۱۵۴ نفر در ایران اعدام شدند.

آبوجا، نیجریه: بامداد امروز، مأموران پلیس موفق شدند عملیات حمله‌ی یک کامیون پر از سوخت و سیلندرهای گاز را به حوزه‌های رأی‌گیری خنثا کنند. امروز در نیجریه، در نقطه عطفی تاریخی، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار می‌شود. انتخابات با دو ساعت تأخیر آغاز شد تا ارتش بتواند ۶۵ میلیون برگه‌ی رأی را در سراسر کشور توزیع کند. گزارش‌های پراکنده‌ی دیگری از خشونت و بی‌نظمی در این پرجمعیت‌ترین کشور آفریقایی دریافت شده است.

موگادیشو، سومالی: برای چهارمین روز متوالی، امروز نیز موج حملات خمپاره‌ای در پایتخت سومالی افزایش یافته است. شب گذشته از شدت آتش طرفین درگیر کاسته شده بود. گروههای حقوق بشر محلی می‌گویند در این آخرین درگیری، ظرف سه روز گذشته، ۱۱۳ غیرنظامی کشته و ۲۲۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.
ارتش اتیوپی به همراه نیروهای نظامی سومالی ماه‌هاست با شورشیان اسلامگرای سومالیایی و برخی قبایل موگادیشو در حال نبرد هستند.

تکزاس، آمریکا: چند روز پس از حادثه‌ی خونین ویرجینیا، روز گذشته نیز یک پیمانکار که برای ناسا کار می‌کرد،‌ دو کارگر مرکز فضایی جانسون،‌در هوستون، را به گروگان گرفت و یکی از آنان را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.

آتن، یونان: محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، در آخرین مرحله از سفر اروپایی خود، به یونان رفته است. هدف عباس از این سفر تلاش برای جست‌وجوی راهی برای خروج از انزوای حکومت فلسطینی‌ست.

قاهره، مصر: قرار است امروز رأی دادگاه مصری در باره‌ی یک شهروند کانادایی که به جاسوسی برای اسراییل متهم شده است صادر شود.

غزه: مقامات فلسطینی همچنان جست‌وجوی آلن جانستون، گزارشگر بی.بی.سی را که در ۱۲ مارس ناپدید شد، پیگیری می‌کنند. هفته‌ی گذشته یک سازمان گمنام فلسطینی اعلام کرد جانستون را ربوده و کشته است.

اورشلیم، اسراییل: به مناسبت روز استقلال و یادبود قربانیان جنگ، اسراییل از ساعت ۱۲ امشب ورود و خروج از سرزمین‌های فلسطینی را ممنوع می‌کند.

ریاض، عربستان سعودی: امروز رومانو پرودی،‌ نخست وزیر ایتالیا، سفر دو روزه‌ی خود را به عربستان آغاز می‌کند. پرودی قرار است در این سفر، در باره‌ی موضوعات مختلف خاورمیانه با عبدالله،‌ پادشاه عربستان، مذاکره کند.

زقازیق،‌ مصر: بعدازظهر امروز مراسم یادبودی برای ولید شعلان،‌ دانشجوی ۳۲ ساله‌ی مصری که در حادثه‌ی دانشگاه فنی ویرجینیا کشته شد، برگزار می‌شود.

غزه: مردان مسلح نقاب‌پوش بامداد امروز به مدرسه‌ای آمریکایی در بیت لحیا، در شمال نوار غزه، حمله کردند. آنها ابتدا سه مأمور محافظ را به گروگان گرفتند و سپس چند بمب در محل مدرسه منفجر کردند. بمب‌ها تلفاتی در بر نداشت. یک ساعت بعد،‌ مأموران محافظ نیز آزاد شدند.

بیشکک، قرقیزستان: مأموران امنیتی قرقیزستان امروز فلیکس کولوف، رهبر اپوزیسیون، را مورد بازجویی قرار دادند. تظاهرات ضد دولتی روز پنج‌شنبه در این کشور به خشونت کشیده شد و پلیس نزدیک به صد نفر را بازداشت کرد.

دیلی، تیمور شرقی: دادگاه استیناف تیمور شرقی نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تایید کرد. بر اساس این انتخابات، که در نهم آوریل انجام شد، خوزه راموس - هورتا، نخست وزیر فعلی، و فرانسیسکو گوترس، از حزب حاکم، به دور دوم راه یافتند. انتخابات دور دوم یک ماه بعد برگزار خواهد شد.

کویت، کویت: یک مرد کویتی که هشت فرزند خود را سم خورانده بود (و پنج تن از آنان از پای درآمدند) از سوی یک دادگاه «مسئول اعمال خود» شناخته نشد و به یک مرکز روان‌درمانی فرستاده شد. حادثه دو سال پیش در جهره، پنجاه کیلومتری پایتخت، زمانی روی داد که همسر مؤید السعیدی خانوارده‌اش را ترک گفته بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)