تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۱ فروردین


سرخط آخرین خبرها در نیمروز سه‌شنبه
۲۱ فروردین ۱۳۸۶
۱۰ آوریل ۲۰۰۷

سرخط اخبار از: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: ایران می‌گوید غنی‌سازی را به مرحله‌ی صنعتی رسانده و قصد دارد پنجاه‌هزار سانتریفیوژ دیگر را نیز راه‌اندازی کند.

تهران، ایران: منوچهر متکی، وزیر امور خارجه‌ی ایران، ضمن آن‌که از قدرت‌های جهانی خواست «واقعیت جدید» غنی‌سازی صنعتی اورانیوم را بپذیرند گفت ایران زیر بار تعلیق برنامه‌ی هسته‌ای‌اش نخواهد رفت.

بغداد، عراق: امروز، سه‌شنبه، یک زن در حالی که مواد منفجره به خود بسته بود، در حمله‌ای انتحاری، به مرکز پلیسی در استان دیاله حمله کرد و در اثر انفجار پانزده تن را کشت.

توکیو، ژاپن: نوری المالکی، نخست وزیر عراق که سرگرم دیداری از ژاپن است،‌ ضرب‌الاجل مجلس نمایندگان آمریکا برای تعیین تاریخ خروج ارتش آمریکا از عراق را رد کرد و گفت: مسأله‌ی خروج از عراق باید بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری شود.

موگادیشو، سومالی: بر اساس گفته‌ی رؤسای قبیله‌ی هاویه، آمار کشته‌شدگان درگیری‌های سنگین سه روز گذشته در موگادیشو، به ۱۰۸۶ نفر رسیده است. این درگیری‌ها بین نیروهای نظامی اتیوپی و اسلام‌گرایان سومالیایی رخ داده بود.

دیلی، تیمور شرقی: به گفته‌ی مقامات محلی، تاکنون بیست درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری که روز گذشته انجام شد، شمارش شده و تا اینجا، خوزه راموس ـ هورتا،‌برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، از دیگر نامزدها پیش افتاده است.

کی‌یف، اوکراین: دفتر ریاست جمهوری می‌گوید ساعاتی پیش ویکتور یوشچنکو، رییس جمهوری اوکراین، و ویکتور یانوکوویچ،‌ نخست وزیر، با یکدیگر دیدار داشته‌اند و در باره‌ی بحران سیاسی شدیدی که کشور را فرا گرفته است گفت‌وگو کردند. این بحران در پی تصمیم رییس جمهور مبنی بر انحلال پارلمان آغاز شد و رهبری منتقدان با نخست وزیر است.

لندن، انگلستان: بهای نفت امروز اندکی افزایش یاف. نفت دریای برنت،‌ برای تحویل در ماه مه، امروز با ۳۲ سنت افزایش، به ۶۶.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.
در بازار نیویورک نیز بهای نفت سبک، برای تحویل در ماه مه، با ۲۰ سنت افزایش به ۶۱.۷۱ دلار رسید.

ژنو، سوییس: ایالات متحده قصد دارد امروز شکایتی را مبنی بر نقض فراگیر کپی‌رایت در چین تسلیم سازمان تجارت جهانی کند.

بلگراد: دادگاه جنایات جنگی صربستان امروز حکم خود را در باره‌ی پنج تن از اعضای گروه شبه‌نظامی «اسکورپیون»، که در جنایات ۱۹۹۵ سربرنیتسا نقش داشته‌اند اعلام خواهد کرد.

ویرجینیا، ایالات متحده: جرج بوش،‌ رییس جمهور آمریکا، در مراحل پایانی زورآزمایی با کنگره بر سر لایحه‌ی بودجه‌ی جنگ، ساعاتی دیگر نشستی مطبوعاتی در ویرجینا برçار خواهد کرد.

خارطوم، سودان: انتظار می‌رود امروز تابو امبکی، رییس جمهوری آفریقای جنوبی، برای دیدار و گفت‌وگو با رییس جمهور عمر البشیر، به سودان سفر کند. تقویت نیروهای حافظ صلح در دارفور جنگ‌زده، مهم‌ترین مسأله‌ای‌ست که آقای امبکی قصد دارد بر آن پافشاری کند تا سودان را به پذیرش آن قانع سازد.

سئول، کره جنوبی: نخست وزیر چین،‌ ون جیابو، برای دیدار و گفت‌وگو با رهبران کره جنوبی، که انتظار می‌رود بیش از همه بر مسأله‌ی خروج از بن‌بست برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی متمرکز باشد، ساعاتی پیش وارد سئول شد. تقویت روابط اقتصادی و سیاسی از دیگر اهداف این سفر ذکر شده است.

مانیل، فیلیپین: همسر گلوریا آرویو،‌ رییس جمهوری فیلیپین، امروز تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت. آقای آرویو که ثروتمندی شصت ساله است،‌ از چاقی مفرط رنج می‌برد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)