تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۲ فروردین


سرخط آخرین خبرها در نیمروز چهارشنبه
۲۲ فروردین ۱۳۸۶
۱۱ آوریل ۲۰۰۷

سرخط اخبار از: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: تلویزیون دولتی ایران تصاویری از جراحات دیپلمات تازه آزادشده را، که اظهار می‌کند به دست نیروهای آمریکایی شکنجه شده، پخش کرد.

بغداد،‌ عراق: در نبردی که امروز بین نیروهای عراقی و آمریکایی با شورشیان درگرفت، بیست تن از نیروهای شبه‌نظامی کشته و ۹ مظنون دستگیر شدند.

ژنو، سوییس: امروز یکی از کمیته‌های صلیب سرخ جهانی گزارش خود را در باره‌ی وضعیت عراق منتشر کرد. رنج و آلام مردم معمولی از خشونت‌ها و نیز از کمبودها موضوع اصلی این گزارش است.

کی‌یف، اوکراین: در آستانه‌ی دومین هفته‌ی بحران سیاسی، تظاهر کنندگان موافق و مخالف رییس جمهور و نخست وزیر در میدان مرکزی شهر تجمع می‌کنند.

دیلی، تیمور شرقی: انتخابات ریاست جمهوری تیمور شرقی، که نقطه‌عطفی در تاریخ این کشور محسوب می‌شود، به دور دوم کشیده شد. آخرین خبرها حاکی از راه‌یابی خوزه راموس - هورتا (برنده‌ی جایزه‌ی نوبل) و فرانسیسکو گوترس (از حزب حاکم) به دور دوم است.

سئول، کره جنوبی: مقامات کره شمالی می‌گویند برنامه‌ی برچیدن رآکتور هسته‌ای خود را یک روز پس از آزاد شدن پول‌های مسدودشده در بانک ماکائو آغاز خواهند کرد. این خبر را یکی از مقامات ارشد آمریکایی که از سفر کره شمالی بازمی‌گردد اظهار داشت.

کازابلانکا، مراکش: پس از وقوع سه بمب‌گذاری انتحاری، مراکش با افزایش فشار نیروهای مسلح اسلامگرا روبه‌رو شده است.

توکیو، ژاپن: قرار است امروز ون جیابو، نخست وزیر چین، به ژاپن سفر کند. این نخستین سفر یک مقام بلندپایه‌ی چینی به ژاپن ظرف هفت سال گذشته است. روابط این دو قدرت بزرگ اقتصادی آسیا،‌ هفت سال پیش، بر سر مشاجره در باره‌ی تاریخ مشترک‌شان به سردی گرایید.

پاریس، فرانسه: در ادامه‌ی مبارزه‌ی انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه،‌ امروز نیکولا سارکوزی، کاندیدای دست‌راستی پیشتاز، در مراسمی که برای اعطای شهروندی، در یکی از محلات حومه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد تا پیامش را در باره‌ی مهاجرت و کسب هویت ملی به کرسی بنشاند.

پاریس، فرانسه: خبر کمک هشت‌ونیم میلیون یورویی فرانسه به سازمان فضایی اروپا (EADS) در سال گذشته، باعث خشم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شده است.

قاهره،‌ مصر: مقامات بهداشتی مصر مرگ یک دختر نوجوان را بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای مرغی تایید کردند.

تورین، ایتالیا: به یادبود پریمو لوی، بازمانده‌ای از آشویتس که خاطرات، داستان‌ها و اشعار قدرت‌مندی خلق کرد، این هفته مراسم باشکوهی در شهر شمالی تورین برگزار می‌شود.

بیروت، لبنان: دادگاه شش متهم به طراحی بمب‌گذاری در ژوئیه‌ی سال گذشته، امروز در بیروت گشایش یافت.

ولینگتون، زلاندنو: پیرترین شهروند نیوزلندی، شب گذشته در ۱۱۳ سالگی درگذشت. خانم فلورنس فینچ که اصلا زاده‌ی انگلستان بود، سال‌هایی از سه قرن را دید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)