تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دهکده‌ای در خراسان ۱۰۰ متر حرکت کرد

فرماندار شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی اعلام كرد: "بر اثر بارندگی‌های اخیر روستای قره‌چای در این شهرستان جابه‌جا شد".

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمد علی فاطمی‌نسب در این باره گفت: "‌زمین لغزشی در ضلع غربی و شرقی به طول تقریبی یكصد متر در روستای قره‌چای از توابع بخش مانه به وقوع پیوست كه این پدیده بر اثر بارندگی زیاد بارها رخ داده است."


خراسان شمالی. سازمان نقشه برداری کشور

فرماندار مانه و سملقان افزود: "با توجه به بررسی مقدماتی كه انجام شده علت وقوع این حادثه شیب و پهنه تند و قرار گرفتن بر روی سازند شیمی و ماسه سنگی و صابونی شدن سطح لایه‌ها بر اثر بارندگی زیاد بوده است".

فاطمی‌نسب اظهار داشت:‌ "بلافاصله پس از وقوع حادثه، اكیپی متشكل از ستاد حوادث استان خراسان شمالی، فرمانداری، بنیاد مسكن و جمعیت هلال‌احمر به محل عزیمت كرده و پس از بازدید جهت اسكان موقت تعدادی چادر و امكانات اولیه در اختیار مردم روستا قرار گرفت".

فرماندار این شهرستان یادآور شد: "این روستا بر اثر زلزله سال 1375 نیز جابه‌جا شده بود كه در آن هنگام كارشناسان زمین‌شناسی به منطقه عزیمت كرده و به لحاظ مساعد نبودن شرایط زمین مانع احداث ساختمان شدند، ولی متاسفانه با اصرار مردم اقدام موثری صورت نگرفت".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)