تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۳۰ فروردین


سرخط آخرین خبرها در نیمروز پنج‌شنبه
۳۰ فروردین ۱۳۸۶
۱۹ آوریل ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

پاریس،‌ فرانسه: در حالی که تنها سه روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده، موضوع انتخابات فضای عمومی این کشور را پر کرده است. دوازده تن در این انتخابات نامزد شده‌اند که روز یک‌شنبه ۲۲ آوریل،‌ احتمالا دو تن از آنان به دور بعدی راه خواهند یافت. نیکولا سارکوزی پس از سخنانش در مورد لزوم بازگرداندن فرانسه به شرایط تلاش، وضعیت بهتری در نظرسنجی‌ها پیدا کرده است. ژان ـ ماری لوپن، نامزد راست افراطی، نیز از یهودیان فرانسه خواست تا به او رأی دهند. این پنجمین و احتمالا آخرین انتخابات ریاست جمهوری‌ست که لوپن در آن نامزد می‌شود. لوپن ۷۸ ساله گفت: «در انتخابات پیشین در سال ۲۰۰۲، عده‌ای از یهودیان به من رأی دادند. آنها نباید شک داشته باشند که بخاطر امنیت و برای ایستادگی در برابر خطرهای امروز،‌ باید به من رأی دهند».

ویرجینیا، آمریکا: حادثه‌ی کشتار دانشگاه ویرجینیا به بحث اصلی خانواده‌ها،‌ کشیش‌ها،‌ بازی‌های ویدئویی و چندرسانه‌ای‌ها راه یافته است.
از سوی دیگر،‌ «چو سئونگ ـ هویی»،‌ عامل کشتار دانشگاه، نواری ویدئویی را (ظاهرا در فاصله‌ی بین دو کشتار) پر کرده و به یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرستاده است که در آن خود را «شهید» می‌خواند و می‌گوید «دستان شما به خون آلوده است». او در این ویدئو همان اسلحه‌ی به کار رفته در روز حادثه را با خشم در دست دارد.

بغداد، عراق: یک روز پس از انفجار یک رشته بمب‌گذاری‌های متوالی که به مرگ ۱۹۰ تن انجامید، عراقی‌های بهت‌زده بیمارستان‌ها و سردخانه‌های شهر بغداد را جست‌وجو می‌کنند تا از سرنوشت گمشدگان‌شان اطلاع یابند. حادثه‌ی دیروز،‌ طرح امنیتی آمریکا برای پایتخت عراق را به شدت زیر سؤال برده است. واشنگتن گفته است طرح امنیتی بغداد را مصرانه دنبال خواهد کرد.

بروکسل، بلژیک: ایالات متحده و مقامات پیمان ناتو قصد دارند گفت‌وگوهایی در سطح بلندپایه را با روسیه آغاز کنند تا نگرانی‌های آن کشور را از طرح آمریکا برای استقرار سیستم سپر موشکی در اروپا برطرف سازند.

مالاتیا، ترکیه: مقامات پلیس می‌گویند پنج مظنون دیگر را در رابطه با حادثه‌ی قتل سه نفر (از جمله یک آلمانی) در مالاتیا بازداشت و بازجویی کرده‌اند. سه مقتول اعضای یک انتشاراتی بودند که به‌خاطر چاپ و توزیع انجیل و آثار مسیحی، به قتل تهدید شده بودند.
هرانت دینک، روزنامه‌نگار مشهور ارمنی، نیز در ۱۹ ژانویه‌ی سال جاری به قتل رسید.

اورشلیم، اسراییل: رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا،‌ امروز با ایهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل دیدار می‌کند.

ناگازاکی، ژاپن: امروز مراسم ادای احترام به پیکر شهردار ناگازاکی برگزار می‌شود.

بلگراد،‌صربستان: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه،‌ که به صربستان سفر کرده است امروز هشدار داد که هر اقدامی که بخواهد یک‌جانبه به استقلال کوزوو بپردازد موجب ناپایداری صربستان و منطقه‌ی بالکان خواهد شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)