تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۸ فروردین


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۱۸ فروردین ۱۳۸۶

۷ آوریل ۲۰۰۷

سرخط اخبار از: خبرگزاری فرانسه

تهران: سرنوشت مأمور پیشین اف‌بی‌آی که در ایران ناپدید شد همچنان در ابهام است.

تهران: فرانسه می‌گوید یکی از اتباع آن کشور که به ایران سفر کرده بود همچنان اجازه‌ی خروج از ایران را ندارد. پاسپورت این محقق فرانسوی، که همسری ایرانی دارد، از سوی مآموران امنیتی ضبط شده است.

کولومبو: بر اثر انفجار بمب، شش تن از مسافران یک اتوبوس در سری‌لانکا کشته و بیست‌وشش تن دیگر زخمی شدند. مظنونان این بمب‌گذاری بر سر راه اتوبوس ببرهای تامیل هستند.

نایروبی: دزدان دریایی یک کشتی باری در اختیار سازمان ملل و یک کشتی کوچک هندی را در آب‌های سومالی ربودند.

کی‌یف: تظاهرات در اوکراین همچنان علیه تصمیم رییس جمهور ویکتور یوشچنکو مبنی بر انحلال پارلمان ادامه دارد. کنفرانس مطبوعاتی یوشچنکو امروز بعدازظهر برگزار می‌شود.

واشنگتن: هیأت بلندپایه‌ای از مقامات آمریکایی، امروز در یک نقطه‌ی عطف، رهسپار کره شمالی می‌شود. واشنگتن پیشاپیش اعلام کرده است خواهد توانست راه را برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی هموار کند. مذاکرات دوجانبه فردا یک‌شنبه در پیونگ‌یانگ برگزار خواهد شد.

دیوانیه: در دومین روز درگیری میان نیروهای امنیتی با شورشیان دیوانیه، نیروهای آمریکایی به شلیک یک موشک در این شهر مرکزی عراق اقدام کردند.

بغداد: قرار است امروز هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه‌ی عراق، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کند.

برلین: دولت آلمان وضعیت دو تبعه‌ی این کشور را که در عراق ربوده شده‌اند بررسی می‌کند. گروه رباینده ضرب‌الاجل تازه‌ای تعیین کرده است.

داکار: نخست‌وزیر کویت امروز به سنگال می‌رود.

دمشق: وضعیت جسمانی کمال لبوانی، فعال دست راستی سوریه که به اتهام تحریک بیگانگان برای حمله به سوریه در زندان به سر می‌برد، بدتر شده است.

جنین: با آتش سربازان اسراییلی، یک فرمانده جنگجویان فلسطینی به نام زکریا زبیدی زخمی شد.

آتن: جست‌وجوها برای یافتن اثری از دو گردشگر فرانسوی ادامه دارد. این دو تن از جمله ۱۶۰۰ مسافر کشتی‌ای بودند که در نزدیکی سانتورینی غرق شد اما اغلب مسافران آن نجات داده شدند.

غزه: در حمله‌ی موشکی اسراییل به غزه، یک نفر کشته و دو تن زخمی شدند.

اسلام‌آباد: مقامات ارشد وزارت دفاع هند و پاکستان مذاکرات خود در باره‌ی یخ‌رود بزرگ کشمیر را ادامه می‌دهند.

بایکانور: چارلز سیمونی آمریکایی، به‌عنوان پنجمین گردشگر فضایی، امروز از این شهر در قزاقستان سفر خود را به فضا آغاز خواهد کرد.

واتیکان: پاپ بندیکت شانزدهم مراسم شب‌زنده‌داری عید پاک را برگزار خواهد کرد.

در شهر چه خبر:
نمايشگاه نقاشی‌های مكرمه قنبری، نقاش فقيد، روز جمعه ۲۴ فروردين، در نگارخانه‌ی دی گشايش خواهد يافت.

همزمان، مجموعه‌ای از آثار نخستين عكاسان ايران و اروپا و چاپ‌های دستی قرن بيستم هنرمندان كوبيست نیز در این نگارخانه به نمايش در‌می‌آيد.

مكرمه قنبري متولد ۱۳۰۷ روستاي دربكنده استان مازندران بود كه از ۶۷ سالگی نقاشی كردن را بدون گذراندن آموزش آكادميک شروع كرد و نمايشگاهای متعددی را در كشورهای سوئد و آمريكا برگزار كرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)