تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: به تولید صنعتی سوخت هسته‌ای رسیده‌ایم

محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد که ایران در زمره کشورهای تولیدکننده صنعتی سوخت هسته‌ای قرار گرفته است.

رییس‌جمهور ایران که امروز برای برگزاری جشن ملی و اعلام "خبرخوش" هسته‌ای به نطنز سفر کرده بود، تأکید کرد که ایران توانسته است در توسعه فناوری سوخت هسته‌ای به مرحله تولید صنعتی برسد.

به گفته آقای احمدی‌نژاد، طبق برنامه‌ریزی ها، ایران مصمم است در زمان‌بندی معین ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید کند که در بخش صنعتی، کشاورزی و پزشکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
او با تأکید بر این‌که سوخت فسیلی دنیا بزودی تمام می‌شود، هدف از تولید سوخت هسته‌ای را استفاده صلح‌آمیز اعلام کرد.

رییس جمهور ایران در تأسیسات هسته‌ای نطنز و هنگام برگزاری جشنی که به مناسبت "این خبر خوش" برگزار شده بود، توضیح داد که فروردین ماه سال گذشته ایران توانست به فناوری سوخت هسته‌ای دست پیدا کند و در یک سال گذشته تلاش کرد تا این فناوری تولید سوخت هسته‌ای را به مرحله تولید صنعتی برساند.

آقای احمدی‌نژاد بدون نام بردن از کشوری خاص، گفت: «از دولت‌هایی که تا کنون نخواسته‌اند واقعیتهای امروز و حقوق ملت ما را پبذیرند می خواهم دست از زورگویی و دشمنی بردارند چون ملت ایران با آگاهی پشت سر رهبر خود ایستاده‌اند و از حقوق خود دفاع می‌کنند و مسیر تعالی ایران یک مسیر بی بازگشت است.»

رییس‌جمهور ایران همچنین اضافه کرد: «آنها با زورگویی اعتبار شورای امنیت را مخدوش کرده‌اند و صلح جهانی را به خطر انداخته‌اند.توصیه ما این است که حقوق ملت را به رسمیت بشناسند و دست از لجاجت بردارند که سودی برای آنان خواهد داشت.»

آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی خود گفت «برخی دولت‌های زورگو با استفاده ابزاری از شورای امنیت تلاش کردند جلوی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را سد کنند.»

رییس‌جمهور ایران پیش از این نیز اعلام کرده بود که در بهمن ماه ۱۳۸۵ خبر خوش هسته‌ای را اعلام خواهد کرد که اعلام آن به تأخیر افتاد.

دولت ایران امروز را روز ملی فناوری هسته‌ای اعلام کرده است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران امروز پیام کوتاهی را با مضمون "تبریک به مردم ایران به خاطر روز ملی فناوری هسته‌ای" به تلفن‌های همراه شهروندان ارسال کرد. شرکت راه‌آهن شهری تهران (مترو) و شرکت اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرده‌اند که در این روز مسافران را به صورت رایگان جابه‌جا می‌کنند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در گزارش‌هایی، تصاویری از به صدا درآمدن زنگ انرژی هسته‌ای را در مدرسه‌های ایران نمایش داد.

پانزده عضو شورای امنیت به اتفاق آرا، چهارم فروردین ماه ۱۳۸۵ (۲۴ مارس) به قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران رای مثبت دادند. قطعنامه ۱۷۴۷ تحریم های قطعنامه قبلی شورای امنیت را گسترش داد.
بر اساس این قطعنامه به ایران ۶۰ روز فرصت داده شد تا غنی سازی اورانیوم را متوقف کند که ۱۶روز آن گذشته است.

-------------------------------------
در همین‌باره:
لاریجانی: به سانتریفوژهای نطنز گاز تزریق شد

نظرهای خوانندگان

پدرجان،
1- پس از اتمام "شو" تلويزيونی "ملوانان در تهران"، "شو" تلويزيونی "انرژی هسته‌ای" پی گرفته می‌شود!
2- به نظر می‌رسد که جناب احمدی‌نژاد، "رياست جمهوری" را با "شومنی" تلويزيون اشتباه گرفته اند!
3- درراين رابطه آيا سه هزار دستگاه سانتريفيوژ را نصب و راه‌اندازی نموده‌اند؟
4- در صورتيکه پاسخ مثبت است، چرا آژانس بين المللی بی خبر است وچرا آقايان پيشتر تکذيب نمودند؟
5- در صورتيکه پاسخ منفی است، چگونه توليد در مقياس صنعتی انجام می‌پذيرد؟

-- زوربای یونانی ، Apr 10, 2007 در ساعت 02:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)