تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیدار آیت‌الله طاهری با آیت‌الله سیستانی

آیت‌الله طاهری اصفهانی، امام جمعه پیشین اصفهان و عضو سابق خبرگان رهبری، با آیت‌الله سیستانی در عراق ملاقات کرد.


محمد طاهری اصفهانی، فرزند آیت‌الله طاهری در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ضمن اعلام این خبر گفت که این دیدار به دعوت آیت‌الله سیستانی صورت گرفت.

محمد طاهری که خود در این دیدار حضور داشته می‌گوید: "در این جلسه در ابتدا آیت‌الله طاهری برای موفقیت هر چه بیشتر آیت‌الله سیستانی و مردم عراق دعا کرد و اظهار داشت که آیت‌الله سیستانی برای مردم عراق و جهان تشییع یک برکت است و مردم ایران و مسئولان ایرانی از بابت حضور آیت‌الله سیستانی در عراق خوشحال هستند و به برکت آیت‌الله سیستانی وضعیت عراق مناسب شده است.
آیت‌الله طاهری در ادامه گفت: شما نقش بسیار مناسبی در عراق داشته‌اید و توانسته‌اید اتفاقات رخ داده در عراق را تحت نظارت خود قرار دهید و اگر نظارت و تدبیر شما نبود ممکن بود که اتفاقات دیگری در عراق رخ دهد".

به گفته‌ محمد طاهری، آیت‌الله سیستانی نیز اظهار داشت: "تصمیماتی که بنده در عراق گرفته‌ام تصمیمات شخصی نبوده است؛ بلکه با تفضل الهی این تصمیمات الهی گرفته شده و ما شرایط را تشخیص دادیم و به موقع با کمک خداوند و مردم عراق تصمیمات مناسب اتخاذ شده است ... من سعی می‌کنم که در هنگام تصمیم‌گیری به نظرات گروه‌ها و افراد مختلف در عراق توجه کنم و بعد از آن تصمیم‌گیری کنم و نظرات مکتوب گروه‌های مختلف را در اختیار می‌گیرم. به برخی اجازه‌ ملاقات می‌دهم و به برخی اجازه‌ ملاقات نمی‌دهم، ولی تمام سعی‌ام این است که بر اساس نظرات گروه‌های مختلف عراقی و حتی اشغالگران نسبت به وضعیت عراق تصمیم‌گیری کنم و بر اساس یک اطلاع از شرایط اقلیمی و مسائل قومی اظهارنظری بکنم و بدون اطلاع کافی در مورد مسائلی که اتفاق می‌افتد اظهارنظر نمی‌کنم.".

به گفته محمد طاهری آیت‌الله سیستانی در ادامه به قضیه‌ سامرا اشاره کرده و گفت: "در قضیه‌ سامرا ما شاهد دست‌های مرموزی بودیم و در این قضیه نیز ما سعی کردیم که وضعیت را کنترل کنیم و نیروهای شیعه را کنترل کردیم چرا که اگر این کنترل نبود ممکن بود یک اقدام انتقام‌جویانه‌ای انجام شود. عده‌ای از دشمنان با انجام دادن این انفجارات درصدد بودند که وضعیت عراق را متشنج کنند و مسائل قومی و مذهبی را تشدید کنند و انتقام‌جویی را در عراق تشدید کنند ولی ما سعی کردیم که گروه‌های شیعه را کنترل کنیم. هدایت‌های لازم صورت بگیرد تا دشمنان نتوانند از فضای به وجود آمده در عراق سوء استفاده کنند".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)