تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

عذرخواهی وزیر دفاع بریتانیا به خاطر فروش خاطرات ملوانان

وزیر دفاع بریتانیا امروز در مجلس عوام این کشور حاضر شد تا به سوال نمایندگان درباره صدور اجازه به ملوانان آزاد شده برای مصاحبه، پاسخ گوید.

دز براون اعلام کرد که در دادن مجوز به ملوانان برای فروش خاطرات خود اشتباه کرده و به این خاطر عذرخواهی می کند.

پس از ورود ۱۵ تفنگدار انگلیسی از ایران به بریتانیا، به آنان اجازه داده شد که خاطرات دوازده روز بازداشت خود را در ایران، در ازای دریافت پول، در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

آقای براون مسئولیت این تصمیم جنجالی را برعهده گرفته بود. پس از بالاگرفتن اعتراض ها، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که تا زمان صدور دستور بعدی، سایر ملوانان اجازه ندارند خاطرات خود را بفروشند.

در حالی‌که جنجال بر سر این مسأله به سطوح مختلف حزب حاکم (کارگر) و همچنین به نیروهای مسلح کشیده شده است، دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه‌کار (حزب مخالف) گفت براون باید نحوه مدیریتش را در این مسأله توجیه کند یا از کار کناره گیرد.

دیوید کامرون، که شب گذشته با تلویزیون بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «آقای براون یا باید از عهده دو آزمون بربیاید یا با خطر از دست دادن شغلش مواجه شود. آن دو آزمون، یکی، ادای توضیحات کامل در این‌باره که چگونه این خطا رخ داده، است و دیگری ثابت کردن این که هنوز نیروهای مسلح به او اعتماد دارند».

۱۵ ملوان انگلیسی در روز ۲۳ مارس سال جاری در آبهای شمالی خلیج فارس، به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای سرزمینی، توسط نیروهای ایرانی بازداشت شدند و پس از گذراندن نزدیک به دو هفته بازداشت در ایران، به بریتانیا بازگشتند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)