تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۵ فروردین


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۲۵ فروردین ۱۳۸۶
۱۴ آوریل ۲۰۰۷

سرخط اخبار از: خبرگزاری فرانسه

کربلا، عراق: صبح امروز،‌ شنبه، انفجار یک بمب جاسازی شده در یک خودرو، در مراکز خرید نزدیک حرم امام حسین در کربلا، به کشته شدن ۶۶ تن و مجروح شدن ۵۸ نفر انجامید. منابع بیمارستانی کربلا می‌گوینداکثر قربانیان این حادثه زنان و کودکان هستند.

خوست، افغانستان: یک بمب‌گذار انتحاری با حمله به یک مرکز فرماندهی پلیس در ولایت خوست، در شرق افغانستان، چندین نفر را از پای درآورد. آخرین گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ۸ مأمور پلیس و بیش از ۱۰ تن از غیرنظامیان است.

بغداد، عراق: یک بمب‌گذار انتحاری، با خودرو به یک مرکز بازرسی حمله کرد و بر اثر انفجار، ۱۰ تن را از پای درآورد و ۱۵ نفر را زخمی کرد.

مسکو، روسیه: پلیس مسکو امروز گری کاسپاروف، رهبر اپوزیسیون و قهرمان پیشین شطرنج جهان، را بازداشت کرد. کاسپاروف در صدد برگزاری راهپیمایی‌ای به سمت میدان پوشکین بود. بیش از ده تن از هواداران کاسپاروف نیز به همراه او بازداشت شدند.

لاگوس، نیجریه: بامداد امروز، شنبه، در حمله‌ی یک مرد مسلح به دو مرکز پلیس در شهر نفت‌خیز هارکورت، هفت مأمور پلیس کشته شدند. از سوی دیگر،‌ مردم نیجریه امروز برای برگزیدن فرمانداران و قانونگزاران کشور، در ۳۶ استان به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

امان، اردن: محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،‌ برای دیداری سه روزه از اردن راهی این کشور شد. اردن بتازگی خواستار به‌کارگیری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای شده است.

آنکارا، ترکیه: صدها هزار تن از مخالفان رجب طیب اردوغان،‌ نخست وزیر اسلامگرای ترکیه، از ساعتی پیش در اعتراض به سیاست‌های او، و همچنین در تایید لائیسیته دست به تظاهرات زده‌اند.

پیونگ‌یانگ، کره شمالی: امروز ضرب‌الاجل برچیده شدن رآکتور اصلی یانگ‌بیون در کره شمالی و پذیرفتن بازرسان سازمان ملل برای بازدید از این رآکتور به پایان رسید. مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گویند هنوز علایمی از تعطیلی رآکتور و دعوت به آن کشور دربافت نکرده‌اند.

اورشلیم، اسراییل: دفتر نخست وزیر اسراییل تایید کرد که فردا محمود عباس،‌ رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، و ایهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

الجزیره، الجزایر: سفارت آمریکا در الجزیره امروز، شنبه،‌ به شهروندان آمریکایی ساکن الجزیره هشدار داد شورشیان در صدد طراحی حمله‌ی تروریستی دیگری به مرکز شهر هستند. در بیانیه‌ی سفارت آمریکا آمده است: «بر اساس گزارش‌های تایید نشده، احتمال دارد آنها حمله‌ای را برای روز چهاردهم آوریل به مناطق مرکزی شهر، از جمله دفتر مرکزی پست، طراحی کرده باشند».

آکسارای، ترکیه: در تصادف یک اتوبوس مدرسه با یک کامیون در شهر آکسارای،‌ در مرکز ترکیه، ۳۲ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

لندن،‌ انگلستان: روزنامه‌ی سان در گزارش امروز خود خبر داده است پرنس ویلیام از نامزد خود، کیت میدلتون،‌ جدا شده است. انتظار می‌رفت شاهزاده ویلیام با کیت ازدواج کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)