تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اسراییل و "۱۰ جاسوس ایرانی‌تبار"

شین بت، آژانس امنیت اسراییل، اعلام کرد که تهران در تلاش است از میان اسراییلی‌هایی که برای دیدار با بستگان خود به ایران سفر می‌کنند، برای جاسوسی استفاده کند.


روزنامه جورزلیم پست می‌نویسد، شین بت در دو سال گذشته، به 10 نفر اسراییلی که به ایران رفته بودند، مشکوک شده است. این افراد مظنون به همکاری با ایران بودند.

جورزلیم پست می‌افزاید در دو سال گذشته در حدود 100 اسراییلی برای سفر به ایران اقدام کرده‌اند؛ آژانس امنیت اسراییل پس از تحقیقات متوجه شد که از میان این 100 اسراییلی، 10 نفر به خدمت سازمان‌های اطلاعاتی ایران درآمده بودند.

جورزلیم پست به نقل از یک مقام بلند پایه شین بت می‌آورد: "ایرانی‌ها به‌طور گسترده از کشور اسراییل اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند".

به نوشته این روزنامه جذب خبرچین در این اواخر، از طریق کنسولگری ایران در استانبول شروع شد؛ جاییکه اسراییلی‌ها برای سفر به ایران اقدام می‌کنند.

این روزنامه می نویسد پس از انقلاب، اسراییلی‌ها اجازه ورود به ایران را ندارند مگر اینکه مدرک خاصی برای اجازه سفر به ایران به آنها داده شود یا اینکه پاسپورت ایرانی بگیرند.

به نوشته جورزلیم پست درکنسولگری از متقاضیان برای سفر به ایران درباره پیشینه نظامی، خانواده و شغل آنها پرسش می‌شود.

سلسله‌مراتب تصمیم‌گیری، زیربناهای نظامی و دفاعی اسراییل و ضعف‌ و قوت جامعه اسراییلی، از جمله موضوعاتی هستند که به گفته شین بت، ایرانی‌ها بر روی آن تمرکز دارند.

نظرهای خوانندگان

مرگ بر مريكا!!!

-- بدون نام ، May 12, 2007 در ساعت 02:51 PM

Jenabe binam, 28 sale dari migi marg bar ino marg bar an, khaste nashodi? mard ya khonoume aziz in ke noun o ab nashod. hala boro darseto bekhoun

-- nam ، Jun 7, 2007 در ساعت 02:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)