تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سفر وزیر دفاع آمریکا به خاورمیانه

وزیر دفاع آمریکا با هدف سفر به سه کشور خاورمیانه، امروز وارد اردن شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام رسمی در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این سفر به منظور مقابله با نفوذ ایران در منطقه و همچنین حمایت از دولت عراق صورت گرفته است.


روبرت گیتس | عکس از AFP

روبرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا هنگام ورود به عمان پایتخت اردن، این کشور را متحد همیشگی ایالات متحده خواند و هدف از سفر به اردن را گفت‌وگو با ملک‌عبدالله دوم پادشاه این کشور درباره چگونگی حفظ صلح در منطقه اعلام کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «درباره این موضوع مذاکره می‌کنیم که چطور اردن می‌تواند در زمینه پیش‌برد فرآیند صلح در عراق و همچنین فلسطین و لبنان با ما همکاری کند.»
وزیر دفاع آمریکا قرار است پس از ترک اردن، به مصر و اسرائیل سفر کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مسئولان وزارت دفاع ایالات متحده گزارش داد محور گفت‌وگوهای امنیتی بررسی "نگرانی‌های عمومی درباره قدرت و نفوذ ایران در منطقه، فعالیت‌های سیاسی شیعیان در برخی کشورها و کاستن از تحرکات" است.

این مقام مسئول آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت، بهترین راه برای مقابله با ایران، مقابله با اقدامات این کشور در عراق است.

کشور اردن برای نیروهای هوایی ارتش عراق دوره‌های آموزش نظامی برگزار می‌کند. تا امروز ۴۵ هزار نیروی نظامی عراق در اردن آموزش دیده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)