تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۹ فروردین


سرخط آخرین خبرها در نیمروز یک‌شنبه
۱۹ فروردین ۱۳۸۶
۸ آوریل ۲۰۰۷

سرخط اخبار از: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: محمد‌علی حسینی، سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران، گفت: تمامی پروازهایی که قصد گذر از آسمان ایران را دارند باید از پیش درخواست مجوز کنند. ایران امروز، یک‌شنبه، به هواپیمای حامل نخست‌وزیر عراق اجازه‌ی عبور از آسمان ایران را نداد.

تهران، ایران: امروز سه ایرانی به جرم ربودن و سپس تجاوز به یک زن به دار آویخته شدند. به این ترتیب، آمار اعدام در ایران در سال جاری به ۴۲ تن رسید. سال ۲۰۰۶ مجموعا ۱۵۴ نفر در ایران اعدام شدند.

واشنگتن، آمریکا: آمریکا دخالت خود را در بازداشت یک دپپلمات ایرانی تکذیب کرد. این دیپلمات آزادشده گفته است بازداشت‌کنندگانش، که مأموران سیا نیز در میان آنها بودند، او را شکنجه کرده‌اند.

واتیکان: امروز میلیون‌ها مسیحی، در سراسر جهان، مراسم عید پاک را با آیین‌های کلیسایی مخصوص به جای آوردند. پاپ بندیکت شانزدهم، تا ساعاتی دیگر (۱۰ به وقت گرینویچ) مراسم عشای ربانی را برگزار و سخنرانی سنتی خود را ایراد خواهد کرد.
در همان ساعت، روان ویلیامز، اسقف اعظم کانتربری، نیز مراسم عید پاک را به جای خواهد آورد.

اورشلیم، اسراییل: هزاران مسیحی مراسم عید پاک را به‌صورت دسته جمعی و با به‌جا آوردن مراسم کلیسایی برگزار کردند.

بغداد، عراق: اقلیت رو به کاهش مسیحیان عراقی مراسم عید پاک را، بیمناک از ناامنی موجود و فعالیت بنیادگرایان اسلامی، برگزار کردند.
سرنوشت دو آلمانی ربوده‌شده نیز همچنان ناروشن است. ربایندگان اخیرا ضرب‌الاجل تازه‌ای به آلمانی‌ها داده بودند.

لویو، اوکراین: در غرب اوکراین، که مرکز تجمع ناسیونالیست‌های کشور محسوب می‌شود، نمازگزاران عید پاک، این مراسم مذهبی را به نمایشی برای حمایت از رییس‌جمهوری، ویکتور یوشچنکو،‌ تبدیل کردند.

بغداد، عراق: در حمله‌ی موشکی به ساختمانی در شهرک محمودیه، در جنوب بغداد، ۲۰ تن کشته و دهها نفر مجروح شدند.

بغداد، عراق: ارتش آمریکا کشته شدن چهار سربازش بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای را تایید کرد.

بغداد، عراق: نیروهای آمریکایی یکی از فرماندهان ارشد القاعده را صبح امروز، یک‌شنبه، دستگیر کردند. در اطلاعیه‌ی ارتش آمریکا اظهار شده است این فرد مسئول رشته حملات بمب‌گذاری‌های خودرویی‌ست.

اورشلیم، اسراییل: رهبران اسراییل و فلسطین یک گام دیگر به پایان دادن بحران چندماهه‌ای که در پی به گروگان گرفتن یک سرباز اسراییلی از سوی جنگجویان غیرنظامی غزه به وجود آمد نزدیک شدند. فلسطینی‌ها فهرستی از زندانیان خود را که در بازداشت اسراییل هستند، ‌برای معاوضه به مقامات اسراییل دادند.

توکیو، ژاپن: نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، به علت اجازه ندادن ایران به عبور هواپیمای حامل او از آسمان ایران، با تأخیر وارد توکیو شد و سفر چهار روزه‌ی خود را به این کشور آغاز کرد.

زامبوآنگا، فیلیپین: یک مرد مسلح فیلیپینی، که گفته می‌شود به جنون دچار شده بود، صبح امروز در یک مرکز نظامی، اقدام به تیراندازی کرد و هفت سرباز را کشت. این مرد مسلح، که احتمالا از سربازان یا از نیروهای نظامی داوطلب بود، خود نیز کشته شد.

پاریس، فرانسه: دو هفته مانده به دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری رسما از فردا، دوشنبه، آغاز خواهد شد. نظرسنجی‌ها نشان از احتمال راه‌یابی نیکولاس سارکوزی و سگولن رویال به دور دوم دارند. انتخابات در ۲۲ آوریل برگزار خواهد شد.

خارطوم، سودان: در انفجار یک کامیون حامل مهمات در نزدیکی یک مرکز نظامی، هفت تن از جمله چند کودک زخمی شدند.

منامه، بحرین: وزیر امور خارجه‌ی مصر، احمد ابوالغیث، برای شرکت در کنفرانسی اقتصادی به بحرین سفر کرد.

سئول، کره جنوبی: هیأت بلندپایه‌ی آمریکایی که برای تحویل بقایای سربازان آن کشور که در جنگ کره کشته شدند عازم کره شمالی‌ست می‌گوید یکی از موانع بزرگ موجود بر سر راه مذاکرات خلع سلاح برطرف شده است.

در شهر چه خبر؟

سخنگوی اتحاديه‌ی ناشران اعلام كرد اين نهاد امروز، يک‌شنبه، یا فردا دوشنبه تصميم نهايی خود را مبنی بر شركت در نمايشگاه كتاب اعلام خواهد كرد.
محسن پرويز، رییس نمایشگاه بین‌المللس کتاب تهران، در ديدار با خبرنگاران گفته بود احتمال برگزاری نمايشگاه يكپارچه منتفی نيست و ارشاد نيز از چنين اتفاقی استقبال خواهد كرد اما به دليل لزوم وجود پايگاه گمركی در يک نمايشگاه بين‌المللی، اين امر بسيار بعيد است. احتمال می‌رود اين سخن دو پهلوی ريیس برگزاری نمايشگاه، يا سخنان تكذيب‌شده‌ی جلال ذكايی باعث ابهام در واقعيت امر شده باشد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)