تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ملوانان بریتانیایی: "در آبهای عراق دستگیر شدیم"

ملوانان بریتانیایی در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که هنگام دستگیری در آبهای عراق بودند و در
ایران تحت فشار روانی قرار گرفته‌اند.

این ملوانان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که بعد از بازداشت به آنها چشم بند زدند و دستان آنها را نیز بستند و تحت "فشار روانی مداوم" قرار گرفتند.


نظامیان بریتانیایی در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که در آبهای عراق دستگیر شده اند. عکس از آسوشیتدپرس

ناوبان یکم فلیکس کارمن که بیانیه‌ مشترک نظامیان دستگیر شده بریتانیایی را قرائت می‌کرد اعلام داشت که آنها 7/1 میل دریایی هنگام دستگیری با ابهای ایران فاصله داشتند.

کارمن اظهار داشت که دو گزینه در پیش روی آنها بود: "پذیرش منحرف شدن به آبهای ایران یا هفت سال زندان در ایران".

فلیکس کارمن همچنین گفت که آنها به غیر از چند شب آخر ایزوله بودند.

این نظامیان بریتانایی همچنین اظهار داشتند که بازداشت آنها کاملا غیرقانونی بوده است.

در پاسخ به یک خبرنگار یکی از این ملوانان گفت که ایرانی‌ها فشار روانی و احساسی به ما وارد کردند و ایزوله کردن ما بخشی از این فشار روانی بود و هیچ نگهبانی انگلیسی صحبت نمی‌کرد.

در این کنفرانس خبری کوتاه تنها شش نفر از پانزده نظامی بریتانیایی حضور داشتند.

نظرهای خوانندگان

ئه ئه ئه ....عجب آدمهای نمک به حرامی هستند این ملوان های انگلیسی ها ...
اونهمه چلوکباب ، اونهمه هدیه ، کت و شلوارهای (مید این ناصرخسرو ) بدرقه درفرودگاه ....هیچکدوم فایده ای نداشت ؟ به محض اینکه پاشون رسید به انگلیس همه چی رو تکذیب کردند . کوفتتون بشه اون خنده های قشنگ و اون تنکیو گفتن های بانمک آقای احمدی نژاد!

-- محمد ازآلمان ، Apr 6, 2007 در ساعت 01:59 PM

هر كسي كه مصاحبه هاي اعتراف آنها را در زماني كه در ايران بودن رو ديده بود با اين مصاحبه كه در انگليس بود رو مقايسه ميكرد از رنگ و روي نظاميان و حالتشون ميشه فهميد كه در انگليس چقدر تحت فشار قرار گرفتن تا از روي كاغذ اعتراف نامه بخوانند. واقعاً كه اينا دارن مردم خودشون رو مسخره ميكن

-- افكار نوشت ، Apr 6, 2007 در ساعت 01:59 PM

چرا همه اشون شرکت نکردند در این مصاحبه مطبوعاتی؟؟!!اگه واقعا مسائل از دید آنها کاملا روشن بوده که تصمیم به گفتن حقایق گرفتن پس چرا همه با هم حاضر نشدن.حقیقت اونقدر مصرانه انسان رو به اقرار وا می داره که خلقی ممکنه حرف واحدی رو بزنن اما تنها شش تن از این پانزده تن در این مصاحبه حاضر شدن.نه ایران راست میگه نه انگلیس و نه هیچ سیاست و دیپلماسی.اما یه ملوان می تونه راست بگه. نه نفر دیگه کجا رفتن؟باید از تونی بلر پرسید.

-- فرزاد ، Apr 6, 2007 در ساعت 01:59 PM

جای بسی شرمندگی برای بریتانیا ست که با این مصاحبه ساختگی، بیشتر خودش رو سر این ماجرا سرافکنده کرد؛ خوب بود به محض ورود ملوانان به فرودگاه لندن با اونا مصاحبه میشد تا بلکه مردم حرفای اونا رو باور می کردن؛ نه بعد از دو روز اون هم از روی متن!

-- امجدز ، Apr 7, 2007 در ساعت 01:59 PM

اگر فرض کنیم سخنان ملوانها در انگلیس دروغ بود. هیچ تضمینی وجود ندارد که سخنهای آنها در ایران نیز درست باشد و البته بالعکس. اما دو مطلب برای به نظر می رسد قابل تعمق باشد.
1. ایران در پروژه تواب سازی ید طولایی دارد. این سابقه سخنان گروهی بچه ملوان را زیر سؤال می برد. از رنگ و رو هم نمی شود کسی را زیر سؤال برد.
2. مهم پروپاگاندایی است که دو طرف علیه هم راه انداختند، جمهوری اسلامی و انگلیس و فکر نمی کنید قدرت رسانه ای bbc, CNN, ... قابل مقایسه با چند رسانه فکلی ایرانی باشد. به نظر می رسد برنده داستان مهم است نه توصیه های اخلاقی من و شما. حسرت که چنین است.

-- رضا ، Apr 7, 2007 در ساعت 01:59 PM

اگه يه روزي اينا از ما تعريف كنند اونوقت بايد تعجب كنيم. اين كاراشون كه طبيعيه.

-- مقداد ، Apr 7, 2007 در ساعت 01:59 PM

من هميشه فكر مي كردم غربيها يكم عاقلترند
ولي الان ميفهمم صد رحمت به شرقيها

-- بدون نام ، Apr 7, 2007 در ساعت 01:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)