تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تهران به اظهارات نظامیان بریتانیایی واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به کنفرانس خبری نظامیان بریتانیایی آزاد شده واکنش نشان داد و آن را "اقدامات نمایشی و تبلیغاتی" خواند.

ملوانان بریتانیایی روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که هنگام دستگیری در آب‌های عراق بودند و در ایران تحت فشار روانی قرار گرفته‌اند.

محمد علی حسینی در واکنش به این نشست خبری گفت : "اقدامات نمایشی و تبلیغاتی نمی‌تواند خطای نظامیان انگلیسی در نقض حریم آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و ورود غیرمجاز به حریم سرزمینی ایران را سرپوش گذارد".

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: "انتقال بلافاصله تفنگداران به پایگاه نظامی، القاء دستورالعمل‌های دیکته شده و هماهنگی رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی درانتشار همزمان کنفرانس مطبوعاتی هدفمند نمی‌تواند خدشه‌ای بر قرائن و مدارک متقن و مستند موجود در نقض حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی نظامیان انگلیسی وارد کند".

شبکه‌های بی. بی. سی و سی بریتانیا و سی. ان. ان آمریکا مصاحبه‌های نظامیان بریتانیایی در تهران را بارها پخش کرده و سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، را نیز که به آزادی این نظامیان منتهی شد به صورت زنده پوشش دادند.


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه اظهار داشت: "متاسفیم که دولت آقای بلر بدلیل عدم آگاهی نسبت به مبانی فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی قادر نیست رافت و عطوفت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به عفو تخلفات صورت گرفته نظامیان خویش را دریافته و به جای واقع‌بینی و ارج نهادن به تعامل شایسته ماموران جمهوری اسلامی ایران، خط مشی فرار به جلو و توجیه خطاهای نظامیان خویش را برگزیده است".

محمد علی حسینی، اظهارات نظامیان بریتانیایی درکنفرانس خبری روز جمعه را ناشی از "اعمال فشار" دانست و گفت: "رویه‌های ناشایست دولت بلر در اعمال فشار به نظامیان خویش تازگی نداشته است. در گذشته نیز در نقض‌های قبلی تفنگداران انگلیسی، به رغم اینکه آنها بر تخلفات خویش اعتراف کرده و مدارک آن موجود است، دولت بلر پس از بازگشت نیروهای آن کشور درصدد اخراج آنها بر آمده بود".

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان به دولت بلر توصیه کرد که "حاکمیت ملی کشورها و قوانین و مقررات بین‌المللی را محترم شمرده و از تلاش برای قلب حقایق و تحریف واقعیت‌ها در افکار عمومی داخل انگلیس و جهان دست بردارد".

نظرهای خوانندگان

همش بامزه بود بویژه آخرش که از دولت بریتانیا خواسته قوانین و مقرارات بین المللی را محترم بشمارد......ممد علی دوست داریم....بزرگ ترین کمد تراژدیک هستید شمایان.....

-- بابک مو قشنگ ، Apr 6, 2007 در ساعت 07:49 PM

شما ایرانی های فراری یا به هر دلیل ایران را رها کرده ، آدمهای خیلی بی انصافی هستید . ایران زنده است و دارد زندگی می کند . درست است که دولت ما هم ضعفهایی دارد . مشکلات اقتصادی داریم . و بمشکلات فرهنگی . درست است که توی اتوبوس ها و تاکسی ها غر می زنیم .اما مگر هیچ جای دیگر این اتفاقها نی افتد .ما به نقد جدی و صمیمانه نیازمندیم نه فحاشی و .. منصف باشید و ملت بزرگ ایران را ببینید . فکر کرده اید فقط شما می فهمید و دوستان وبلاگ نویستان ! و دوست دخترهایی که در چتها پیدا می کنید . نه من فوق لیسانس دارم . پنج کتاب دارم. جایزه کتاب سال هم گرفته ام . کار درست و حسابی هم ندارم . و این طرف و آن طرف قرارداد ی روزی دوازده ساعت کار می کنم تا اموراتم بگذرد و ماهی چقدر هم در حوالی افسریه اجاره می دهم . نوشته هایم را دوستان لندن نشین هم می خوانند . اما با همه مشکلاتم میهنم را دوست دارم .بعضا عصبانی که می شوم به رئیس جمهور و بالاتر فحش هم می دهم اما به راهپیمایی هم می روم و فرق مصاحبه قبل از آزادی و مصاحبه بعد از آزادی ملوانهای زبل را هم می فهمم . تو را خدا اگر دین ندارید کمی انصاف داشته باشید یعنی واقعا فکر می کنید تونی بلر و بوشهای پدر و پسر خیر شما را می خواهند

-- علی محمد ، Apr 7, 2007 در ساعت 07:49 PM

َ"ميهن خود را دوست داريم ‘ به احمدي نژاد و رهبر فحش مي دهيم و به راهپيمايي مي رويم و از اينكه سربازان انگليسي گفته اند در تهران چه بلايي به سرشان آمده است ناراحت ميشويم". به اين حرفا نخنديد، اين بخش بزرگي از ملت ايران است كه نمي داند چه كار كند. نمي داند به چه چيزي ايمان داشته باشد و نمي داند چه راهي را براي آزادي خودش انتخاب كند. تنها مانده در يك جزيره كه همه ي راه ها را بسته مي بيند و تنها تلويزيون جمهوري اسلامي منبع اطلاع رساني اوست. اگر بگويد آزادي يعني طرفدار آمريكا است. او فراموش شده است و فراموش كرده است كه روزگاري روياي آزادي داشته است ، ملت ايران سالهاست كه همه چيز را فراموش كرده و دچار بيماري آلزايمر شده است. روياهايمان را در كجاي اين سرزمين دفن كرده ايم؟

-- بدون نام ، Apr 7, 2007 در ساعت 07:49 PM

من هم ايران را دوست دارم ولي حاضر نيستم براي رژيم جمهوري اسلامي به ميدان بروم .
براي همين است كه ما هم در جا مي زنيم و جمهوري اسلامي هم هر بلايي مي خواهد سر ملت مي آورد . هيچ وقت فكر نكرديد چرا بايد اين همه سخت زندگي كنيد ؟
من هم با فسمت هايي از حرفهاي اين ملوانان موافق نيستم مثلا اينكه خانم مي ترسيده كه به او تجاوز كنند . آقايان سپاهي با دختران و زنان ايراني اين كار را مي كنند ولي با او هرگز چون مي خواهند اسلامي بودنشان را نشان دهند .

-- maryam ، Apr 12, 2007 در ساعت 07:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)