تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر دفاع بریتانیا مصاحبه ملوانان را ممنوع کرد

وزیر دفاع بریتانیا نیروهای ارتش این کشور را از فروش خاطرات زمان حضورشان در ایران منع کرد.

برخی از ۱۵ ملوانی که از تهران به لندن بازگشته‌اند، با دریافت مبالغ زیادی خاطرات خود را از زمانی که توسط نیروهای ایران در خلیج فارس دستگیر شدند، فروخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه "فی ترنی" تنها ملوان زن در میان ملوانان دستگیر شده، برای مصاحبه با مجله "سان" و شبکه "آی.تی.وی" ۱۰۰هزار پوند دریافت کرده است. بخشی از این مصاحبه قرار است امشب (دوشنبه) روی آنتن‌ برود.

دز براون، وزیر دفاع بریتانیا امروز اعلام کرد «تا زمان تصمیم‌گیری‌های بعدی در این باره، هیچ کدام از نیروهای ارتش بریتانیا اجازه ندارند در ازای دریافت پول با رسانه‌ها گفت‌وگو کنند و تجربه‌های خودشان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.»

"فی ترنی" ملوان ۲۶ ساله، زمان دستگیری در ایران نامه‌ای نوشته و گفته بود که هنگام دستگیری در آب‌های عراق بوده‌اند. او در این نامه بریتانیا را به خاطر فرستادن نیروهای ارتش این کشور به منطقه شماتت کرده بود.
اما خانم ترنی پس از بازگشت به لندن در مصاحبه خود گفته است که اگر این نامه را نمی‌نوشت در معرض خطر جانی و تجاوز قرار داشت.

شبکه عربی العالم ایران امروز تصاویر جدیدی از زمان دستگیری ملوانان بریتانیایی منتشر کرد که نشان می‌‌داد آنان روی فرش نشسته‌اند، تلویزیون تماشا می‌کنند یا در حال بازی و ورزش هستند.

نظرهای خوانندگان

فی ترنی ملوان ۲۶ ساله زمان دستگیری در ایران ... در آب‌های ««ایران»» بوده‌اند. (نه عراق)

-- خواننده ، Apr 10, 2007 در ساعت 01:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)