تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

روسیه: سفر آقای ذوالقدر هماهنگ شده بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سفر معاون اول وزارت کشور ایران به روسیه نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد نبوده است.

خبرگزاری "ریانووستی" روسیه به نقل از "میخائیل کامینین" سخنگوی وزیر امور خارجه این کشور گزارش داد که این وزارتخانه از قبل به کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره دیدار سردار باقر ذوالقدر از روسیه اطلاع داده است.

براساس قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل درباره پرونده هسته‌ای ایران، سفر ۱۵ نفر از مقام‌های ایرانی در چهارچوب تحریم‌های اعمال شده برای توقف غنی‌سازی، محدود شده است. نام آقای ذوالقدر در این فهرست قرار دارد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، سردار ذوالقدر معاون اول وزارت کشور به همراه هیأت وزیران ایران برای انجام یک دیدار کاری از چهارم تا هشتم آوریل در مسکو بوده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز دوشنبه به نقل از سایت اینترنتی صدا و سیمای ایران اطلاع داده بود که آقای ذوالقدر بدون مانع از روسیه دیدن کرد.

معاون امنیتی وزارت کشور در گفت و گویی با صدا و سیما سفر خود به روسیه را دلیلی قاطع بر بی اثر بودن مفاد قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران خوانده بود.

نظرهای خوانندگان

خدا حفظ کنه روس ها را که حلال مشکلات ما ایرانی ها هستند . بقول خودم : ما تا وقتی ( پوتین) را داریم پابرهنه نمی مونیم!

-- محمد ازآلمان ، Apr 10, 2007 در ساعت 01:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)