تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ناهید کشاورز و محبوبه حسین‌زاده آزاد شدند

ناهید کشاورز و محبوبه حسین‌زاده دو تن از کوشندگان حقوق زنان که در روز سیزدهم فروردین در پارک لاله تهران دستگیر شده بودند، ساعت پنج بعد از ظهر امروز با قرار کفالت آزاد شدند.

نادر حاج محسن، همسر خانم کشاورز، در راه بازگشت از زندان اوین ضمن اعلام این خبر به رادیو زمانه گفت که برای هریک از این دو فعال حقوق زن، قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی صادر شده است.

ناهید کشاورز، محبوبه حسین‌زاده، سارا ایمانیان و همسرش، و سعیده امین هنگام جمع‌آوری امضا برای کمپین "یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز" بازداشت شدند.

سارا ایمانیان و همسر وی، و سعیده امین پیش از این آزاد شده بودند.


عباس عبدی و تصاویر ناهید کشاورز و محبوبه حسین زاده. کسوف

در بخشی از بیانیه "کمپین یک میلیون امضا" که جمعی ازکوشندگان حقوق زن در تلاشند برای آن امضا جمع کنند، آمده است:
"مجموعه‎ قوانین موجود در ایران، زنان را جنس دوم قلمداد كرده و بر آنان تبعیض روا می دارد، آن هم در جامعه ای که بیش از 60 درصد از پذیرفته‎شدگان دانشگاه‎ها را زنان تشكیل می‎دهند. در بسیاری از جوامع اعتقاد بر آن است كه قانون باید یک پله از فرهنگ بالاتر باشد تا بتواند فرهنگ جامعه را تعالی بخشد اما قوانین در ایران از فرهنگ و موقعیت زنان عقب‎تر است .... دولت ایران به میثاق‎های بین‎المللی حقوق بشر ملحق و متعهد به اجرای مقررات آنان شده است. مهم‎ترین ضابطه در حقوق بشر عدم تبعیض برمبنای جنس، قوم، مذهب و... است. بنابر مبانی فوق ما امضاءكنندگان این بیانه خواستار رفع تبعیض از زنان در كلیه‎ قوانین بوده و از قانونگذاران می‎خواهیم كه نسبت به بازنگری و اصلاح قوانین بر اساس تعهدات بین‎المللی دولت اقدام نمایند".

پیش از این برخی از اعضای این کمپین در جریان تجمع زنان در برابر دادگاه انقلاب تهران بازداشت شده بودند که پس از چندی آزاد شدند.

نظرهای خوانندگان

این عکس محبوبه عباس قلی زاده نیست.
----------------------------------
زمانه: درست است و عکس خانم محبوبه حسين زاده است

-- ماهمنیر رحیمی ، Apr 15, 2007 در ساعت 11:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)