تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۷ فروردین


سرخط آخرین خبرها در نیمروز دوشنبه
۲۷ فروردین ۱۳۸۶
۱۶ آوریل ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، امروز در یک سخنرانی عمومی در استان فارس، آرزو کرد مردم ایران تا آخر مقاومت کنند و به حق مسلم خود در انرژی اتمی دست یابند.

تهران، ایران: سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران قتل پنج راننده‌ی ایرانی را که اجساد آنها روز گذشته در عراق کشف شد به شدت محکوم کرد و آن را عملی وحشیانه و جنایت‌آمیز خواند. او گفت سه تن از رانندگان سنی و دو نفر دیگر شیعه بودند.

لندن، انگلستان: دس براون، وزیر دفاع بریتانیا، امروز در پارلمان این کشور حاضر می‌شود تا به پرسش برخی از نمایندگان در باره‌ی صدور اجازه‌ی انتشار خاطرات ملوانان توضیح دهد.

بغداد، عراق: حزب سیاسی وابسته به مقتدا صدر،‌ روحانی تندرو شیعی، امروز در کنفرانسی مطبوعاتی رسما خروج خود را از ائتلاف حاکم اعلام کرد.

کابل، افغانستان: نیروهای ناتو در افغانستان می‌گویند چند تن از رهبران کلیدی طالبان را در درگیری‌ها و حملات موشکی هفته‌ی اخیر، در جنوب این کشور، به قتل رسانده‌اند.

بصره، عراق: هزاران تن از مردم بصره امروز طی تظاهراتی خواستار کناره‌گیری استاندار این استان ناآرام شدند. تظاهرکنندگان استاندار را به فساد متهم می‌کنند.

کابل، افغانستان: صبح امروز یک بمب‌گذار انتحاری با حمله به یک مرکز آموزش پلیس، خود و ۹ پلیس را کشت و ۲۵ تن دیگر را زخمی کرد. محل این حادثه شهر قندوز در شمال افغانستان ذکر شده است.

دیار بکر، ترکیه: امروز در درگیری بین نیروهای امنیتی ترکیه و شورشیان کرد، شش کرد و یک سرباز کشته شدند.

لندن، انگلستان: والدین آلن جانستون، خبرنگار ربوده شده‌ی بی‌بی‌سی که بیش از یک ماه پیش در غزه ربوده شد، بشدت نسبت به اخبار قتل وی ابراز نگرانی کردند. روز گذشته گروهی ناشناخته در غزه اعلام کرد جانستون را کشته است.

خارطوم، سودان: جان نگرو پونته، قائم مقام وزارت خارجه‌ی آمریکا، به حکومت سودان هشدار داد اگر برنامه‌ی سازمان ملل را در باره‌ی برقراری صلح در دارفور نپذیرد با انزوای جهانی روبه‌رو خواهد شد.

توکیو، ژاپن: یک مورخ می‌گوید به استنادات روشنی از دادگاه جنایات جنگی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم دست یافته است که ثابت می‌کند نیروهای نظامی آن کشور زنان آسیایی را پس از اسارت مستقیما به مزدوری جنسی وادار می‌کرده‌اند.

واتیکان، واتیکان: پاپ بندیکت شانزدهم در مراسمی که روز گذشته به مناسبت هشتادمین سالروز تولدش برپا شد اعلام کرد همچنان با اولویت دادن به برنامه‌ی موضوعات اخلاقی و وحدت کلیسای کاتولیک راه خود را ادامه می‌دهد.

توکیو، ژاپن: اکران فیلم مرد عنکبوتی ۳ از امروز در ژاپن آغاز می‌شود. این فیلم جزو معدود فیلم‌های هالیوودی بوده است که موفقیت عظیم را در جایی بیرون از سرزمین سازنده‌اش کسب کرد.

پنوم پن، کامبوج: رونان کیتینگ، خواننده‌ی معروف پاپ ایرلندی، گفته است قصد دارد ماه آینده کنسرتی عظیم در کامبوج اجرا کند.

بمبئی، هند: نیروهای امنیتی بمبئی تدابیر شدیدی برای برگزاری ازدواج مشهورترین زوج این کشور اجرا کرده‌اند: آیشواریا رای، ملکه‌ی زیبایی پیشین جهان، و آبیشک، پسر اسطوره‌ی سینمای بالیوود آمیتا باچان.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)