تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اسکای‌نیوز: "نظامیان بریتانیایی کار اطلاعاتی می‌کردند"

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که نظامیان بریتانیایی که به دست سپاه پاسداران بازداشت شدند، به جمع‌آوری اطلاعات درباره ایران مشغول بودند.


شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که این تلویزیون درست پنج روز پیش از دستگیری نظامیان بریتانیایی، از گشت دریایی آنها در نزدیکی همان محلی که دستگیر شدند گزارش تهیه کرده بود.

این شبکه بریتانیایی می‌گوید به خاطر امنیت نظامیان بازداشت‌شده، از پخش این فیلم در طول دوران بازداشت آنها خودداری کرد.


کاپیتان کریس ایر

اسکای‌نیوز می‌افزاید کاپیتان کریس ایر که فرمانده این نظامیان بریتانیایی است و کمی بعد به دست نیروهای ایرانی بازداشت شد به این شبکه گفته بود که ماموریت گروه وی به طور عمده مقابله با قاچاق اسلحه و تروریسم است اما در عین حال به جمع‌آوری اطلاعات از تحرکات ایرانی‌ها نیزمشغول است.

در این فیلم کاپیتان کریس ایر به جاناتان ساموئلز گزارشگر اسکای نیوز می‌گوید: "علی‌الاصول ما با جاشوها (کارگران کشتی) صحبت می‌کنیم، و اگر دارای مشکل باشند، وارسی می‌کنیم؛ به جاشوها می‌گوییم که ما به این خاطر اینجا هستیم تا از آنها محافظت کنیم، تا برای ماهیگیری آنها امنیت برقرار سازیم و جلوی هرگونه عمل تروریستی و راهزنی در منطقه را بگیریم".

کریس ایر می‌افزاید: "در وهله دوم، (کار ما) جمع‌آوری اطلاعات است. از آنجایی که جاشوها چندین روز (در آب) هستند، اگر اطلاعاتی داشته باشند، می‌توانند در اختیار ما بگذارند".

کاپیتان کریس ایر در ادامه می‌گوید: "از دزدی ایرانی‌ها گرفته تا هر تحرک دیگرشان".

ایر همچنین در این فیلم می‌گوید که سربازان ایرانی بارها به قایق‌های ماهیگیری دستبرد زده‌اند.

گفتگوی جاناتان ساموئلز با کاپیتان ایر را ببینید

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)