تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

توقیف گذرنامه گزارشگر رادیو فردا درایران و اعتراض رییس رادیو آزادی

رادیو فردا از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا به پرناز ( نازی) عظیما، خبرنگار این رادیو که امکان خروج از کشور از وی سلب شده است اجازه دهد تا از ایران خارج شود.


نازی عظیما. رادیو فردا

بنا به گزارش رادیو فردا، جفری گدمین رییس رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی، پرناز عظیما که تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد، روز 25 ژانویه 2007 برابر با پنجم بهمن ماه 1385 برای ملاقات با یکی از بستگان بیمار خود به ایران رفته و به محض ورود به تهران گذرنامه وی توسط مقامات مرزی فرودگاه مهرآباد ضبط شده است.

رادیو فردا اضافه کرده که در جریان یکی از ملاقات هایی که خانم عظیما با مقام های رسمی داشته، از وی خواسته شده تا با سرویس های اطلاعاتی و امنیتی ایران همکاری کند که این درخواست از سوی وی رد شده است.

بنا به اعلام رادیو فردا، در بهار سال 2006 نیز وضعیت مشابهی به مدت چند هفته برای این خبرنگار در جریان سفر به ایران بوجود آمده بود. پرناز(نازی) عظیما، از سال 1998 به عنوان خبرنگار با دفتر مرکزی این رادیو واقع در پراگ همکاری کرده است. او مترجم چند کتاب نیز هست.


جفری گدمین، رییس رادیو اروپای آزاد از مقام های ایرانی خواسته که گذرنامه خانم عظیما را به او بازگردانند و اجازه دهند تا این روزنامه نگار بدون تاخیر از ایران خارج شود.

نظرهای خوانندگان

رادیو فردا، وابسته به سازمان‌های امنیتی ایالات متحده است. بنابراین بازداشت یک کارمند آن، امری واضح، و قابل پیش‌بینی بود. حال این که خود ایشان چرا متوجه موضوع نشده‌اند، از نظر من بسیار عجیب است.
این روزها ماجراجوی هم بسیار مد شده؛ شاید هم این هدف اصلی ایشان بوده. کسی چه می‌داند؟

-- علی ، Apr 14, 2007 در ساعت 07:51 PM

متاسفانه این خانم ملوان نیست که همه سر و صدا کنند . برخورد اینجوری با روزنامه نویسها از کارهای روزمره جمهوری اسلامی است . بارک الله به رادیو زمانه که حداقل اصول را فدا نکرد و این خبر را منتشر کرد .

-- مهری ق - ایران ، Apr 15, 2007 در ساعت 07:51 PM

نازي عظيما كه سال 2004 هم، همان موقع نیز در همین رادیو فردا کار می کرد، رفته بود ایران و خيلي از برخورد اقايان و ايران تعريف مي كرد! تازه الان هم كه خود ايشون رو بازداشت نكرده اند. گذرنامه ي همه را مي گيرند و بعد از مدتي مي دهند.
راست می گن که ماجراجویی شاید طلب معروف شدن به چنین روشهایی مد انگار مد شده.
مهري هم راست مي گويد: باريكلا به رئيس راديو كه براي ايشون اين همه مايه گذاشته

-- سامان کسمایی ، Apr 15, 2007 در ساعت 07:51 PM

هیچ خبرنگاری نباید دستگیر شود و یا جلوی سفر او گرفته شود. خبرنگاران باید در کار خودشان آزاد باشند

-- بدون نام ، Apr 16, 2007 در ساعت 07:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)