تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رییس‌ کانون وکلا استعفا کرد

روزنامه اعتماد چاپ تهران، از استعفای بهمن کشاورز، رییس کانون وکلای ایران خبر داد.

روزنامه اعتماد می‌نویسد بهمن کشاورز طی یک سخنرانی برای همکاران خود علت استعفای خویش و عدم تصمیم‌اش برای کاندیداتوری در انتخابات دوره بعد هیات مدیره کانون را "رعایت مصالح کانون وکلا و ملاحظات شخصی" اعلام کرد.


بهمن کشاورز. اعتماد

به نوشته این روزنامه زمزمه‌های کناره گیری این وکیل دادگستری از جشن استقلال کانون وکلای مرکز در تالار بزرگ وزارت کشور آغاز شد و در پی آن کشاورز هدف برخی از انتقادات قرار گرفت. چراکه در این جشن بهمن کشاورز از علی اکبر داور وزیر دادگستری دوره رضا شاه یاد می‌کند که بنیانگذار دادگستری نوین ایران در ایجاد عدلیه به سبک امروزی و فراهم آوردن مقدمات تشکیل و استقلال وکلا است.

اعتماد می‌افزاید در این نشست بهمن کشاورز از همگان به ویژه افراد و سازمان های مرتبط با قضا و دادرسی و سازمان دهندگان امور حقوقی کشور خواست کاری کنند تا همانند بزرگانی چون مرحوم دکتر مصدق نام نیک از خود به یادگار گذارند.

در بخشی از استعفا نامه رییس کانون وکلا که در روزنامه اعتماد به چاپ رسیده است آمده است:

"در اولین سال تصدی هیات مدیره دوره بیست و چهارم، درگیری و چالش هایی که به آنها کشیده شدیم، ما را از پرداختن به اموری که آنها را مهم می دانستیم و می دانیم-نظیر توسعه آموزش و ساماندهی آیین نامه های گوناگون و احداث ساختمان جدید کانون- باز داشت و به پرداختن به امور اهم وادار کرد. امید است در سال 1386 مجال پرداختن به امور مهم را نیز پیدا کنیم و هر روز ماجرایی بر سر راهمان قرار نگیرد ... کماکان عقیده دارم کانون وکلا باید از سیاست دور بماند در عین حال معتقدم کانون باید در رویدادهای حقوقی و اجتماعی بدون موضع گیری سیاسی حضور فعال داشته باشد و به ویژه در آنچه به وکالت و کانون وکلا و استقلال آن مربوط می شود از موضع قدرت و بی باکانه عمل و اظهارنظر کند ... کماکان ایستاده مردن را به راکع و ساجد ادامه حیات دادن، چه در حیات جسمانی و فیزیکی و چه از لحاظ معنوی و حرفه یی ترجیح می دهم و رکوع و سجود را فقط در پیشگاه قادر متعال جایز می دانم ... همچنین کماکان بر این عقیده ام که سخن بی منطق و غیرقانونی را از هیچ گوینده یی نباید پذیرفت و آنچه را گفتنش لازم و واجب است در هر موضع و موقعی باید گفت ... کماکان تاخیر بیان از وقت حاجت را جایز و حضور در مقام و موقعیت خاص را بهانه و عذری برای ترس و عافیت جویی نمی دانم. به علاوه کماکان بر این عقیده‌ام که اکثریت بزرگی از آنان که ما را برگزیده‌اند نان را با نام می خواهند و در پی باز نگاه داشتن دکانی به هر قیمت و با هر ذلت نیستند".

برپایه گزارش اعتماد به دنبال استعفای کشاورز، گودرز افتخار جهرمی به ریاست کانون وکلای ایران برگزیده شده است.

نظرهای خوانندگان

كاش ايشون كه اينقدر معتقد هستند
از تخصصشون در راه آزادي ديپلماتهاي مظلوم ايراني تو چنگ اون زبون نفهم استفاده كنن
چرا اين راديو زمانه فقط براي زندانيهاي دست حكومت اعتراض ميكنه اونايي كه جاي زندان سويت و.. دارن.....بيچاره ديپلماتهايي كه ما هيچ بفكرشون نيستيم...

-- م. ، Apr 12, 2007 در ساعت 04:41 PM

کاش کارها کارشناسی شده پیش برود

-- محمد جعفر نعناکار ، Apr 16, 2007 در ساعت 04:41 PM

برای کودکان فلسطینی کاری کنید.

-- بدون نام ، Jun 27, 2007 در ساعت 04:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)