تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"کارشناسان روسیه عازم بوشهر شدند"

هیئت روسی برای آشنایی با نحوه احداث نیروگاه اتمی بوشهر امروز از تهران به جنوب ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از سخنگوی شرکت اتم‌استروی‌اکسپورت که مجری روسی نیروگاه بوشهر است، خبر داد: «گروه کارشناسان روسی که روز یک‌شنبه گذشته به ایران سفر کرده بودند، امروز برای بررسی نحوه اجرای قرارداد احداث نیروگاه به بوشهر می‌روند.»

به گزارش این خبرگزاری، هیئت روسی و شرکای ایرانی درباره مهلت تحویل تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر مذاکره خواهند کرد.

شرکت اتم استروی اکسپورت، چندی قبل اعلام کرده بود که تأخیر در پرداخت مبلغ قرارداد از سوی ایران، موجب تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر شده است. اما سازمان انرژی اتمی ایران نیز چند روز بعد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام مطالبات شرکت روسی را پرداخت کرده است.

رضا آقازاده رییس سازمان انرژی اتمی ایران، چهاردهم فروردین‌ ماه گذشته، هنگام بازدید و راه‌اندازی بخش‌هایی از نیروگاه بوشهر گفت «ممكن است یك تاخیر یك یا دو ماهه مطرح باشد اما اگر پروژه بوشهر مهم نبود، روسيه نباید بيش از سه هزار نفر از كاركنان خود را در اين نيروگاه به كار می‌گرفت.»

دولت ایران بیستم فروردین (امروز) را روز ملی فناوری هسته‌ای اعلام کرده است. رییس جمهوری ایران که برای اعلام "خبر خوش هسته‌ای" به نطنز سفر کرده است، امروز گفت: «ایران در زمره کشورهای تولیدکننده صنعتی سوخت هسته‌ای قرار گرفته است.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)