تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۹ فروردین


سرخط آخرین خبرها در نیمروز چهارشنبه
۲۹ فروردین ۱۳۸۶
۱۸ آوریل ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: محمود احمدی‌نژاد،‌رییس جمهوری ایران، ابراز امیدواری کرد نیروهای مسلح دستان هر دشمنی را که در تدارک حمله به ایران است قطع کنند. آقای احمدی‌نژاد که در مراسم روز ارتش سخن می‌گفت افزود: «مأموریت ارتش ما دفاع است نه حمله. اما کاملا آماده است تا در برابر هر متجاوزی بایستد و دستانش را قطع کند».

قاهره، مصر: رابرت گیتس،‌ وزیر دفاع آمریکا، در سفر خاورمیانه‌ای خود امروز وارد قاهره شد. در دیدار وزیر دفاع آمریکا با حسنی مبارک،‌رییس جمهوری مصر، روند صلح خاورمیانه و همچنین فروش تسلیحات به مصر، موضوع اصلی مذاکرات خواهد بود. سفر خاورمیانه‌ای آقای گیتس از روز دوشنبه با اردن شروع شد و قرار بود روز گذشته به مصر برود که بر اثر توفان شن مهیبی که باعث تعطیل شدن فرودگاه قاهره شد، این سفر با یک روز تأخیر انجام گرفت.

واشنگتن، آمریکا: روزنامه‌ی تایمز در شماره‌ی امروز خود ادعا می‌کند گزارشی محرمانه از سازمان ملل را به دست آورده است که در آن آمده دولت سودان هواپیماهای خود را به شکل هواپیماهای سازمان ملل درمی‌آورد تا با آنها بمب‌ها را به منطقه‌ی بحران‌زده‌ی دارفور حمل کند.

ژنو، سوییس: امروز در دومین روز کنفرانس سازمان ملل مسأله‌ی پناهندگان و بی‌خانمان‌های عراقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بانکوک، تایلند: در یک حادثه‌ی رانندگی در جاده‌های تایلند بیش از ۳۶۰ نفر کشته شدند. حادثه در تعطیلات هفت روزه‌ی سال نو بودایی رخ می‌دهد. مستی راننده علت اصلی تصادف ذکر شده است.

پکن، چین: رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند آمار تلفات حادثه در یک کارخانه‌ی فولاد، بر اثر پاشیده شدن فولاد مذاب، به ۳۲ کشته و ۲ زخمی،‌ رسیده است. این حادثه در کارخانه‌ای در شمال شرقی چین رخ داده است.

اسلام‌آباد، پاکستان: صبح امروز تظاهرات جدیدی علیه ژنرال پرویز مشرف در اسلام‌آباد برپا شد. ناآرامی‌های اخیر در این کشور پس از آن بالا گرفت که مشرف رییس دادگاه عالی پاکستان، افتخار محمد چودری، را از کار برکنار کرد. تظاهر کنندگان امروز صبح،‌ در حمایت از چودری و با تکان دادن پرچم پاکستان فریاد می‌زدند مشرف باید برود.

تورنتو، کانادا: فردا جشنواره‌ی «هات داکز»، بزرگترین جشنواره‌ی فیلم مستند در آمریکای شمالی، در تورنتو گشایش خواهد یافت. جنجالی‌ترین فیلم این دوره از جشنواره بی‌تردید فیلم «سیستم تولید نفاق» است که به نقد کارهای مایکل مور می‌پردازد. این فیلم نشان می‌دهد که برنده‌ی اسکار و نخل طلا، و سازنده‌ی «بولینگ برای کلمباین» و «فارنهایت ۹۱۱» چگونه حقیقت را دستکاری می‌کند و هزاران فوت فیلم خارج از موضوع می‌گیرد.

داکا، بنگلادش: دولت بنگلادش، که مورد پشتیبانی نیروهای نظامی این کشور است، از بازگشت شیخ حسینه واجد، رهبر اپوزیسیون، به کشور جلوگیری کرد. شیخ حسینه برای تعطیلات به خارج از بنگلادش سفر کرده بود.

کانو، نیجریه: سربازان نیجریه صبح امروز با اعضای یک گروه گمنام بنیادگرای اسلامی درگیر شدند. روز گذشته این گروه ۱۲ مأمور پلیس را در شهر شمالی کانو به قتل رساند.

حراره، زیمباوه: امروز در بیست و هفتمین سالروز استقلال زیمباوه از بریتانیا، رابرت موگابه به میان هزاران هوادار خود در استادیوم شهر خواهد رفت تا نطق‌اش را در آنجا ایراد کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)